20 Nisan 2011 Çarşamba

TAVUK KÖFTESİ

merhaba arkadaşlar....

çoğunluğunun eti sevdiği bi ülkede yaşamak harika gerçekten.....çünkü bende tam bir et severim....bütün yemeklerimde et,tavuk kıyma üçlüsünden biri kesin olur......bu kadar et sevmeme rağmen bu köfteleri yeni denedim....neden bu kadar bekledim bilmiyorum......

eskiden yaşadığım bir olayı paylaşayım sizinle.....
13-14 yaşlarımdaydım...bi yaz tatile çıkacaktık..çıkmadan öncede bi adak üzerine koyun kesmiştik.....koyunu babamlar yüzdü temizledi ve gelince hallederiz diye dolaba koydular....demekki tatilde çok durmayacağız ...yoksa halletmeden gitmezler........

neyse dolaba kondu koca koyun..........evden çıkma işleri başladı..perdeler çekildi.....fişler çekildi...suyun vanası kapatıldı...son olarakta şalteri indirip kapımızı kilitleyip gittik:)))))))))))

anladınız dimi..sonunu yazmama gerek varmı acaba:))))))

hadi yazayım bari....eve döndüğümüzde daha kapının önündeyken iğrenç bi koku karşıladı bizi..neydi bu nerden geliyordu....şu mu bu mu derken dolaptan geldiğini anladılar hemen....kapağı açtığımızda şok olduk....yazın ortasında kapalı sıcak bi yerde kurtlanmış bi koyun eti........

o şalteri indirmiycektik:)))))))))))))))

o dolap atıldı..kokmuş et kokusunu ne yaptılarsa gideremediler annemler..yeni dolaba mal oldu bize o koyun.....hayırlısı neyse o olur tabiki.....şimdi anlatıp gülüyoruz işte....ama et yemekten asla vazgeçmedik.....:))))))))))))))))))))

çook eskiden annem tavuğu temizlerdi..köy tavuğu kullanırdık...dışını kaynar suya koyup tüylerini elleri yana yana yolardı......iç organlarını tek tek çıkarırdı ödünü patlatmamak için...bende meraklı bi şekilde izlerdim..o zamanda tavuk gerçekten çok lezzetli olurdu....hey gidi günler.....

hemen tarife geçeyim ben......şimdi et yemeyenlere eziyet olmasın :)

bu lezzeti çok beğendim......tavuğu severim zaten..köfteside nefis oldu..biraz sert oluyo ama lezzetli..eminim daha yumuşak yapma yollarını siz biliyorsunuzdur.....

malzemeler.....
  • tavuk kıyması....iki parça tavuk göğüs eti(ben robotta çekip kıyma yaptım)..
  • 1 adet yumurta
  • ekmek içi
  • tuz,karabiber,pul biber,kekik
  • bir iki yemek kaşığı zeytinyağı köftenin içine
  • kızartmak için zeytinyağ
yapılışı.....
  1. bütün malzeme yoğrulur..
  2. dinlendirilir ve köfte şekli verilir....
  3. zeytinyağında kızartılır......
not.....
  1. sert olmaması için içine az süt eklenebilir...
  2. yada but etide eklenebilir ..oda yumuşak yapabilir...denersem yazarım buraya tecrübelerimi......

16 yorum:

Saliha dedi ki...

ne guldum adaaşş:)))) sımdı guluyoruz ama o zaman ne sıkıntı olmustur sıze....
ellerıne saglık..ben etı yumusatmayı sıvıyag ekleyerek cözdum..
sevgılerımle..

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

offf ne kokmuştur ne kokmuştur:(((
köfteler nefis olmuş canım
ellerine kollarına sağlık
kocaman öperimmmm

LaMa dedi ki...

cok guzel olmus cicim. kulaklarin cinladi mi? benden duymus olma ama Lama kulaklarini cinlatmis. inanmazsa kos Lama mutfaga:)))

kalpkurabiye dedi ki...

amanınn neler olmuş öyle:)
böyle ilginç bir anı olsa olsa senden olurdu zaten :)
ah canım ya bi hoş oldum vallahi:)
tavuk köfteleri ahhh hep niyetlenipde yapamadığım o köfteler:))
aklımı aldı başımdan:)

fatosun mutfagından... dedi ki...

canımm :)) keşke şartelleri indirmeseydinizz:))))) anılarr iyi ki varlar..bu köfteyi bende çok seviyorum...içine biraz kabak rendelenirse daha yumusak olacağını duymustumm ama ben deneyemedim daha..ellerine sağlık

TuruncuTatlar dedi ki...

nefis olmuş canım ellerine sağlık son derece sağlıklı olmuş mutlu hafta sonları..

Unknown dedi ki...

AYY BEN BİLİRİM TAVUK KÖFTESİ HARİKA OLUR ELLERİNE SAĞLIK CANIM

Gönülünce dedi ki...

Ne anı ama hiç unutulacak gibi değil...Kısmetten çıkmuş hem et hemde dolap:))...Köfteye gelince ben köftesiz bir hayat düşünemiyorum hemde her türlüsü olmalı hayatımda...Nefisss olmuş ellerine sağlık canım...

Sevgiler...

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

kısmetten çıkmış demekki...sağlık olsun demek lazım...yeni tarifiniz içinde ellerinize sağlık...

Sevil Şahin dedi ki...

:)) salihacım okurken sanki ben yaşadım o günleri hele annenin o dolabı temizleme çabasını kendim yapmış gibi hissettim sen şarteli kapattık deyin eyvah dedim
Dedemez olsaydım doğru çıktı vah vah yazık olmuş koyuna :)
canım benim dediğin gibi kısmet değilmiş
Allah beterinden kosun inş.
Ben herhalde böyle bir durumdan sonra zaten et sevmeyen hatta ara sıra kızım için yapan ama piştikten sonra tabağa alıp evirip çeviren biriyim tabi yiyemiyorum sonuç eşim löp löp yiyor :) ben asla et görmek istemezdim
Neyse geçmiş gün geçmişler olsun
Tavuk aşkı olan biriyim et yemem ama tavuğa asla hayır demem o nedenle bu köfteyi çok severim .
Ellerine sağlık afiyet bal olsun
sevgilerimle

Unknown dedi ki...

KOCA KOYUNDA UNUTULUP GİDİLİRMİ AY:))YAZIK OLDU GÜZELİM ETLERE:((TAVAUK KÖFTESİNİ BENDE ÇOK SEVERİM.ELLERİNE SAĞLIK CANIM..
SEVGİLERİMLE..

fuat gencal dedi ki...

Merhabalar, Ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

Saygılarımla.

yemekbiraşk dedi ki...

şimdi gülüyoruz ama o anı düşünmek bile istemem:) eline sağlık
sevgilerimle..

Selma & Serdar dedi ki...

Sitenizi yeni keşfettim. Çok beceriklisiniz maşallah. Benim de çok ilgim var yemek yapmaya. Yıllar önce amatör bir blog ben de yapmıştım. Herneyse yazmamın sebebi sitenize beğenimi sunmak hem de tavukla ilgili yakınlarda duyduğum birşeyi paylaşmak. Pedagog bir arkadaşım var 7 yaşında da bir kızı var. Çok sevdiği için çok sık tavuk pişirirmiş ya da tavuk suyuna çorba. Kızında göğüs büyümesi görünce bir panik çocuk endokrinolojisi bölümünde almış soluğu. Tetkik sonuçlarına göre hormonlarında yükseklik çıkmış ama demiş doktor bu dışarıdan alınan hormondan kaynaklı. Tavuk vermeyin! Nitekim tavuğu kesince büyüme de durmuş. Çocukluğunuzdaki tavuklardan söz etmişsiniz. Bir de küçük kızınız var sanırım. Paylaşmadan edemedim. Benim de 25 aylık bir oğlum var ve asla tavuk yedirmiyorum. Sevgiler...
Selma

Disalce dedi ki...

sevgili selma arkadaşım....valla tavuğuda öyle çok severimki:)))ama söylediklerini dikkate alacağım.....en azından çok azaltacağım kesin..çok teşekkürler uyarın için....

Selma & Serdar dedi ki...

Rica ederim. Bahsettiğim gibi benim de küçük bir oğlum var ve çocuklarla ilgili konularda çok hassas oluyor insan. Bu nedenle de bunu elimden geldiğince paylaşmaya çalışıyorum herkesle. Organik bulmaya çalışabilirsiniz. Eğer Ankarada iseniz Ankara Üniv.nin organik ürün satış yerinde tavuk var.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak