5 Mart 2012 Pazartesi

KAKAO KAPLI HURMA TOPLARI


hurma topları1

küçükken hurma yemek için ya ramazanı beklerdim ya da kutsal topraklardan gelecek birilerini...bu ikisinin dışında alınmazmış gibi gelirdi bana..zaten satılmazdı da pek öyle her yerde...

hac dan gelenlerin hediyelerine bayılırdım...yüzük dolu kaseyi hepiniz bilirsiniz....kendime uyan bi tane bulmak benim için ne kadar önemliydi:))

yani her gidende aynı yüzüklerden getiriyordu...sanki orda başka model yok... e bende gittim umreye ve o yüzüklerden görmedim:))) nerden alıyorlardı acaba çok merak ettim.....hani gelen hediyeler aşağı yukarı bellidir..
  • koku.....( dayanılmaz bir koku hemde..yağlı yağlı..illa güzelleri vardır ama :))
  • tesbih....
  • hurma...
  • zemzem..
  • yüzük...
  • tabi birde aile efradına hediyeler vardır..onlar genelde elbise ,kumaş,hurmanın ve tesbihin daha iyileridir....
  • küçük çocuklara toka,olmazsa olmaz pullu çantalar ve bilezikler...
aslında bizzat gittiğimde gördüm ki orda aynı fiyata daha harika ürünler var..ama eskiden beri millet adeti bozmamış ve aynısının tıpkısı hediyeleri alıp alıp gelmişler...

zaten şimdi diyeceksiniz ki orası hediye alma yerimi..ibadet yapmaya gidiliyor hediye ne alaka...

bunu bende bilmiyorum ama gidilen yerden bişeyler getirmek ya adet olmuş ya da oranın manevi havasını hem herkese tattırmak hem de ziyarete gelenlere ikramda bulunmak lazım gelmiş....

neyse Allah gidenlerin ibadetlerini kabul eylesin....ekstra ne hediye gelirse gelsin hurmanın yeri ayrıdır ve nefistir....gelen hurmaları küçük paketler halinde dondurucuda saklıyorum..hurma yemek aklıma gelmez pek, ama bu topları yapınca daha harika oluyor ..

malzemeler.....
  • yarım kg. hurma
  • 1 paket 200.ml sıvı krema
  • 80 gr. bitter çikolata
  • 1 paket petibör bisküvi(iyice ufalanacak)
  • dışı için kakao
yapılışı.....
  1. hurma üzerini geçecek kadar suyla doldurulur...5-6 saat beklenir...veya daha fazla..
  2. şişen hurmaların kabukları soyulur çekirdekleri çıkarılır...
  3. krema ısıtılır...içine çikolata eklenir..
  4. biraz soğuduktan sonra hurma ve ufalanmış bisküvi ilave edilir...
  5. dolaba kaldırılır....ve yarım saat dinlendirilir...
  6. daha sonra elle top top yapılır kakaoya bulanır....
not....
  1. sadece krema katıp çikolata katmayabilirsiniz....
  2. hatta krema bile katmaya bilirsiniz...tamamen sizin arzuna kalmış..zaten hurma gayet ıslak oluyo kakaolu bir biküvi ilede aynı tadı yakalayabilirsiniz...
  3. dışını hindistan cevizi veya başka istediğiniz şeylerlede kaplayabilirsiniz..
  4. ilk malzemeleri karıştırdığınızda hamuru biraz cıvık olabilir , dolapta bekletmekde bunun için zaten..dinlendikçe sertleşip yuvarlanma formuna giriyor..... 
  5. baya bereketli bir tarif..yaklaşık 40  kadar top çıkıyor...büyük veya küçük oluşuna göre değişir elbet.. 

MEYVE TANELİ CAPPY MEYVE SUYU..YESEK Mİ İÇSEK Mİ BİLEMEDİM:))

    12 yorum:

    Nuray dedi ki...

    Ellerinize sağlık hurma topları harika görünüyor.Hurmayı keklerde kullanıyordum bu tarifi çok beğendim,deneyeceğim..sevgiler.

    bırtutamkekik dedi ki...

    ELLERİNE SAĞLIK CANIM BENİMM:)
    BİR TANESİNE ŞÖYLE BİR ISIRIK ATSAMM DEDİM,DAYANILMAZ BİR GÖRÜNTÜ BU:)
    ELLERİNE SAĞĞLIK..
    MUHABBETLEE CANIM.

    Saliha dedi ki...

    adaşım evet bende çok merak edıyordum o yuzukler nerden gelıyor:)) sonra ögrendımkı herkes emınonunden alıp gelınce dagıtıyor:))yanı en azından benım sorduklarım öyle dedı gercekten getırnlerde vardır muhakkak..o kokuyu ben pek sevmem agır gelır bana da:)
    oldukça kolay ama çokkk nefıs duruyor ramazandan kalma hurmam var kremamda denemelıyım muhakkak..ellerıne saglık...

    LEZiZ DÜSLER dedi ki...

    Cok lezhzetlidir bunlar eminim, ellerine saglik, sevgiler

    Gönülünce dedi ki...

    Akşam bizde ümreden dönen akarabalarımızı ziyarete gittik...Hurmalarımı yedik zemzem içtik...Eve dönerkende hediye çantamızı elimize tutuşdurdular:))...Dediğin gibi pullu çanta, tesbih, koku gibi şeyler:)))...Allah razı olsun Allah kabul etsin...Bu böyle gelmiş böylede gider güzel adetlerimiz bunlar...
    Hurma topların çok iştah açıcı olmuş...Ellerine sağlık canım...
    Sevgiler...

    YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

    Harika bir tarif, deneyeceğim inşallah. Fotoğraf da bir harika. Uzanıp alasım geliyor. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    Betül İnce dedi ki...

    Bu nasıl çekici bir görüntü öyle, ellerine sağlık Disal'ciğim.

    Sevgilerimle.

    nanemaydonoz sofrasıGÜL dedi ki...

    hurmayla yazdığınız herşeye katılıyorum kesinlikle:)) toplardanda 3-5 aldım iyi akşamlar canım:))))

    zeymurancafe dedi ki...

    canım yaa muhtesemsın yemek blokları ıcerısınde apayrı bır yerde duruyorsun cok begenıyorum tarıflerını cokkk resımler sunum da sahane ellerıne sağlk arkadasım

    Disalce dedi ki...

    zeymurancım sabah sabah yüzümü güldürdün....böyle güzel sözler duymak beni gerçekten utandırdı..bu düşüncelerinden dolayı çok teşekkür ederim.....benim içinde siz arkadaşlarım öylesiniz..:))

    Mutfaknotlari dedi ki...

    canım çok severim hurmayı
    şimdi annemler umrede bana1kasa hurma getirin diye başlarının etini yedim
    kendime ayrı istiyorum1kasayı ayrıca:)
    hurma topları nefis olmuşlar ellerine sağlık
    hediye kısmına hatta o koku kısmına hiç girmiyorum:))

    TuruncuTatlar dedi ki...

    tam bir atom bombası kolori topu ellerine sağlık canım yinede can boğazdan delir:)

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
    Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak