13 Aralık 2007 Perşembe

RULOLU MEYVELİ PASTA




Bu pastayı birkaç sitede gördüm.ama isimlerini hatırlamıyorum.görünüşü çok güzel olduğu için kendimce denedim.yiyenlerin çok hoşuna gitti.bu pastayı herkese tavsiye ederim.misafir ağırlamada birebir...


MALZEMELER

hamuru

  • 4 yumurta
  • 8 yemek kaşığı un
  • 8 yemek kaşığı şeker
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • limon kabuğu rendesi
  • 1 su bardağı kadar böğürtlen reçeli

kreması

  • 1 paket vanilyalı puding
  • 1 poşet kremşanti
  • 1 adet muz ve kivi

YAPILIŞI

  • rulo hamuru için yumurta ve şeker iyice çırpılır.un kab.tozu ve vanilya eklenip karıştırılır.limon kabuğu rendeside eklenerek yağlanmış tepsiye dökülür.
  • önceden ısıtılmış 200 dereceli fırında pişirilir.
  • pişen hamuru fırından çıkarır çıkarmaz böğürlen reçeli sürülür.sıkıca rulo yapılır.herhangi bir beze veya poşete sararak dondurucuya konulur.
  • vanilyalı puding ve krem şanti üzerlerinde yazan süt ölçülerinden yarımşar bardak eksik konularak hazırlanır.ılınınca birbirine karıştırılır.
  • meyveler küp küp doğranır.eklenir.
  • dondurucudan çıkardığımız rulo ince ince kesilir.
  • büyük derin bir kaseye dibinden başlayarak kenarlara doğru duvar örülür.krema malzemesi içine doldurulur.
  • en üstte rulolarla kapatılır.yarım gün veya bir gün dinlendikten sonra ters çevrilerek servis yapılır.

rulonun kenarları çok düzgün olmayabiliyor.ben bozuk olan kenarları küp küp doğrayıp kremanın içine kattım.böylelikle içide daha dolgun olmuş oldu...afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak