19 Aralık 2013 Perşembe

ANNELERİMİZİN YAPTIĞI GİBİ SADE SÜTLAÇ

anne sütlaçı
SÜTLAÇ


bizim supangle bilen babaannelerimiz olmadı ....çünkü bizim sütlaç bilen babaannemiz anneannemiz vardı......

doğruyu söylemek gerekirse çocukken hiç sevmezdim sütlaçı...şu anda da çoğu çocuğun sevmediğini görüyorum...sorun muhalebi kısmında değil pirinçte...

sürekli pilav olarak tüketilen pirinci tatlıda yemek zor geliyor insana..

artık çok seviyorum.....çocukluğumdan bu yana damak tadımın epey değiştiğini sebze yemekleri eklerken yazıyorum zaten....

sütlaç
sütlaç

birde ,çevremde genelde sütlaçı sade sevdiklerini söyleyenler var.....nişastalı , vanilyalı gibi katkılı sütlaçlar sevilmiyor...

bende bunu düşünerek gayet sade şekilde anneannelerimizin yaptığı gibi katkısız şekilde sütlaç yaptım....çocukların çok yemeyeceğini düşünerek az yaptım....

eşim ve ben zaten seviyoruz...büyük kızımda çok sevdi.....küçük zaten hoplamaktan zıplamaktan yemek aklına bile gelmedi.))

sütlaç
sütlaç


malzemeler...

  • 1 lt süt
  • yarım çay bardağı pirinç (büyük-heybeli bardak)
  • 2 su bardağı su (bardak 200 ml lik)
  • 1 dolu çay bardağı şeker ( heybeli çay bardağı)

yapılışı....

  1. pirinç yıkanır ve su ile haşlamaya bırakılır...
  2. 15 dakika kadar haşladıktan sonra süzmeden aynı tencere içine süt ilave edilir...
  3. şeker eklenir ve karıştırılır...
  4. kayadıktan sonra pirinçler iyice pişene kadar ve kıvamı koyulaşana kadar orta ateşte kaynatılır... 
  5. istenilen kıvama gelince altı kapatılır ve kaselere dökülür...
  6. soğuduktan sonra üzerine tarçın serperek servis edilir...

 not..

  • herzaman yazdığım gibi malzemelerinizin özelliklerini iyi bilin....
  • mesela pirinciniz aşırı su çekiyorsa suyu artırın..az su çekiyorsa az koyun..
  • şekeriniz çok şekerli ise ayarlayın ,az şekerli ise ekleme yapın...
  • bardaklar farklı olabilir elimden geldiğince belirtiyorum miktarları ama herşeyi ölçülü koysam bu seferde bardak kaşık ölçüsü isteniyor.....
  • hepinizin vardır bir tarifi ama deneyenlere şimdiden afiyet olsun...

1 yorum:

tosbagalar dedi ki...

Benim annemde hep böyle yapar ama biz bunu değil pirinç unlu olanı seviyoruz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak