26 Eylül 2011 Pazartesi

KREMALI MEYVELİ KUP

meyveli kup


merhaba cümlenize.....

beni okuyan ,takip eden bütün arkadaşlarıma ve okurlarıma sevgilerimi gönderiyorum......:))

gece bi yarısı tarif ekliyorum dışarda rüzgarın uğultusu var......evden rüzgarı dinlemek,yağmuru seyretmek,kar ın yağışını izlemek hep hoşuma gitmiştir.......tabii dışarda kalanlara Allah yardım etsin diye dua ederek........

her neyse bu ses benim yazı yazmamı engelliyor......dikkatimi dağıtıyor......:)

daha bundan 6-7 yıl öncesine kadar krema benim için bişey ifade etmezdi......kimler alırdı,kimler yerdi..neye katılırdı,nerden alınırdı......alınması şart olan bir besinmiydi....pastacılar neden bu kadar pahalı bir ürünle pasta yaparlardı......

bunları düşünürdüm......taki bende alıp kullana kadar....tabii ilk satın aldığımda neye kullanacağıma karar veremeyip eskittiğim,kullanma süresini bitirdiğim bi kaç kremam oldu..hey gidi rahmetliler:))))

halada yüzüme gözüme bulaştırdığım,zaman zaman güzel şeyler ortaya çıkardığım bir şeydir kendileri......tuzlulara deneme yapmadım yani.....hala şekerlilerde denemelerim devam ediyor.....hep aynı tarifi denesemde kremaya alışma çalışmaları bunlar:))))

geçenlerde bi kampanya görünce dayanamayıp biraz yığıntı yapmışım......krema ile büssürü güzel tarif varken yine ben ne yapacağımı şaşırmış bi şekilde çikolatalı krema yaptım..hazır kış gelmemişken sütlü tatlılara devam ediyorum....

işte tarifim.......ben çok seviyorum....klasik krema işte.......:)

malzemeler.....
  • 2 adet 200 ml.lik süt kreması
  • 2 kibrit kutusu büyüklüğünde kuvertur çikolata(bir adet 80 gr. bitterde olabilir)
  • küçük küpler halinde doğranmış kek parçaları(ben hazır pastaban kekin çeyreğini kullandım)
  • bir avuç yeşil üzüm
  • bir adet muz(ince dilimlenmiş)
  • bir poşet krem şanti-1 su bardağı soğuk süt
yapılışı.....
  • krema kaynama noktasına gelene kadar ısıtılır.....ocağın altı kapatılır ve içine çikolata parçaları atarak çikolata eriyene kadar karıştırılır....soğumaya bırakılır...
  • krem şanti süt ile çırpılarak dolaba kaldırılır.....
  • soğuyan ve katılaşan krema kasenin en altına konmuş parça keklerin üzerine biraz dökülür...
  • üzüm ve muz serpiştirilir.....ve yine kek ve krema eklenir......
  • en üste krem şanti bi poşete doldurularak poşet bi kaç yerinden kürdanla delinir...kup un üzerine sıkılarak süslenir....üzerine damla çikolatalar atılır.....
not....
  • kup meyveli olduğu için yapıldığı gün bitmesi iyi olur..yoksa meyveler asitlenebilir....tadını bozar.......

15 yorum:

bırtutamkekik dedi ki...

mmmm:)))
her zamanki gibi enfess bir sunumm:)
gece gece tatlı krizine sokacak cinstenn bir tarif bu:)
öyyle alımlı alımlı süzülüyor ki karşımda,bir anda kendimi elimde nutella kavanozu ile buldum:))
annlık tatlı krizlerini bastırmak için kurtarıcı kendileri...
bu tariff denenmeli tez zamanda,altında disalce imzası ile...:)
ellerine sağlık canım...
gönül dolusu sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Krema ile ilgili ben de aynı durumdaydım birkaç yıla kadar. Ama şimdi yine çok olmasa da alıp he tatlılarda hem çorbalarda ve soslarda kullanıyorum. Kremanın verdiği lezzet bir başka oluyor. Senin tatlında çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

krema tadı çok hoş disalciğim,
girdiği herşeyi başkalaştırıyor.
bende taraftarım, ama ah şu kalorisi yokmu ! ? elimi geri geri çektiriyor.

yakında bir tarifde ben vereceğim.
bakalım nasıl bulacaksınız.
ellerine sağlık canım
sevgiler.

zeymurancafe dedi ki...

canım nerelerdesın gözüm hep senı arıyor inanki emınım tatlı enfestır bu tur tatlıları çok severım ellerıne sağlık öpuyorum özletme kendını

kalpkurabiye dedi ki...

o rahmetlilerden benim de oldu:) kullanmaya kıyamayıp çöpe attım hahah:))
ellerine sağlık olsun canım..
güzel ve leziz bu görüntü hemen herkesi cezbedecek belli ki..

Gönülünce dedi ki...

Çokk güzel anlatmış :))çokk güzel yapmış ve sunmuşsun bayıldım nefiss olmuş...Ellerine sağlık canım...

Sevgiler...

Hansa dedi ki...

Arkadaşım,canım, ben okumayalı ne şahane şeyler yayınlamışsın resimlerde tariflerde harika ...neyse ...seni sana anlatmıyayım şimdi...kremalı meyveli kup ta öyle eline sağlık...

ayrıca aklında yer eden bloggerlardan olmak şereftir benim için....teşekkür ederim bi tanem....

sevgilerimle....

Dilekhaniminmutfagi dedi ki...

gerçekten doğru dah ben krema kullanmış değilim ama şimdi kullanmayı düşünüyorum teşekkürler selamlar.

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık canım..çok şık ve lezzetli görünüyor..sevgiler

saniyesultan dedi ki...

sütlü tatlıları çok severim,ellerine sağlık.

Aybike Ceylan dedi ki...

Disal'cigim, ellerine sagklik, harika gorunuyior.

Selam ve sevgiler...

anneminkizıyim dedi ki...

hiiim nefis olmus ellerine saglik canim, sevgiler....

muko dedi ki...

offf offffffff canım çekti yahu:)
ne kadar güzel görünüyor eline sağlık canımmmmmm
sevgilerimleeeeeeee

LeylaK dedi ki...

ne kadar güzel bir bloğunuz var hangi birine bakacağımı şaşırdım harika :)

Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Yazılarını özlemişim, son yazından buralara kadar okuyarak geldim.
Tatlı nefis görünüyor, ellerine sağlık.
Kremanın çikolata ile uyumuna bayılırım.
Geçen yıl yaptığım çikolatalı tartöletin iç malzemesinde çikolata ve krema karışımı vardı.
Daha önce ikisini bir arada yememiştim, tadına
inanamamıştım : )
Ne yazık ki benimde günü geçtiği için çöpe giden kremalarım oldu.
Kremayı daha çok fırında patates yada kabak yapınca bir de çorbalarda kullanıyorum.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak