30 Eylül 2011 Cuma

NEFİS BİR TAVUK YEMEĞİ

tavuk yemeği1

merhabalar hayırlı cumalar bütün kardeşlerime.....

yemek arşivime bakan benim sadece tavuk ve patatesten beslendiğimi zannedecek....ben bile bi ara düşündüm başka bi şeylerde yemişmiyim diye.....

tavuğa düşkünlüğüm çoktur evet...helede patatesle olan uyumu harikadır......ama nasıl oluyorsa bloğa tarif koymaya gelince hep bu ikiliyi kullandığımı gördüm......bundan sonra diğer sebzeleride kullanmam gerektiğini anladım.....daldan dala biraz zıplayarak bizden haberler yazalım şimdi...

evden çıkmıyorum günlerim gazeli kovalamakla geçiyor......evin içinde yeterince dolaşıyoruz kapıya peceye halimiz kalmıyo zaten......

bu arada on yıllık ehliyetimin cüzdanımda küflendiğini farkettim.....arabanın bana alışması için ona fırsatlar vermeye başladım bu aralar......hiç kimseyi sollamadan ,arkamda kalanları kendime kızdırarak şehir dışı yollarda çalışmalar başlattım...keşke arabanın üzerine acemidir yazısı asabilsek:))))

büyük kızım 4.sınıfa başladı ...bakalım bu sene o mu çok zorlanacak biz mi?.......ne de olsa ödevlerin çoğunu bize yolluyorlar:)))

havalar yavaş yavaş soğumaya başladı....ben bu mevsime sonbahar demiyorum hırka mevsimi diyorum......çünkü evde hırka giymeyi çok seviyorum.........

yakında bloğumun yaşını kutlayacağım.....bu sefer erken yazayım dedim...normalde hep bi ay geç hatırlarımda......unutmayım bu sefer zamanında hatırlayayım....:))))))

güzel hayırlı bereketli bir cuma günü geçirmeniz dileğimle tarifime geçmek istiyorum......

gerçekten nefis bir tavuk yemeği.....patatesler tavukla birlikte haşlandığı için tavuğun suyu patatese geçiyor ve nefis bir lezzet oluyor.......eminim hepinizin evinde buna benzer yemekler pişiyordur...aynısındanda yapıyorsunuzdur......bende arşivimde bulunmasını istedim.....

belki akşama ne yemek yapacağınızı düşünüyorsunuzdur da ben size fikir vermiş olurum......yanınada harika bir arpa şehriyeli pirinç pilavı yaparsınız.......


tavuk yemeği

malzemeler...
  • 2 adet kalçalı but (4 parça olacak şekilde parçalanır)
  • 3 adet patates
  • 1 adet domates
  • 2 adet yeşil biber
  • bir tutam maydonoz
  • 1 yemek kaşığı tereyağ,tuz
  • 1 yemek kaşığı salça
yapılışı......
  1. orta hararetli ocakta tencerede tereyağ eritilir...
  2. yıkanmış parçalanmış butlar bi kaç dakika arkalı önlü pişirilir...
  3. yemeklik doğranmış patateslerde butlara ilave edilir....biberlerde doğranıp eklenerek bi kaç dakikada böyle kavrulur....
  4. küp doğranmış domates yemeğe ilave edilir...tuzu atılır.....yine az kavrulur.....
  5. bir kasede bir yemek kaşığı salça sıcak su ile sulandırılır....yemeğin üzerine ilave edilir.....
  6. bu şekilde butlar ve patatesler pişene kadar kaynatılır.....
  7. ocaktan almadan 3-4 dakika önce doğranmış maydonoz ilave edilir..ve biraz daha kaynatılır.....
not....
  1. her ne kadar pişme zamanları versemde ocağınızın ısısı,tencere boyutunuz ,patatesinizin pişme süresi yemeğin pişme zamanını etkileyecektir.....
  2. but yerine kanatta kullanabilirsiniz..hatta daha güzel olduğunu söyleyebilirim.....
  3. hiç bir yemeğimde soğan kullanmadığım için tarifede yazamıyorum..katmak isterseniz hangi aşamada katacağınızı siz bilirsiniz:)))
  4. tencereyi derin değilde yayvan olarak kullanmanız daha iyi olur....

13 yorum:

kalpkurabiye dedi ki...

tavuk ve patatesin uyumu şahane..
başlığa sonuna kadar katılıyorum:))
senden haberler okumak hoşuma gidiyor..
yollarda amann dikkat:))
sevgiler benden canım:)

dogada.blogspot.ru dedi ki...

bu ikiliyi sevmeyen yoktur herhalde bizim evdede çok seviliyor görüntü harika elleinize sağlık. Hayırlı cumalar

Gönülünce dedi ki...

Yaz mevsiminde durgunlaşan arkadaşlardaki bu güzel kıpırtıyı görünce seviniyorum...Yazdıklarını okumakdan büyük zevk alıyorum canım...Arabaya alışma eğitiminde kolaylıklar dilerim aman ehliyetine küflendirme devammm...Yemeğinde nefiss görünüyor ellerine sağlık...

Sevgiler...

LaMa dedi ki...

nefis tavuk yemeklerine bayilirim! bir sorum var , su ekliyor musun yemege?
ayrica " arabanin alışması için ona fırsatlar vermeye başlaman" iyi olmus, araba sana alissin tabi, senin ona alisacak halin yok ya:))))

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ellerine sağlık canımmmmmmm hem de sağlıklı:)))

Sevgiler,
Evren

ab-ı hayat dedi ki...

Tarifler bahane aslında,senden ve kızlarından haber almak en güzeli...Tavuk ve patatesi ben de çok yakıştırıyorum ve son zamanlarda ani misafirlerim çin sıkça yapıyorum.


sevgiler....

Sevil Şahin (birdemliksohbet) dedi ki...

Disalcim merhaba tatlım sen gibi bende tam bir tavuk sevdalısıyım. Ne yapayım çok seviyorum :)
ellerine sağlık bunun yanıana güzel bir pilav birde ayran of deymeyin keyfime :))

fatosun mutfagından... dedi ki...

CANIM BENİM TAVUGU BİLMEM AMA PATATES BENİM YAŞAM KAYNAGIMDIR:))BEN BU YEMEĞE DOMATES YERİNE BEZELYE VE HAVUÇ EKLEYEREK YAPIYORUM ÇOK HOŞ OLU YOR O DA.AMA BU HALİ DE ÇOK GÜZEL ARKADAŞIM..ELLERİNE SAĞLIK..SENİ VE GÜZEL KIZLARINI ÖPÜYORUM..SEVGİLERR

zeynebinsofrası dedi ki...

gerçekten nefis bir tavuk yemeği.ellerine sağlık...

Disalce dedi ki...

sevgili lamam evet su koyuyorum...bir yemek kaşığı salçayı yaklaşık bir-iki su bardağı sıcak suda eritip yemeğe ekliyorum...:)özellikle yan aynalar bana alışsa iyi olur...onlara bakınca direksiyon gidiyo:))))))))))

made in funda dedi ki...

çok güzel anlatmışsın tarifi okumama bile gerek kalmadı.muhteşem olmuş canım.ellerine kollarına emeğine sağlık.afiyetler olsun.en kısa zamanda yapacağım(bu arada 6 resmi nasıl yanyana koyabiliyosun.bana da anlatabilirsen çok memnun olurum canım)sevgiler...

Disalce dedi ki...

fundacım fotoğrafları yan yana koymak için picasa nın kolaj programından yararlanıyorum...bu arada güzel sözlerin için teşekkürler canım...:)

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
*Yemek nefis görünüyor, ellerine sağlık.
Patates ve tavuk bizim evde de çok sevilir, sık sık pişiririm.
*Gazel'in en hareketli zamanları, hep peşinde koşmak ister, ilgi ister, Allah sana güç kuvvet versin.
*Asya'nın dersleri sorun olmasa gerek, ne de olsa evde bir öğretmen var.
*Ah ah ehliyetini küflendirenler kulübünün bir üyeside benim.
Benimki de çekmeceyi bekliyor : (
*Blogunun yeni yaşı şimdiden kutlu olsun.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak