6 Nisan 2011 Çarşamba

KREMALI KAKAOLU KREPLER


merahaba arkadaşlar...bu sefer kısa bir yazı yazacağım galiba....gazel her an uyanabilir ve benim pc başındaki oturmam son bulabilir.......onun için ilk olarak tarifden bahsedeceğim.....

öncelikle şunu belirtmeliyim ki bu tarif benim değil ,tabağıyla beraber bana hediye edilmiş nefis bir sunum......bu güzel tarifi, tabağı ile birlikte beni ziyarete gelen hamiyet hanıma çok teşekkür ediyorum......kendisi pasta yemek öğretmeni olduğu için açıkcası bende ona ne yapacağım konusunda baya bi heyecan yaptım......herşeyi bilen ve en güzel şekilde sunan birine ne yaparsınız:)))kendiside harika bir hediyeyle gelince bende çok sevindim..tekrar buradan teşekkür ediyorum....

ben afiyetle yedim..tarifle ilgili olarak tadının çok güzel olduğunu söyleyebilirim.....kızım zaten o kadar beğendiki o yesin diye bende ona bırakmak zorunda kaldım........sizler için tarifinide aldığım için en kısa sürede deniycem bende...

krepler için tekrar teşekkür ediyorum Hamiyet hanıma...nefisti gerçekten.......

malzemeler......
krep için gerekenler.....
  • 2 yumurta
  • 2 kaşık kakao
  • 1,5 kaşık şeker
  • 1 su bardağı un
  • 1 su bardağı süt
  • 1 yemek kaşığı tahin
  • limon kabuğu rendesi
krema için gerekenler...
  • 3 su bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı nişasta
  • 1 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • vanilya,limon kabuğu rendesi
  • soğuyunca 1 poşet krem şanti
yapılışı.....
  1. krema için bütün malzeme çırpılıp kaynayana kadar pişirilir.....krema soğuduktan sonra başka bi tarafta bir su bardağından az sütle çırpılmış şanti eklenir......karıştırılır....
  1. krep malzemeleri çırpılır......
  2. krep tavası bir kereliğine mahsus yağlanır,peçeteyle fazla yağı alınır...
  1. krep hamurundan ikişer yemek kaşığı alınır kızgın tavaya dökülür...kaşığın sırtıyla üzeri yaydırılır......
  2. altı pişince bıçağın ucuyla kenarından hafif kaldırılır ve tersi çevrilir......
  1. hamur bitene kadar bu şekilde küçük yuvarlak krepler pişirilir.....
  1. her yuvarlağın içine bir tatlı kaşığı kadar krema konur ve bi tarafından başlayarak kürdanla zig zag yaparak dikilir.......

not.........
  1. tarifte ayrıntı atlamış olabilirim..eksikleri en kısa zamanda telafi edeceğim.....
  2. krem şanti öylecemi katılıyor yoksa ayrı bi yerde çırpılıyormu tam bilemedim.öğrenince yazarım....
  3. ayrıntılı fotoğraflarıda en kısa zamanda ekleyeceğim......

33 yorum:

neslihan erzincan özgür dedi ki...

sanırım bu kreplere aşık oldum ben:)

Serap dedi ki...

Çok güzel görünüyorlar, tadı da güzeldir eminim. Ne hoş bir sunum olmuş. Denemek lazım.

zeymurancafe dedi ki...

hmmm harika harika.ne güzel bir sunum.ben bunları yiyemem ki bakmaktan,arkadasınız çok marifetlıymış,ellerıne sağlık sana da bizi bu güzel kreple tanıştırdığın için kocaman bir teşekkür.yapılmak üzere hemen not alıyorum.sevgiler...

LaMa dedi ki...

sunum cok guzel evet, tabak da gorundugu kadariyla guzel ama ben tuzlu petnili ispanakali krep isterim aklinda bulunsun:))

Unknown dedi ki...

yapanın ellerine sağlık sunum harika en kısa zamanda tarifi bekliyorum...

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

gerçekten çok cici görünüyorlar,
denemek lazım:)
afiyet bal olsun size
çok öperim canımmmm

bir dilim bir tutam dedi ki...

Bu güzelleik karsisinda fazla dayanamdadim ve tarifi aldim...Tesekkürler.

Sevgiler:-))

tugbatugba dedi ki...

ay bunlar çok şekerler ayrıntıları alalımda yapalım...

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

çok değişik ,ve hoş bir krep olmuş,elllerinize sağlık.

ab-ı hayat dedi ki...

Geçen sene bir arkadaş ziyaretinde tadına bakmış ama tarifini almayı unutmuştum.Eklemene çok sevindim,görüntüsünü ve tadını çok beğenmiştim.
Sanırım bir blogger'a en güzel hediye böyle bir tabakla gelmek olur:::)))))Arkadaşının ellerine sağlık...


sevgiler...

yildiz dedi ki...

Valla kim yapmissa ellerine saglik
sana da afiyet olsun canim
Gazeliminde kollarini,bacaklarini isir

Baharcicegi dedi ki...

firfirli krep olmus sunumda cok degisik alip yakma takasim geldi arkadasinin eline saglik

Adsız dedi ki...

Aman Allah'ım,böyle güzellik karşısında dilim tutuldu desem inanır mısınız?Hayran kaldım.Resmi görünce heycan yaptım.Yapan arkadaşınızın ellerine sağlık.Tarifi alıp ilk gelen misafirime yapacağım.Bu tarifi bizimle paylaştığınız için çok teşekkür ederim canım.İyi günler diliyorum :))
Cevver

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

çok şık bir sunum olmuş...izimle paylaştığınız için sizin emeğinize komşunun da ellerine sağlık...

EZGi :)) dedi ki...

çok lezzetli görünüyor disalcim ellerine sağlık
çoooooooook uzun zamandır uğrayamadım canım artık sık sık ziyarete gelicem sıcacık sevgiler

Tuğba dedi ki...

Ama bunlar çok cici olmuş canım yaa:)
Ellerine sağlık..

yemekbiraşk dedi ki...

gerçektende çok şık olmuş sunum harika hamiyet hanımın eline sağlık sevgilerimle...

Disalce dedi ki...

cevver hanım güzel sözleriniz için çok teşekkür ederim...inşallah dener beğenirsiniz...:)

dokuzuncubulut dedi ki...

Tadını zaten biliyorum, çok lezzetli.
Ama, sunum harika olmuş, bayıldım:))
Hamiyet hanım'ın ellerine sağlık olsun.
Sevgiler:)

Adsız dedi ki...

yorumlar ne hoş...elime bir tabak daha alıp yarın sana gelesim geldi saliha...)))

hamiyet

Serap Uzun-karakazandan dedi ki...

Disalim ne güzel görünüyorlar insanin ici tuhaf oluyor. Cok s1k,cok muntazam sunum.Hamiyet hanimi tebrik etmek gerek,ellerine saglik,Hamiyet hanimin.

Disalce dedi ki...

bende ilk gördüğümde arkadaşlar gibi düşündüm hamiyet hanım..harika bir sunum ve lezzetide öyleydi:)))))her zamanda beklerim yani:)

hayat dedi ki...

Disalciğim, harika bir sunum eminim çok da lezzetlidir. Hamiyet hanımın eline emeğine sağlık.
Sevgiyle kal canım...

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

çok güzel bir görüntü ellerinize sağlık canım bayıldım
süper süper

sarımutfak-hande dedi ki...

gerçekten çok güzel bir sunum yapanın ellerine sağlık gazelle sana afiyetbal şeker olsun canımcım

Aycan dedi ki...

Çok nefsi görünüyor.Sevgielr;

lezzettabağı dedi ki...

BENDE BENDE AŞIK OLDUMMMMMM. NE BU BÖYLE ARKADAŞLAR GÖRÜNTÜYE BAKAR MISINIZ.. SANKİ 1950 LERİN ŞIK HANIMLARININ ÇANTASI MİSALİ TAK KOLUNA GEZ.. BAYILDIM BUNLARI YAPMALIYIMMM. SANA VE BUNLARI YAPAN DEĞERLİ HANIMA ÇOK TEŞEKKÜRLER EDİYORUM SAYGILAR SUNUYORUMMM ...

hunerlieller dedi ki...

bayıldım ben bu kreplere:)harika oluş canım ellerine saglık.sevgiler.

canimçektipişirdim dedi ki...

ayy çok sekerler bayıldım bunalara:)

canimçektipişirdim dedi ki...

ayy çok sekerler bayıldım bunalara:)

Pelin dedi ki...

Disalciğim bayıldım ben bunlara. Ne güzel fikir gerçekten. Arkadaşının ve senin ellerine sağlık
Sevgiler

PaSaSofraM dedi ki...

tadini bilmem ama sunuma bayildim :)
not olarak eksikleri tamamlicanizi yazmissiniz. acaba eksikler tamammi :) deneyebilirmiyiz

Disalce dedi ki...

merhaba paşa sofram..

eksikler giderildi..tarif tam yazdığım gibi...alttaki notu silmeyi unutmuşum:) hatırlattığın için teşekkürler...

tadıda güzel oluyor...

yorumunuz için teşekkürler..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak