31 Mayıs 2012 Perşembe

ÇİKOLATALI VE REÇELLİ MİNİK KURABİYELER

reçelli ve çikolatalı  kurabiye

herşeyin miniği güzel oluyor.......

hayvanın , eşyanın, çoğu meyve sebzenin .....

eh işte kurabiyeninde küçüğü sevimli oluyor......mini mini atıştırmalıklar hem yemesi kolay hem sunumu hoş.....

biraz uğraştırıyor ama sonuca değiyor aslında...

benim annemden kalma tariflerim yoktur tatlı pasta konusunda.....annem kurabiye yapan,kısır yoğuran bir kadın değildi......annem su böreği açardı.....katmerler yapardı....hep yemek yapardı.......mutfak hep yemek kokardı.....hoş halada öyledir........yan komşuda gelse sofra kurulur......öyle kahveye geldim adeti yoktur........kahve içme alışkanlığıda yoktur bu sebeple.....

onun için bendede kurabiye yapma alışkanlığı olmadı hiç..yeni yeni sever oldum..blog için ara sıra yapıyorum ama her seferinde tarif bakıyorum netten.........kurabiye tarifini kafama bi türlü yerleştiremedim........

reçelli ve çikolatalı kurabiye1

çok basit klasik bir tarif yazacağım şimdi.......ama şunu söylemeliyim ki hamura şekil verirken zorlandım.......unumu çok koyduum, neyi farklı yaptım bilmiyorum.......daha yuvarlak ve estetik görünmeleri gerekiyordu ama böyle volkan patlamış dağ tepesi gibi bi görüntü oldu.....olsun bende içine lav dökmüş oldum fena olmadı...:))))

tavsiyem ununu koyarken ara sıra elinizle yuvarlayıp şekil verin...tutuyorsa un koymayı bırakın....
aslında tarifte hem sıvı yağ hem margarin var...sorun galiba sıvı yağ eklenmesinde.....hatta sıvı yağı hiç katmayın sadece margarinle yapın..evet evet öyle yapın:)) ama ben yaptığım tarifi yazmak zorundayım....hadi bakalım ne katmışız.....


reçelli ve çikolatalı kurabiye yapımı

malzemeler...
  • 125 gr. margarin(oda sıcaklığında yumuşak)
  • 1 çay bardağı sıvı yağ( küçük çay bardağı)
  • 1 çay bardağı pudra şekeri
  • 1 paket vanilya
  • aldığı kadar un
  • üzeri için vişne reçeli ve damla çikolata
yapılışı.....
  1. yumuşamış margarine sıvı yağ ve pudra şekeri eklenerek karıştırılır...
  2. vanilya ve un ilavesi ile şekil verilebilen bir hamur elde edilir.....
  3. minik cevizden küçük,fındıktan büyük yuvarlaklar yapılır....
  4. ortasına parmak batırılarak çukurlar açılır.....
  5. 180 dereceli fırında pişirilir......rengi değişmeye başlayınca alın...
  6. sıcakken bir kısmına ,ortalarına damla çikolata konur.....sıcağından eriyen çikolatalar çay kaşığı yardımı ile yayılır...
  7. biraz ılınıncada çay kaşığı ile kalan kurabiyelere reçel konulur......
afiyet olsun.....
BENİ FACEBOOKTANDA TAKİP ETMEK İSTİYORSANIZ SAYFAMIZA BUYURUN....BEĞENİN VE SORMAK İSTEDİĞİNİZ HERŞEYİ SORUN....:)TIKLAYIN...

4 yorum:

zeymurancafe dedi ki...

canım nefıs gorunuyorlar bayıldım ellerıne sağlık

BAL ANNE dedi ki...

ben goruntulerını cok begendım ellerıne saglıkkk

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Görüntüleri bence de çok tatlı olmuş:). Ellerine sağlık canım.
Sevgilerimle...
aslı

O tabak bitecek dedi ki...

Devrem inanılmaz şık duruyo canım çekti mutfağa gidiyorum:)))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak