14 Kasım 2011 Pazartesi

ÜZÜM KOMPOSTOSU

taze üzüm kompostosu

hayırlı günler arkadaşlar....

çok meyve tüketen biri değilim...alır alır dolapta çürütürüm......bunu marifetmiş gibi yazdım ama aslında utanç duyduğum bir hadisedir....

ne kadar gözümün önünede koysam meyve tüketmek aklıma gelmez........peki alırken neden bu kadar cömert davranıyoruz....

marketlerde pazarlarda o kadar canlı görünüyorlar ki ,birde üzerine aç gittiyseniz hele birde susadıysanız Allaaaahh tutmayın bizi.....o meyveleri satın alırken sanki lıkır lıkır su içiyorum gibi olurum......eve getirince dolaba bi koyarım ta ki küflenene kadar.......bundan sonra daha dikkatli olacağım...yine meyve alacağım ama bu sefer yiycem ve yedircem inşallah........

ama şöylede bi durum var yemesemde son dakkada değerlendiririm çoğu meyveyi sebzeyi.....mesela üzüm kompostosu gibi.......üzümler yavaş yavaş çürümeye başlamışlardı ki son andan bi önceki anda yetiştim onlara......

bazende değerlendireyim derken daha kötü olaylarda geliyor başıma....

bigün az biraz vişnem var.....dedim ben bunu reçel yapayım.....bi yığın şekerle beraber reçeli ocağa koydum...gitim.....hatırladığımda artık ne vişnem vardı ne şekerim ne de tencerem:DDD ben reçeli ocakta unutunca saatlerce kaynamaktan yorulan reçelimin yerinde kurumuş bana iş çıkaran bi tencere vardı.....keşke değerlendirmeseydim dediğim bir hatıra oldu bu bana.....gerçekten kar yapmıştım..:))))

değerlendirelim ama abartmayalım:))

bu kompostoyuda kötüye giden üzümleri değerlendirmek için yaptım..piştikten sonra sıcakken yediğimde tadını hiç beğenmedim.......ve yine pişman olmuştum..dolaba kaldırdım.....ama soğuduktan sonra tekrardan baktığımda ne kadar haksızlık yaptığımı anladım...tadı harikaydı....buz gibi nefisti..yemeklerin yanına süper eşlik etti....artık bunu yapmak için bile alabilirim üzümü.......işte tarifi...çoğu kişi aşağı yukarı bu ölçülerde yapmış..bende öyle yaptım.



taze üzüm hoşafı

malzemeler....
  • 2 su bardağı taze üzüm tanesi
  • 1 lt su
  • 1 su bardağı şeker(kendi damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz)
  • bi kaç tane karanfil
yapılışı.....
  1. üzüm taneleri yıkanır ve bir lt su ile kaynamaya bırakılır...
  2. içine karanfil taneleri atılır....
  3. şeker eklenir....
  4. 20 -30 dk kaynatılır....soğuduktan sonra içilmeye hazırdır.....

6 yorum:

Ahu Türkyaşar dedi ki...

Güzel görünüyor. Ellerinize sağlık.

bırtutamkekik dedi ki...

:)))
ahh disal,imm ahh:)
meyve yenmez mii hiiçç...
benn resmen krize girerim meyvesiz bir gün geçirsem:)
kuzucuklarda aynı bana çekmişler...
itina ile her türlü mevsim meyvesi tüketilir bizim evde:)
üzüm kompostosunuda çok severiz hele ki mübarek ramazan,ı şerif ayında...
wazgeçilmezimizdir...
seni kutluyorum yine de:))
son dakika yaptığın kurtarma operasyonları için:)
ama taze taze tüketmen için gel ben sana ellerimle soyayım o meyveleri:)
ben bu bardağı alır kaçarım canısı...
çok hoşşş...
ellerin dert görmesin...
dibi tutmuş bir tencere kısmına hiç takılmıyorum,sende takılma tatlım,çünkü zor bir iş temizlemesi...
ahh başıma geldi bilmemmi.:)
kolaylıklar diliyorum canım...
öpüyorum kocaman...
:)

Unknown dedi ki...

Offf o çürüyen meyveler var ya,işte onları içim sızlaya,sızlaya atıyorum her defasında..:((
Benimde meyveyle hiç aram iyi değil ve çocuklarda bana benzemişler..
Başka birşey olsa çocuklara bir lokma yedireceğim diye arkalarından koşturur dururum ama meyve olunca yedirmesi bile sıkıyor sanki..
En çokda meyve yemeleri gerekiyor aslında dimi ?
Babam çok sever üzüm kompostosunu..
Annemede hep söylenir yapmıyosun diye:))

Ellerine sağlık canım
Öpüyorum.

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ellerine sağlık canım çok severim pilavla birlikte ne güzel olur :)

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

disalciğim
ellerine sağlık,
yada sık suyunu için canım..
hem şekerden de kaçmış olur, doğal şeker almış olursunuz.
afiyetle
çok sevgiler..

birincisin dedi ki...

bulgur pilavı ile ne hoş içilir...eline sağlık..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak