21 Haziran 2015 Pazar

KARADUT ŞERBETİ

karadut suyu
karadut şerbeti


Ramazan nasıl geçiyor arkadaşlar...

şimdilik herşey şahane bizde....açlık susuzluk yok şükürler olsun...

Allah sıcak altında çalışan oruçlu kardeşlerimize yardım etsin inşallah..

insan susayınca ve içme şansı olmayınca her su o kadar güzel görünüyor ki.....normalde ılık olduğunu bildiğimiz her su buzzz gibi görünür bize.....

marketlerdeki o içecekler ..ımmmmhhh.......sanırız ki kanmayacağız suya....ama içeceğimiz kaç bardak olabilir ki..





buz gibi karadut suyu
karadut şerbeti

ege kıyısından geçtiyseniz buzz gibi karadut suyu yazısını her 1 km de görürsünüz.....her okuduğumda alıp kana kana içmek istemişimdir ama hiç almadım şimdiye kadar....

içime sine sine kendim yaptım....tek tek ayıkladım ..iyiki tek tek bakmışım çünkü bir iki dutta gümüş rengi büssürü bi hayvan yumurtaları gördüm.....tabi bu işi fazla yapanların tek tek bakma gibi bir lüksü olamaz herhalde...artık üzümünü yeyip bağını sormayız bu durumda...:)


evett şerbetimize gelirsek tadı güzel..helede buzz gibi içersek nefiss...sonuçta kendi el yapımı içeceğimiz.....

karadutun ağız yaralarına iyi geldiğide malum zaten....dut zamanı geçeden yapıp koymak lazım...
herkese hayırlı ramazanlar diliyorum....




karadut suyu
karadut şerbeti

karadut şerbeti nasıl yapılır?

karadut şebeti yapılışı

malzemeler......

  • 1 kg karadut
  • 1 su bardağı şeker
  • yarım limon suyu
  • 2 lt su

yapılışı....

  1. karadutlar temizlenir ,fazla yıpratmadan yıkanır...
  2. tencereye alınır,üzerine şeker dökülür biraz bekletilir..
  3. 2 lt suyuda  eklenerek kaynatılır ...
  4. 15-20 dakika kaynatılan şerbete yarım limon suyu ilave edilir...
  5. ocaktan alınır ve ılımaya bırakılır...
  6. süzgeçten ezecek yardımı ile posası kalacak şekilde süzülür...
  7. şişelere doldurulup dolaba kaldırılır...

not...

  1. şeker ilavesini dutlarınızın tatlı veya ekşi oluşuna göre değiştirebilirsiniz..
  2. karaduta aynı oranda (1 kg şeker ilave ederk) daha şekerli yapıp konsantre şeklinde hazırlayabilirsiniz...içeceğiniz zaman sulandırarak kullanırsınız..

1 yorum:

neslice tarifler dedi ki...

Dün Beypazarı'ndan geldi ev yapımı. Bol bol içtim valla. Hatta içerken de bu nasıl yapılır ki acaba diye sordum kendime. Yapayım da içireyim bari :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak