3 Ekim 2011 Pazartesi

TRUFF TARİFİ

truff

nihayet zuzuyu uyutup pc başına oturabildim........

uyanıkken kucağıma çıkmak istiyo,alamasam kolumu çekiştiriyo,alsam klavyeye basmaya çalışıyo,fare ile tık lar yapıyo.....:)))zuzu uyanıkken ev ahalisinden kimse cesaret edemez bilgisayar başına oturmaya...öyle şirretlikler yapar ki oturan kişi "tamamm yaaa kalkıyorum" lu olur..ve kalkarız...

bende uyutmuşken hemen bir tarif ekleyeyim....


truff2

aslında evde sürekli truf yaparım....genellikle kırıntılı kekleri veya kılık kırpık bisküvileri değerlendirmek için yaptığım toplardır bunlar......içinede krem şanti ekleyerek yaparım..ama bu sefer tam truf olsun istedim.....hazır krema stoğumda iyiyken :)))

beni çok memnun edecek bi tarif oldu....çok beğendim.....

-önceden hazırlanıp dondurucuda bekletilebilir....
-gelene gidene çıkarıp yemeye en uygun tarif truff dur......
-günlerde tabağı doldurmak için de en güzel kurabiye benzetmesidir....
-çocukların çok beğendiği toplardır....
-evde artan kekleri,az kalmış kuru yemişleri,pastaya fazla gelmiş kremaları değerlendirmenin en güzel yoludur.....
-elmalısı,havuçlusu,hindistan cevizliside olur..hepsinin kendine has isimleri var tabiki ama sonuçta hepsi birer küçük top tur.....

işte benim gerçek truff larım:))))



truff1


malzemeler...
  • 1 paket(200 ml) sıvı krema
  • 80 gr. bitter çikolata
  • 1 adet hazır pastabanın yalnızca bir katı
  • 2 yemek kaşığı süt tozu(arzuya göre kullanmayabilirsiniz)
  • dışı için fındık içi,renkli şekerler,hindistan cevizi
yapılışı.....
  • krema kaynama noktasına gelene kadar ısıtılır....
  • ocaktan alınır ve içine çikolata eklenir..eriyene kadar karıştırılır..
  • başka bir derin kaba pastaban ufalanır..
  • çikolatalı krema üzerine boşaltılır.....kaşıkla karıştırılır....
  • süt tozuda eklenerek biraz katılaşıp dinlenmesi için dolaba kaldırılır....
  • 5-10 dakika sonra karışım alınarak elle yuvarlaklar yapılır..süsleme malzemelerine bulanır.....
not...
  1. dış kaplamasını eritilmiş sütlü çikolata ilede yapabilirsiniz...
  2. içine fındık ceviz ve ya damla çikolata koyup yuvarlayabilirsiniz.....
  3. krema karışımı cıvık oldu diye endişelenmeyin dolapta kısa sürede katılaşacaktır...
  4. bu karışımdan 20 adet truf oldu.....daha küçük yuvarlayıp sayısını artırabilirsinz....

22 yorum:

muko dedi ki...

merhaba canım
eline sağlık ne güzel anlatmışsın öyle yapasım geldi benimde:)
ve ben hiç TRUFF yapmadım iyi mi:)

harika görünüyorlarr ayrıca

sevgimleeeeeee

zeynebinsofrası dedi ki...

çocuklar bayılır buna.ama kremayı maalesef her markette bulamıyoruz.Harika görünüyorlar.ellerine sağlık

Aycan dedi ki...

Truff hiç yapmadım ama senin tarife göre mutlaka yapacağım.

Selamlar;

canimçektipişirdim dedi ki...

çok güzel olmuşlar ellerine sağlık..

bırtutamkekik dedi ki...

ellerine sağlık canım...
bunarı yemeye kıyamamm beeenn:)))
bi süree seyre dalıp keyfini süre süre yemek isterim:)
bi koşumutfağa gidesim geldi anlayımın karşısında:))
zuzucuğa uzun ömürler wersin rabbim:)
ne sewimlidir ama o üzerine tırmanmalarr:)))
sevgilerimle....

Serap dedi ki...

Ellerinize sağlık. Ben genelde bisküvi ile yapıyorum ama, en kısa zamanda bayat kek ve krema ile yapsam iyi olacak. Nefiss görünüyor.

Gönülünce dedi ki...

Senin trufları görünce uzun zamandır yapmadığım aklıma geldi:))...Bu görüntülerden sonra en yakın zamanda yapmalıyım...Nefis trufların için ellerine sağlık canım...

Sevgiler..

made in funda dedi ki...

oy mini mini zuzuyu koccaman öpiyim önce bir kere.trufların nasıl da ye bizi diyor.maşallah sana..bu arada verdiğin bilginin çok yardımı oldu.sağolasın canım...

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

tarifin en tatlı kısmı trufu anlatışınız olmuş ellerinize sağlık

LeylaK dedi ki...

offf o nasıl fotoğrflar öyle, içim gitti içim...ellerine sağlık. yapma böyle şeyler :)

Kahva Dükkanı'ndan sevgiler...

Adsız dedi ki...

süper görünüyor.. bebek yemek tarifleri
bakarken gördüm.. canım çekti. hemen denicem

kalpkurabiye dedi ki...

buzlukta koca bir kutu dolusu kek var iki kişi kekyiyemiyomuş anladık:))
boolll booooooolll truf ana malzemesi var yapmalııı:)
ellerine s

Unknown dedi ki...

O bilgisayat başına oturtmayandan bendede var bir tane..
Bloglara yorum yazmaya başladımmı saatlerimi alıyor,
Otur,kalk,otur,kalk..:))))
Trufflar muhteşem görünüyorlar.
Ellerine sağlık
Sevgiler.

Lezzet Karnavalı dedi ki...

çok leziz görünüyor,ellerine sağlık!

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım Disalim,
Bende de 19 yaşında bir zuzu var.
Bilgisayarın başına geçtiğim zaman "ne zaman bana vereceksin?" diye o kadar çok soruyor ki gönüllü kalkıyorum başından.
Okulu Perşembe günü açılacak, o zaman biraz rahatlarım.
Bu arada;
Trufflar nefis görünüyor, özellikle 2. resme bayıldım, ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

merhaba bloguna bayıldım, harika şeyler paylaşmışın ben de ziyaretini beklerim....http://hayaldenotesi.blogspot.com/

zeymurancafe dedi ki...

canım benım harika gorunuyor benımkı neler yapıyor bır görsen fareyı bana ver dıye çekıştırıp duruyor vermeyınce de avazının çıktıgı kadar bagırıyor ağlıyor bende pc den kalkıyorum ama yapsınlar yapsınlar onlar bizim bitanemız ,ellerıne sağlık,sevgiler...

halenze dedi ki...

hansam demese bu trufalrı göreceğim yok. çok hayırsız bi devreyim ben biliyorum. ellerine emeğine sağlık pempiş çiçekli truf benim olsun mu devrem.. :)))

Disalce dedi ki...

sevgili adsız arkadaşım.umarım denediğinde beğenirsin..şimdiden afiyet olsun....:)

neslinameblog.blogspot.com dedi ki...

süperler ellerine saglik canim harika gözüküyorlar. fotograflar cok güzel cok begendim gerci bloguna göz attimda kisadan hepsini cok güzel fotograflamissin...

Emine dedi ki...

merhaba disal hnm elinize sağlık hazır pandispanya sevmiyorum bu tarife uygun kakaolu pandispanya tarifi yazarmısınız rica etsem sevgiler

Disalce dedi ki...

Emine hanım

ev yapımı pandispanya ile olur ama kekin biraz bayatlatılması gerekir...rahat ufalanması için....o yüzden kakolu betibör ile yapmanızı tavsiye ederim..veyada evde artmış kakolu keklerde olabilir....herhangi bir kek ..pandispanya şart değil..lezzet veren krema ve çikolata zaten...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak