19 Eylül 2011 Pazartesi

ZEYTİNYAĞLI BARBUNYA PİLAKİ ve MİM

ekimfoto 069


hey gidi eski günler diyesim geliyor.....

bi ara mimlerin havada uçtuğu bir dönem vardı....kim başlatırdı bilinmez.....birden dağılırdı bloggerler içinde......bir kaç kişi birden mimlendiği için ikinci üçüncü tur mim cevaplama olurdu...ne sıkılmıştık ama o zamanlar....

birbirinin aynısı ,benzeri bir dolu oyun.......ben hamilelik doğum derken bloğumu biraz yalnız bıraktım...ilgilenemediğim dönemlerde yine mimler devam ettimi bilmiyorum ama galiba blogların eğlencesi bu mimler....

insanların birbirini daha yakından tanıma fırsatı veriyor....ve de bloglar birbirini yazarak tanıtım yapmış oluyor..bence bu gerekli ve güzel bişey......

benide sevgili arkadaşım birtutamkekik mimlemiş..bakalım sorular neler ve ben hangilerini cevaplayabileceğim...:)kendisine teşekkür ediyorum...

İlk düzenli okuduğunuz blog ve hissettikleriniz;

tabiki portakal ağacı....bende çoğu blog sahibi gibi portakal ağacı ile tanıştım...ve onun arşivindeki linklerle.....neden sık sık tarif eklemiyor diye kendi kendime sinirlendim(aynı benim şimdi yaptığım gibi)

Sanal alemde tanışıp görüştüğünüz Bloggerler;

sanal alemde birkaç blogger ile tanıştım ama yüz yüze görüşme fırsatım olmadı hiç...msn den facebooktan ve telefonla görüştüğüm arkadaşlarım var.....bloğu beraber açtığımız yeşildomatesim var....bir tek onunla yüz yüze görüştük...çünkü beraberdik:))))))

Blog dünyasına adım attığınızda,gökyüzündeki yıldız kadar parlak gelen,asla onun gibi olamam diye düşündüğünüz Blogger'ler;


şimdi gökyüzündeki parlak yıldız gibi cümlesine gülmeden edemiycem:)))))bu cümleyi çıkarsak daha güzel olacak gibi......asla onun gibi olamamak gibi düşündüğüm kişi olarak yazmayayımda kendini ilerletmiş pasta konusunda büyük adımlar atmış arkadaşlar var..imkanları ölçüsünde harika işler yapıyorlar.ve ben kendimde o ışığı göremiyorum.....

Moda blogları arasında en sevdiğiniz blog;

bazen geziniyorum ama isimlerine bile bakmadım.. hangi bloglar olduğunu bilemiyorum şu an...yemek bloglarında gezerken daldan dala uçar kendimi moda bloğunda bulurum....ama sonra unutur takip etmem.....

Yazılarını okurken keyiflendiğiniz bloggerler;

var var...ama yazmayacağım burdan:)))))ama şunu söylemeliyim ki espirili,sürükleyici,hayat hikayelerini ve tarif ile ilgili ayrıntılı yazıları okumayı severim..sıkıcı olmasın yeter....


Sürekli sayfasını açtığınız,okuyup yorum bırakmadan çıktığınız bloglar;

uzun zamandır blog gezemiyorum..sevdiğim sürekli yorum yazdığım bloglara bile yorum yazmadan çıkmak zorunda kalıyorum...kızım fazla izin vermiyor pc başında durmama...fırsat bulsam sevdiğim her yazının veya tarifin altına mutlaka yorum yazarım.

Kendinize yakın bulduğunuz bloggerler;

nedense bu sorulara cevap veremiyorum..yakın olanları yazsam zamanım yetmeyecek...yettiği kadar yazsam oda olmayacak......

Blogger denildiği an aklımıza gelen ilk isimleri yazıyoruz :)
Link vermiyoruz,sadece aklımızda kimler yer etmiş onu öğrenmiş oluyoruz.:)


yeşildomatesim
halenze (devrem)
olsada yesek hansam
mis zerrinim
sofraözlemim
lezzetavcım
muhteremle afiyetle
binbirçeşni adaşım
zeymuran cafem
abı hayat
lama
acemi şef
papatyaprenses
baharçiçeği
leyya
mutfakistan
özlemhan
tadınadoyamadım

........
.......

daha öyle çok ki......inanın yazsam liste bitmez....ve kimi mimlesem bilemiyorum.kimse bloğunun başında olmadığı için....

.....................................

birazda tarifimizle ilgili bişeyler yazalım.......çok geç tanıştım bu tarifle...bu güne kadar neden yapıp yemedim diye söylendim....fotoğraf çok güzel göstermedi ama lezzeti bir harika....mutfağımda soğan kullanmadığım için buyrun soğansız disalce yapılmış zeytinyağlı barbunya pilakiye.....

malzemeler.....
  • yarım kilo taze barbunya veya akşamdan ıslatılmış kuru barbunya
  • 1 adet orta boy patates
  • 1 adet havuç
  • 1 yemek kaşığı salça
  • zeytinyağı,tuz
  • maydonoz ve limon
yapılışı.....
  1. barbunya taze ise temizlenir yıkanır..haşlanır...kuru ise akşamdan ıslatılır...
  2. patates ve havuçlar küpler halinde doğranır....
  3. tencereye zeytinyağı konulur....patates ve havuçlar biraz kavrulur..
  4. salça ve barbunyada ilave edilerek biraz daha kavrulur...tuz atılır...
  5. üzerini geçecek kadar su ilave edilir ve yumuşayıncaya kadar kısık ateşte pişirilir....
  6. ılınınca düz bir tabağa alınır...üzerine bol doğranmış maydonoz eklenir ve yarım limon sıkılır...afiyetle kaşıklanır.....


9 yorum:

bırtutamkekik dedi ki...

barbunya deyince akan sular duruyor bende:)
bayılırım...
enfes bir sunumla paylaşmışsınız tarifi:)
ellerinize sağlık...
ayrıca mimi cevapladığınız için çok teşekkür ederim:)
umarım size zahmet olmamıştır...
hakkınızı helal edin,kıymetli vaktinizden harcadınız...
muhabbetle...

Disalce dedi ki...

estagfirullah birtutam kekikcim ne demek yaa...zahmet falan olmadı zevkle cevapladım özlemişim....asıl ben çok teşekkür ederim:))

hamurlumerdane dedi ki...

tabak çok hoş

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

az önce masamızdaydı barbunya,
masal kahramanım hiçvazgeçemiyor :)
su koyma barbunya koy ! O kadar yani :)
elelrine sağlık disalciğim..
geçmişteki mimleri hatırlarım..
çok azdı sayısı bloggerların.
2005 yılından beri biliyorum ve çok keyifliydi dediğin gibi.
şimdi çok cazip değil..
Birazda ben röportaj sevmediğimdenmi nedir :((((
sevgiler canım.

zeymurancafe dedi ki...

canım benı unutmadıgın için teşekkur ederim kalbınde azıcık yer tutabıldıysem ne mutlu bana,bu arada benım ufaklık da pc e oturmama izin vermıyor kendısı ıstıyor mouse bayılıyor ben onu uyuturken gırebılıyorum bloga ya da internete,bu arada barbunya harika gorunuyor çok severım ellerıne sağlık ,sevgiler...

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

illada tazesi...ne güzel oluyor...tane tane yerken...tarif içinde ellerinize sağlık...

Baharcicegi dedi ki...

Mim cevaplarin o kadar dogalki icinden geldigi gibi yazmissin okurken sonuna kadar okudum normalde uzun yazilari sonuna gelmeden lüp diye yutarim
Sunumyla göz alici olmus barbunya piaki elcegzine saglik canim

Adsız dedi ki...

Barbunyayı severim. Yanında pilavla çok güzel olur. Ellerine sağlık canım.

hunerlieller dedi ki...

uzun süredir böle keyifli bir mim okumamıştım:)birkaç yıl öncesini hatırlattı bana..her sabah heyecanla siteye tarif ekleme ve yorumları okuma heyecanı..şimdi tarifi zor ekliyoruz.ziyaretler bile sınırlı...ama olsunnn arada bir olsada yine yazıyoruz:)pilaki nefis görünüyor.bende yazın bolca barbunya alıp stoklıyorum:)eline saglık canım görüşmek üzere.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak