8 Ocak 2009 Perşembe

BAYAT EKMEK TRUFU


merhaba arkadaşlar....

bu tarifimide yine sevgili arkadaşım mutfaknotlarına gönderiyorum.....p.d.ç.s.e...33...için...etkinliğe göz atın..harika tarifler birikmiş......kolay gelsin arkadaşıma....

geçen yazımda yazdığım dişimin sebebini en sonunda bi diş hekimi 20 lik dişimden olduğunu söyledi ve çekmeye karar verdi.....

Allah izin verirse bu cumartesi sabah 11 buçukta siz daha kahvaltılarınızın başında keyif yaparken(Allah ağzınızın tadını bozmasın),ben dişime ilk iğne darbelerini alıyor olacağım......ve siz sofrayı kaldırmaya üşenirkende ben yine dişime ilk neşter darbesini yiyeceğim...üüühhüüüü..:((

kızlar çok korkuyorum.....o koltuğa oturmak ve ardından aletlerin önüne doğru çekildiğini görmek ne korkunç geliyor bana şu anda.....gözümü hep kapalı tutacağım...bu sayede neler kullandığını görmeyeceğim......evet evet...öyle yapmalıyım......

acaba bu ağrıylamı yaşasam.....çok ilaç içince biraz rahatlıyorum......:))

bu günlerde geçer dimi arkadaşlar.....Allahın izni ile......

kardeşim bir değil iki değil tammm dört tane ....hainler bide yanındakileri çürütüyorlar...ettimi sana sekiz......şu anda çekilmesi gereken dişim sağolsun gider ayak yanındakininde yarısını yemiş.....onada kanal tedavi yapacaklar......

hain diş ben bilirim sana yapacağımı....seni keserle ezeceğim......

neyse yaaa 1 aydır bu dişin yüzünden hiç bişey yiyemiyorum zaten......aşağıdaki tarifte onlardan biri......
bu tarif benim uydurduğum , tadına doyamadığım bir tatlı.....aslında yuvarlak yapmıyorum ama ekranda hoş görünsün diye yuvarladım.......

öyle misafire falan yapılacak bir tarifde değildir kendileri........acil şekeriniz düştüğünde pratik bi şekilde hazırlayacağınız bir lezzet......

bunu keşfetmem, kahvaltılık çikolataya düşkünlüğümden çıktı.....bir kutu azalınca ikinci kutuyu aldığımız için ,ilk kutu bitsinde ikinciye geçeyim derken ve ekmeğime daha fazla sürme merakından çıktı birazda......ben tadına bayılıyorum..şimdi kızımda bayılıyor.......

çok farklı bir tarif olmasada bazı evlerde çikolatanın yenmediğini,kuruduğunu okuyorum...bence bundan yapın yenir....işte basit tarifim....


yapılışı.....
  • kahvaltılık çikolatanın bitmeye başladığı sıralarda içine bayat ekmek içlerini ufalarsınız.....tatlı kaşığı yardımı birbirine yedirirsiniz........taze ekmekle denemeyin hamur oluyor.....sonrada istediğiniz şekilde (ister yuvarlayarak,isterseniz kabında )yiyebilirsiniz..
  • ekmeği fazla olursa çikolata eklersiniz.....şöyle düşünün oranları....yarım bardak çikolata ,1 bardak ufalanmış ekmek içi.......
  • çokokremlerinizi bu şekilde değerlendirin....kurudu deyip atmayın.....

48 yorum:

NiNo dedi ki...

canim ne guzel bir fikir ellerine saglik canim

Adsız dedi ki...

:)) çılgınım disalim..

şahane bir fikir.. Pek de güzel görünmüş..

Dişçi konusuna hiç girmesem yeri çünkü karşında bir korkak daha var.

ama gidip o çekim yapıldıktan sonra 2 gün geçtiğinde ağrısız bir dünyaya varıyorsun. iyi ki çektirmişim kurtulmuşum diyorsun. Bu eziyete değmiyor disalim.

Geçmiş olsun şimddiden. Korkma, bişi hissetmeyeceksin. Sorun bizim hayal gücümüz.. :)

Adsız dedi ki...

Canım,
geçmiş olsun. Diş koltuğu korkusu olmayan var mıdır? Bilmiyorum. Zaten en çok dişlerimizin çürümesine de bu diş korkumuz neden oluyor. Vaktinde gitmiş olsak belki bu kadar çok acı çekmeyeceğiz.
Canım, bu tatlını denemem mümkün olur mu bilmiyorum.Ailece çikolata tutkunu olduğumuz için kuruması, dibinde kalması gibi sözlerle pek tanışmadık ama gerçekten güzel fikir.
Ellerine sağlık. Görüntüsü de çok güzel olmuş.
Sevgiyle kal.

Adsız dedi ki...

selam
inşallah bir an önce sağlığına kavuşursun korkma uyuşturulduğu zaman hiç acı hissetmezsin
şimdiden geçmiş olsun canım
çukulatalı ekmek topları güzel değişik bir altarnatif
ellerine sağlık

sofrakeyfi.blogcu.com

dilek dedi ki...

öncelikle bana bıraktığın yorumun için teşekkür ederim,benim blogum daha yeni,umarım yine konuşuruz,
geçmiş olsun diyorum size,
ve bu tarif gerçekten çok güzel fikir,ben de kahvaltılık çikolataya bayılırım kızarmış ekmekle de bayılırım ,acaba bu tarif kızarmış ekmekle de olabilir mi,
hoşçakal

Betül İnce dedi ki...

Hiç sorma 2 haftadır antibiyotik içiyordum ki 20 liğimin iltihabı geçip çekilsin diye ama geçmemiş haydi 1 kutu daha sanırım pztesiye çekilecek. kaln diğer 2 side arayla çekilecek. Bilmez miyim ne mene birşey olduğunu. Hem ellerine sağlık hem de kolay gelsin Disal'ciğim.

Adsız dedi ki...

Yahu sarelle hiç sürünürmü,hiç kurutulur mu yazık günah değilmi, dimi disalim:) Hiç bize göre işler değil bunlar:))

Canım hiç korkma,aslanlar gibi otur koltuğa ben arkandayım:) Yalnız artık ağrı kesici içmeyi bırak veya çok aza indir.Yoksa morfin fayda etmez,korkuların gerçek olur:) Birde bütün 20likleri çekecek diye birşey yok,ben sadece bir tanesini aldırdım diğeri kendinden çıktı. Korkma ve üzülme emi:)

Disalce dedi ki...

dilekcim güzel sözlerin için teşekkür ederim...

ben bi keresinde kurutulmuş ekmekle denemiştim hiç güzel olmadı..kızarmışlada belki güzel olmaz....
üzerine sürülünce güzel oluyor ama tamemn birbirine yedirince zannetmiyorum...

öpüyorum seni..

leyya dedi ki...

disalim çok geçmiş olsun güzelim.ben de az çekmedim 20 liklerimden vee sonunda evimizi de su bastıgı bir günde iki ızdırap bi arada olmaz diye evi bırakıp gidip dişimi çektirdim)))))hatta lerimi çektirdim sen gbi 4ü bi arada çürümüştü.zaman içinde halloldular üzülme çektigin acının yanında bişey değil dişçi koltugu..bide gözlerini yum sıkı sıkı ..olduda bitti maşllhhh))
hıh bide az çiko ye canım benim azzz))

bir demet feslegen dedi ki...

Canım şimdi burnuma miss gibi nutella kokusu geldi :) Aynen bizde de ne kurur..ne bişey..ama güzel bir tarif denenmeli, ellerine sağlık :)
Aynı dertten muzdaribim :( 2 si kesin çekilecek..ama bilmiyorum seninki ben gibi mi..benimkiler çıkamıyo, içerde ve yatık duruyolar :(
yani cerrahi müdahele ameliyatla alınacak..erteleyip duruyorum ama nereye kadar :(
Çok geçmiş olsun canım
Sevgiler

Aynur dedi ki...

waoow cok yaraticisin :) Su cikolatayi sizdeki gibi tuketenleride anlamiyorum yaa nasi bu kadar yenir bu cikolata :))

Heh ye ye cikolatalari sonrada disciden bahset :))

saka bi yana yirmiliklerin tabiki cikolata ile falan alakasi yok. Onlar hic bisey dinlemiyo ayni yollardan bende gectim. Bende cok korktum.. Ama gectiginde korkunun anlamzsiz oldugunu anladim. Ama benim disim henuz cikmamisdi. cikmamis bi disi eti kesip icerden alacaklarini dusunmek insani ürkütüyo ne olursa olsun. Ama cok basit bi sekilde geciyo korkmana gerek yok cocuklukda cekilen disler kadar kolay cikti buna inanabilirsin :)

Gecmis olsun

öpüyorum

selamlar

Unknown dedi ki...

Off offf ne çektim o 20 lik dişten yıllarca hapse yaptı ilaç kullandım geçti.
bir süre idare etti o tarafla birşey yemiyordum yine şişmesinde doktora gidip çektirmek zorunda kalmayayım diye yine çektirmezdimde hamile kalmayı düşününce hamileyken sorun olmasın ilaç kullanmayayım diye gittim çektirdim.
şimdi diğer taraftandan geliyor acı yok bakalım ne olucakda benim oğlanla uğraşıp duruyoruz.ne diller döktük çektirmiyor dişi cumaya yine doktordayız bakalım ne yapıcak.

çok çok geçmiş olsun canım hiç korkma
öpüyorum.
ohhh dünya varmış dedim et yemeye hasret kalmıştım o zaman daha çok acıyodu.hiç de korkulacak birşey yok diş çıkınca hafifliyorsun sanki keşke daha önce çektirseymişim diyosun.

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Arkadaşım şu dişçinin masasına oturana kadar korku sonrası kolay korma sen...
Toplarda nefis görünüyor ellerine sağlık...
Sevgiler...

MUTFAKISTAN dedi ki...

cok ayip cocuklara kotu ornek olma canim benim dissiden korkma hic hissetmeden cekiyorlar artik.Kizim cok korkuyordu aglamaya basladi hadi cekin artik dediginde dr gulerek disini gosterdi almisti bile ve 20 lik disiydi cok gecmis olsun.
toplar harika olmus ellerine saglik ,sevgiler......

CAHİDE dedi ki...

Nefis bir tatlı olmuş canım.Bayat ekmekleri değerlendirmeye bire bir.Bu arada çok geçmiş olsun,diş ağrısıda tedaviside zor,Allah'a tevekkül et korkma bir çırpıda biter inşaallah...

Adsız dedi ki...

canımmm çok geçmişler olsun.ama inan korktugun kadar sürmüyor.inş.en kısa zamanda bu diş agrısından kurtulursun....toplar nefis olmuş valla..ellerine saglık arkadaşım.sevgiler.

Aynur dedi ki...

disal tr de cok pahali wafel makinalari. burdan 10 euro ya aldigimiz makinanin aynisi tr de 80 ytl idi baktik arkadasla. pek mantikli gelmiyo bana.. ama yinede sen bilirsin...

korkmaaaaaaaaaaa gecicek acimiycak ::))

Adsız dedi ki...

Allah yardımcın olsun canım. Umarım geçer biter de kurtulursun...
Bu arada çikolatanın her türlüsüne varım. Böyle alingirli olursa da süper olur:) KOcaman sevgiler hayatım

Adsız dedi ki...

Çok güzel bir tarif ama bizde pratiğe dökülemez ki bu.. Öyle bekleyen kuruyan çikolata falan, hayal gibi birşey bizde. Alınınca kaşık kaşık gidiyor, o yüzde ben genelde arada ara verip almayarak ancak sağlayabiliyorum dengeyi :))
Ellerine sağlık.
Çok hoş bir şey olmuş ama bu. Sırf bunun için ayrıca çikolata alıp deneyeceğim :)))

Unknown dedi ki...

ÇOK GEÇMİŞ OLSUN CANIM ALLAHIN İZNİYLE CUMARTESİ KURTULACAKSIN AĞRISINDAN ZOR OLUCAK EVET AMA AĞRISNI ÇEKMENDAN DAHA İYİDİR ŞU DİŞ AĞRILARIN GEÇSİNDE BU KADAR ARA VERME LÜTFEN SENİ ÇOK ÖZLÜYORUZ ÇİKOLATAYLA OLAN BULUŞUN SÜPER AMA BİZİM EVDE KURUMASI NE MÜMKÜN BELKİ BÖYLE DAHA AZ TÜKETİRLER MUTLAKA DEMEYİ İSTİYORUM ELLERİNE SAĞLIK

made in funda dedi ki...

ben de senin gibi dişçiden çooook ama çok korkanlardanım.geçen hafta kanal tedavisi yaptırdım inan zaman nasıl geçti anlayamadım.iğneyi vurunca (ki sen de artık bilirsin)hiç bişeycikler anlamıyosun.benim dişçi elime ayna bile verdi.bir yandan izledim o da ayrıntısıyla anlattı.yani artık dişçiden korkmamamaya karar verdim.darısı başına.canım uyduruk tarifin acaip iştah açıcı.eline sağlık.

Adsız dedi ki...

çok şirinler eminim çok lezzetlidirler ,ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

Dedigim gibiymis bak 20 lik disler:(( ama cektirmen senin icin en iyisi olacak cektirdigin dakikadan itibaren rahatligin farkina varacaksin canim simdiden gecmis olsun...

Bu harika fikirden dolayida kutluyorum seni örüntüsü sahane,hem cikolata kavonozun dibinde cöpe gitmiyor hemde ekmek degerleniyor daha ne olsun ellerine saglik canim,sevgiler...

Adsız dedi ki...

Geçmiş olsun canım.

Bu yaptığın truflerin tadını hiç hayal edemedim. Tatlı krizine girdiğimde, 1 dilim ekmek üzeri çikolata koyup tost makinasına koyuyordum (evet ben böyle bir insanım), herhalde öyle birşey olmalı:)

HUYSUZBALIK dedi ki...

Disalcim şimdiden geçmiş olsun. Aynı sorunu yaşamış biri olarak önerim hepsini bir defada çektirmemen. Sağdakileri ayrı soldakileri ayrı çektir ve kendine arada en az 15 gün zaman tanı. Sakın Apranax Forte günde 2-3 tane almaya kalkma ben mide kanaması geçirdim 20 lik diş çektirdikten 1 hafta sonra. Ben de ilk kez oturmuştum dişçi koltuğuna ve zangır zangır titriyordum. 2 si ameliyatla dikiş atılarak çekildi. Umarım tez zamanda kurtulursun dişlerden de ağrılardan da. Sevgiler...

Baharcicegi dedi ki...

igneyi yapana kadar gerikirsin ondan sonrasini pek hissetmiyorsun,iki dis cektirmis biri olarak söylüyorum.
Ekmek turufflar orjinal turfflari aratmamis görüntü olarak ellerine saglik canim
öpüyorum yanaklarindan simdiden gecmis olsun

yildiz dedi ki...

Dis agrisini da,igneleri de gözünde
büyütme,yani basimizda Filistinli
kardeslerimiz ne acilar cekiyor.Disine vurulacak agri kesici ilaci idareli kullanan doktorlar var orda,bir agri kesici igneyi iki kisiye bölen doktorlar var orda......
Mübarek cuma günü hepimize encok da
Filistinli kardeslerimize hayirlara vesile olur insallah.Rabbim yardimcilari olsun.

leyya dedi ki...

ben yaptım anacım beeeeennn)))bu kızın eli herbitarafımdan çıktıgı için bi bilokta iki kişi gibi olduk)))tarif ondan gayrısı benden)

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Dişçi korkunu çok iyi anlıyorum,Rabbim yardımcın olsun.
Yokmu sizin dişçinin kuşu- balığı,bizim dişçinin var, kızım onlara bakarken tedavisi bitmiş oluyor.
Kanal tedavisi için ilk gittiğimizde doktor iğne yapıyorken "eyvah,Hilal bu iğneyi görmese bari" dedim, meğer benim kızda tam o sırada dişçi koltuğunun tam üst tarafındaki muhabbet kuşlarına bakıyormuş.
Bekleme salonunda dersen aynı Nemo'daki balıklar mevcut,bekliyorkende stres olmuyorsun.
Dişlerinin tedavisi bittikten sonra bu günleri gülerek hatırlayacaksın.
Bayat ekmek trufu pek akıllıca bir tarif,hem bayat ekmekler,hemde yarım kalmış çokokremler lezzetli bir şekilde değerlendirilmiş oluyor,ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

Tarifler har zaman ki gibi çok güzel.Anneme sizden tarif veriyorum.Çok güzel oluyor gerçekten tatları.En son bayat ekmek trufunu yaptı...değerlendirmek lazım.Hala yemekteyizde göremedik sizi:( ve beni arkadaşlarınız arasına ekleyecektiniz ama unuttunuz herhalde...Ben linkimi vereyim eklemek istersiniz belki:)
http://bilgicelli.blogspot.com
Başarılar...

Adsız dedi ki...

Gümaydın heyırlı cumalardiliyorum nefis olmuş eline sağlık sevgiler.

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Eee süpermiş bu trufflar...

Bu arada çok geçmiş olsun...

Sevgiyle...

yesildomates dedi ki...

anaa büyk güne azzzzz kaldı..neyapacaksın şimdi...offf gitmesenmi acaba...:)))
şaka şaka..neyse arkadaşım sen halledersin..olmazsa hemen bayılırsın..kalkınca bakmışsınki iş bitmiş.:))
neyse bana kızmadan ben kaçıyım...
bu arada sana kolay gelsin..
misafirlerin çok şanslı şimdi neler neler yapmışsındır...
öpüyorum...çikolatalı toplarından alıp kaçıyommmm....

Adsız dedi ki...

canım benım cok gecmıs olsun.. dis agrısı kadar kotu bırsey olamaz..
truffunda cok degısık ve cok guzel gozukuyor.. ellerıne saglık..
opuyorum canım.. sevgiler:))

Adsız dedi ki...

Şimdiden çok geçmiş olsun canım.Aynı operasyonu 3 kez geçirmiş biri olarak korkulacak birşey olmadığını söyleyebilirim.Gözlerini kapa ve hep güzel şeyler düşün.
Tarifin hem çok pratik hem de çok lezzetli.Ellerine sağlık canım.
Sevgiler...

pelince dedi ki...

Çok değişik bir tarif olmuş,denemek lazım...
Diş içinde çok geçmiş olsun...

Sevgiler...

Mutfak Havlusu dedi ki...

bayat ekmeklerden böyel de faydalandığını bilmiyordum ilk kez duydum değişik ve güzel çok hoşuma gitti,ellerine sağlık.

elma şekeri dedi ki...

Ellerinize sağlık,nefis bir görüntü…

yesildomates dedi ki...

arkadaşım iyi pazarlar demek için uğramıştım..
öpüyorum..
ve seni çok özledim kardeşim.......

Adsız dedi ki...

canim cok deyisik bir tarif
cok deyisik bir tad olmali
ellerine saglik

www.yenitadlar.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Geçmiş olsun.. Artık geçmişdir umuyorum.. Her zaman ağrı ile yaşamaktansa bi defalık katlanmak lazım Diş ağrısı çok kötü bi ağrı üstelik bide geceleri tutar nedense.. Tekrar geçmiş olsun.. Bu arada tariifinde çok güzel bi tarif.. Paylaşım için tşkler.. SEVGİLER..

Adsız dedi ki...

Disal'cigim gecmis olsun canim.
truff cok degisik olmus,nefiss gorunuyor ellerine saglik.
guzel bir fikir ekmek ici koymak ,

disalim Balkabakli pastanin balkabagini
krem santiyi sutle cirptiktan sonra koydum.
normalden sutu cokdaha az koydum(1kahve fincani sut)
Krema kivami cok guzeldi.Denemi oneririm nefis bir pasta.
sevgiler.

Betül KAVAL dedi ki...

Çok yaratyıcı bir fikir bayıldım.. ellerine sağlık..

ahh ahh o diş sorunu bende de var korkumu yenebilsem bende gidicem ..
sevgiler

Adsız dedi ki...

SELAM CANIM..BEN BU YORUMU YAZARKEN SANIRIM SEN DİŞİNDEN HAYIRLISIYLA KURTULMUŞ BİR ŞEKİLDE MAMALARINI YİYORSUNDUR..CANIM TARİFİNDE HARİKA ELİNE SAĞLIK..İYİ HAFTALAR SEVGİLER CANIM..GEÇMİŞ OLSUN..

dilek dedi ki...

teşekkür ederim cevabına,evet kızarmış ekmek sert olabilir ,öpüyorum ben de

Mutfaknotlari dedi ki...

CANISI ELLERİNE SAĞLIK PEKBİ GÜZEL TARİFİ ALDIM ŞEKERCİM YAYINA ÖPTÜMM

Adsız dedi ki...

SELAM
Gününüz hayırla
Eviniz bereketle
Gönlünüz Mevla
Aşkı ile dolsun

CUMANIZ MUBAREK OLSUN

Adsız dedi ki...

Cumanız mubarek olsun Allah hayırla ibadetle gelecek cumaya varmak nasip eylesin Allah kıldığımız namazları ve ettiğimiz duaları şu mübarek günde kabul etsin inşaallah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak