27 Nisan 2011 Çarşamba

KAYTAZ BÖREĞİ VE GAZEL'İN DOĞUM GÜNÜ

merhaba arkadaşlar....

geçtiğimiz hafta Gazel'imin doğum günüydü...yine zamanın hızından bahsedeceğim.....daha dün yeni doğduğunu ilan ediyordum yine bu blogdan sanki.....bir yıl değilde bir hafta geçmiş gibi....eminim bir çoğunuzda öyle düşünecektir bu yazıyı okurken......işte dün gibi gelen gazelin doğduğu gün.....

şimdi ise böyle kocaman ,yürüyen,saçları bağlanan,
gel deyince gelmeyi anlayan,babasını uğurlarken ardından ağlayan,
geldiğini görünce ona doğru koşan,sevinen,
ablasıyla uğraşan ve bundan çok zevk alan,
hareketli olmasına rağmen çok konuşkan olmayan,
toplam 6 tane dişi olan,
biz öksürünce,elini ağzına kapatıp öksürük taklidi yapan,
fox tv deki unutma beni dizisinin bitiş anındaki çıkan yazıları ve unutma beni müziğini dinlemeye bayılan,müziği dinlerken saçlarını bi o yana bi bu yana sallayan,
banyo yapmaya bayılan,
bugün aşı olacak olan:),
market market gezmeyi çok seven tam bir kız kısmıdır :)))))))))))))
daha neler neler sayabiliriz sayfalar yetmez:))))

çok kapsamlı olmayan bi doğum günü kutladık ailemiz içinde........fazla çocuklu olmadığı için büyüklere yönelik bi hazırık yaptım.......bir blogcu için utanç verici olan pastalama bölümünü hazıra kaçtım:))))hep kendi yaptıklarımızı yemeyelim dedim....dışardan aldım:))))
birazda akşam yemeği sıraları olunca doyurucu yiyecekler hazırladım.....


menüde....

zeytinyağlı yaprak sarma
rus salatası
çikolatalı gofretli parfe
kaytaz böreği

kaytaz böreğini televizyonda izlediğimden beri merak ediyordum.....ben tadını çok sevdim.....yapılabilir bi tarif......notlarımada uyarak yaparsanız memnun kalacağınızı düşünüyorum.......hemen tarife geçiyorum........

malzemeler.....hamur malzemeleri...
  • un
  • su,tuz maya
üzerinin malzemeleri....
  • 200 gr.orta yağlı kıyma
  • 1 adet soğan(ben kullanmadım)
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • 1 yemek kaşığı kadar nar ekşisi
  • tuz,karabiber
yağlamak için .....
  • 1 su bardağı kadar zeytinyağı
yapılışı......
  1. hamur malzemeleri yoğrulur mayalanmaya bırakılır....

  • mayalandıktan sonra küçük bezeler alınır........üzerleri yağlanır....
  • çarşaf böreği gibi inceltilerek açılır.....
  • el yağa batırılarak ,önce ikiye katlanır...
  • sonra dörde katlanarak tepsiye dizilir......
  • bütün iç malzemesi karıştırılır.......hamurların üzerine çiğ şekilde fotoğraftaki gibi konulur....
  • bir saat kadar tepside mayalanması için bekletilir.....
  • sonra 200 dereceli önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirilir....
not.....
  1. bir çok hamur tarifi gördüm..kimi mayalı poğaça hamuru gibiydi..kimi hem mayalı hem karbonatlı..ben normal ekmek hamurundan yaptım..aralar yağlandığı için çok lezzetli bir tadı oluyor.........onun için tam bi tarif vermedim ama kulak memesinden daha yumuşak olsun....
  2. sanki kıymalar yanmış gibi görünüyor..aslında yanmadılar ama renkleri göründüğü gibi siyahlaştı....içindeki nar ekşisinden olabilir....
  3. birde kıymanın daha fazla pişmesini ,yanmış gibi görünmesini istemiyorsanız fırınınızın sadece alt bölümünü çalıştırın derim..birde turboyu açarsanız istediğiniz gibi hamuru pişirip kıymayıda yakmadan pişirebilirsiniz...ben bidahaki sefere öyle yapmayı düşünüyorum....

37 yorum:

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

bebeğinizin; aman pardon büyümüş genç kız olmuş nasılda edalı bakıyor öyle kızınızın yaşı uzun olsun hayırlı evlat olsun güzel günler görsün inşALLAH canım.kaytaz böreğinde çok güzel olmuş ben bu tadı bilirim harika olur ellerine sağlık

zerrin-misss dedi ki...

gazelime nice mutlu güzel seneler diliyorum disalim.

canım benim sen soğan sevmiyosun diye misafirlerdemi soğansız yedi böreği :) sen yokmusun yaa. çok yaşa e mi :)))

ellerine sağlık hayatım
sıcacık sevgilerimle.

mutfagabuyrun dedi ki...

bebişe sağlıklı uzun mutlu bir hayat diliyorum canım.nice yıllara.börek süper olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

olsada yesek suzan dedi ki...

maşallah çok tatlı kızınız yaşı uzun olsun inşallah nice yaşları olsun, adını ilk defa duydum bu böreğin ama yapılışı tanıdık çok güzel olduğu kesin ellerinize sağlık...

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Gazel'in doğum gününü kutlar, sağlıklı, huzurlu ve mutlu uzun ömürler dilerim.
Maşallah ne kadar tatlı olmuş.
Saçları ele avuca gelmeye başlamış, yakında onun saçlarına da binbir model
uygulayabilirsin : )
Bu arada;
Börek çok güzel görünüyor, ellerine sağlık.
Ben yumuşak oldukları için mayalı börekleri ve poğaçaları çok seviyorum.

CANBOGAZDAN dedi ki...

Nasil da tatli masallah. Kizlara kirmizilar cok yakisiyor di mi :) Gecmis de olsa dogum gununuz kutlu mutlu olsun. Yeni yasiniz uguruyla gelmistir insallah...

ozlemhan dedi ki...

Gazelim sağlıklı, mutlu ,başarılı uzuuuuun bir ömrün olsun inşallah.
Şanslı bir kızsın ama saliha gibi bir anneciğin olduğu için.

Saliha ben Gazel'in saçlarını hiç beğenmedim ne o öyle iki tane yandan bağlamışsın yakıştımı sana:))))Öpüyorum seni

Aycan dedi ki...

Yerim ben bu bıcırığı,ısırırım bacaklarını.Nice nice güzel, mutlu ,sağlık,huzurlu yılla diliyorum bebeğinize.
veeee kocaman MAŞŞAAAALLLAH diyorum.Nazar değmesin diye.

Menüde çok güzel olmuş canım.Ellerine sağlık.Sevgilerimle;

melike dedi ki...

cici gazelin doğum günü kutlu olsun analı babalı aplalıı daha nice nicee uzuunnnn yıllar göresiniz canımm hayırlı sağlıklı mutlu senelere inşalahh...

Gönülünce dedi ki...

Küçük prensesin doğum günü kutlu olsun...Sağlıklı uzunnn yıllar onun olsun...Böreğin çok değişik olmuş ilk defa görüyorum...Ellerine sağlık arkadaşım...

Sevgiler...

lezzetyolculugu dedi ki...

Maşalah Allah nazarlardan saklasın zaman su gibi geçiyor çocuklar büyüyor.Ömrü uzun ve mutlu olsun inşallah.Börek harika görünüyor ellerinize sağlık.

Limon çiçekleri dedi ki...

Gazel'in doğum günü kutlu olsun,nie yaşlara inşallah sağlıkla.Menünüz çok güzel,bakmayın bende pasta konusunda tembelimdir ve doğum günlerind pasta hep hazırdır:)Kaytaz böreği pastanın hazır oluşunu gölgede bırakmış zaten,ellerinize sağlık.

yildiz dedi ki...

Nice güzel yillari beraber gecirmenizi diliyorum....Öpüyorum
isiriyorum Gazelimiii............

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

küçük hanımın düğün resimlerinide göürüz inşallah...:))...sağlıklı ömür dilerim....hamurunuzda gerçekten ben lezzetliyim diyor ....ellerinize sağlık....

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Kırmızıda pek yakışmış kuzum maşallah:)
Bu kaytaz böreklerini tv de gördüğümde çook beğenmiştim.ellerine sağlık canım
Gazelin ilk yaşı hayırlar getirsin..

30 Nisan - 25 mayıs 2011 tarihleri arasında HOBİ DÜNYAM .WOMENFORUM.NET ve http://www.papatya68.blogspot.com tarafından düzenlenen yemek etkinliklerinin 13.'si olan "Diyet ve diyabetik Tarifler" etkinliğine ben http://www.tadinadoyamadim.blogspot.com olarak ev sahipliği yapacağım.


Siz değerli arkadaşlarım ve katılmak isteyen herkesi etkinliğime davet ediyorum.Birden fazla tarifle katılabirsiniz
Bunun için yapmanız gerekenler:
Siteniz varsa; Sitenizde tarifinizi yayınladıktan sonra benim linkimi verip hobi dünyam yemek etkinliği için olduğunu belirtmeli ve bana yorum bırakarak yada mail atarak haber vermelisiniz.

Herkesin bu etkinlikten haberdar olabilmesi için sayfamdan html kodunu alarak etkinlik bannerını sayfanıza eklemeyi lütfen unutmayın.
Siteniz yoksa; tadinadoyamadim@hotmail.com adresime isminizi ve tarifinizi fotoğrafıyla beraber mail atmanız yeterlidir. İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.


Diyet ve Diyabetik tariflerinizi 25 Mayıs'a kadar bekliyorum.


Bu davetiyeyi ulaştırabildiğim, ulaştıramadığım herkes etkinliğimize davetlidir. Siteniz olsun olmasın paylaşmak istediğiniz değerli tariflerinizi bekliyorum. Şimdiden katılımcı arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum.
NOT:hobidünyam etkinliklerine ev sahibeliği yapmak isteyenler
http://papatya68.blogspot.com/ adresine başvurabilirler...

zeymurancafe dedi ki...

daha nice nice sağlıklı mutlu senelere diyorum iyiki doğdun gazel,benımde bebegım dıs cıkaracak henuz cok kucuk 4 ayı 1hafta geçti,çok zorluyo bizi,nasıl atlatacagız bılmıyorum 1 ay içinde cıkacakmıs dışı ne iştahı kaldı ne uykusu süreklı huysuz,ben yoruldugumu aramıyorum o mutsuz olması disalcim sen bu dönemı nasıl atlattın neler yaptın rahat diş cıkarması için.diş jelı aldık henuz ateşı yok ama yıne de ateş düşürücü de aldık,böreğe gelince güzel gorunuyor bundan 5 ay kadar onceydı yanılmıyorsam.bende yapmıştım,lezzetını biliyorum,ellerıne sağlık canım

Tuğba dedi ki...

İsmini ilk kez duyuyorum kaytaz böreğinin.Ellerine sağlık canım.Minik Gazel'e nice mutlu yaşlar,çok tatlı maaşallah Disalcim.

Sanattryemek dedi ki...

ne guzel tarifleriniz var izlemeye aldim sizi
sevgiler

Adsız dedi ki...

İsmi değişik ama tadı eminim çok güzel bir börek olmuş. Ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Ayrıca unutmadan Gazel'in doğum günü kutlu olsun. Hayırlı sağlıklı bir ömrü olsun inşAllah.

Adsız dedi ki...

Ben tamamen katılıyorum olduğumu itiraf etmeliyim. ! Blog İyi! Eğer saç değiştirmek için benim blogu test isterseniz, büyük olasılıkla ince saçlar için özellikle orta uzunlukta saç çeşitleri, bazı kavramlar bulabilirsiniz:)

Yeşim dedi ki...

böreği ilk defa duyuyorum merak ettim doğrusu.Gazel kızımızada maşallah zaman hızla akıp gidiyor dimi...

kalpkurabiye dedi ki...

küçük hanımı ve tatlı annesini kutluyorum:)
nice nice doğum günlerini hep birlikte kutlayın inşallah:))
böreğinde pek güzelmiş canım benim ellerine sağlık olsun:)
mutlu pazarlar dilerim:)

Disalce dedi ki...

sevgili adsız arkadaşım....keşke isminide yazsaydın....o zaman bloğunu inceleme şansım olurdu...ziyaretin için teşekkür ederim...:)

Unknown dedi ki...

STAR TV SOFRAMIZ BENDE BU BÖREĞİ GÖRDÜĞÜMDE MUTLAKA DENİYECEĞİM DEMİŞTİM:))GAZEL'İMİN İLK YAŞINI EN İÇTEN DİLEKLERİMLE CAN-I GÖNÜLDEN KUTLUYORUM.NİCE NİCE YAŞLARA İNŞALLAH..
SEVGİLERİMLE...

Unknown dedi ki...

Mini mini bir kız çocuğu ne kadar tatlı. Allahım ona uzun ömürler versin. Nazarlardan korusun. Kaytaz böreğide iştah açıcı, bayıldımm :)
Ellerine sağlık canım

TuruncuTatlar dedi ki...

dizalcim gazelin yaşı hayırlı olsun maşallah menünüz çok şık olmuş. uzun süredir sayfana bakamamıştım çok güzel mamalar yapmışsın özellilke kreplere bayıldım ellerine sağlık sağlıkla kal..

Baharcicegi dedi ki...

prensesine saglikli uzun ömürler dilerim market market gezmeyi seviyor demek benim kizda kücükken arabayla gezmeyi severdi simdi ehliyet aldi arabadan hic inmiyor
Kaytaz böregin citir citir olmus ellerine saglik bizde davetli olsaydik keske bu nefis masaya

fatosun mutfagından... dedi ki...

güzeller güzeli gazel'e sağlıklı uzunn ömürler diliyorummm canımmm...memleketimin böreğii..ve benimm en en enn sevdiğim..nasıl kokusu geldi burnumaa anlatammamm..çokk güzell olmuşş..ellerine sağlık..

Sevil Şahin dedi ki...

Allahım nazarlardan saklasın nede güzel olmuş bu minnoş
Gerçektende öyle daha dün gibi Allah kurtarsın tatlım dediğimiz günler
Rabbim hayırlı yaşlar hayırlı bir evlat olmasını nasip etsin tatlım
Börekte enfes olmuş tatlım ellerine sağlık afiyet bal olsun
sevgiler

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Aman maşallah Gazel Hanıma. Demek yaşına girdi. Allah sağlıklı hayırlıyaşlar göstersin. Benim yiğenim Utku Burak da Gazelden bir hafta büyük. Ama maşallah Gazele dişlerini çıkartmış, bizimkinin daha iki dişi var. Kaytaz böreğini de ilk duydum ama güzele benziyor, ellerine sağlık canım sevgiler...

Unknown dedi ki...

Kızın çok tatlı maşallah, Allah bağışlasın. Daha nice doğumgünlerini kutlarsınız inşallah, sağlıkla.

Cocukla Cocuk dedi ki...

ne kadar tatlı olmuş maaşallah:) dogum gunlermiz de aynıymış:) böreği ilk defa gordum...ne kadar lezzetli olduğuna şüphe yok sıcak sıcak olsa da yesek şimdi...

Tijen dedi ki...

İnanmıyorum ne çabuk büyümüş bu fıstık! Zaten öyle derler ya doğan büyür diye. Hayatı mutluluklarla dolu olsun, sevinçle, heyecanla, güzelliklerle.

HUYSUZBALIK dedi ki...

Bu arada Gazel'in doğumgününü kutlamayı unutmuşum :) nice mutlu yıllar ve çoook güzel bir hayat diliyorum ona. Sevgiyle..

HUYSUZBALIK dedi ki...

Antakya'da yöresel yemekler yapan Sultan Sofrası diye bir restoran var. Oradakinde bile kıymalar yanık gibi görünüyor ama orjinali böyleymiş. Şahane görünüyor tarifini bulduğuma ayrıca sevindim ellerine sağlık. Sevgiler...

beylikdüzünde dedi ki...

Çok şeker bi çocuk bu yaa.ALLAH nazardan korun.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak