14 Kasım 2011 Pazartesi

KALIPLARIM

yuvarlak kalıp

herşeye vakit buluyorumda şu kalıplarımı çekmeyi hep unutuyorum......kullandığım mutfak kalıplarını zaman buldukça ekleyeceğim inş.....

tarifleri yaparken en zorlandığımız kısım galiba....."nasıl bir kalıpta pişmiş"...kalıp meselesi tarifinizin tutmamasına sebep olabilir......

şahsen benim en anlamadığım ölçüler kup ve borcam ölçüleridir........kup neye eşittir...ne kadar alır.......kaç lt dir......borcam kaç cm dir.......bu gibi sorular insanı deli eder....sorarsınız cevap gelmez....en iyisi kullandığımız kalıpları paylaşmak galiba....

mesela yukardaki tefalin orta boy bir tenceresi.....ama ben kalıp olarak kullanmaya başladım...ölçüsü içinde yazdığı kadar.....fırın yemeklerinde ve keklerde böreklerde herşeyde kullanıyorum....


tepsi(kalıp)

bu tepsiyi ise bim den almıştım.....iyiki almışım..ne borcamlar kadar ağır nede yapışma derdi var...gerçi artık yağlı kağıt kullanıyoruz ama yinede ısınmış bir fırında camdan daha hızlı pişirdiği gerçek..ben borcam çok kullanmadığım için bu tip tepsiler işimi daha çok görüyor....bu boy benim için ideal.....her türlü yemek ve pasta kalıbı olarak kullandığım bir kalıp...

şimdilik bu kadar ..daha sonra yine mutfak kalıplarımı çekip eklemeye devam edeceğim....

3 yorum:

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

gerçekden kalıplar, tepsiler ölçüler için çok önemli bende genelde cam olanları kullanıyorum...

kpss0173 dedi ki...

ikisi de teflon mesela keki dilimlerken çizilmiyor mu acaba

Disalce dedi ki...

sevgili kpss

elbette sürekli keskin bıçaklarla dilimlersek çizilebilir..ama biz çok dikkat ediyoruz...ben genelde plastik bıçak kullanıyorum. ya da çok bastırmadan dilimlemeye çalışıyorum..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak