15 Kasım 2011 Salı

KIRMIZI ,ÇİKOLATALI KALP PASTA

kırmızı çikolatalı pasta


merhaba arkadaşlar....

öncelikle tarifimi gelibolu17 nin hazırladığı çaçaronblogun ev sahipliği yaptığı "çay,kahve bahane" etkinliğine gönderiyorum...kendisine daveti için teşekkür ediyorum ve kolaylıklar diliyorum....


sırada bi tuzlu ya da yemek olması gerekiyordu değil mi?..

tarif eklerken buna dikkat ediyorum aslında......bi tuzlu bi yemek bi tatlı şeklinde eklemeyi seviyorum......ama bazı yaptığım tarifleride eklemezsem kafamdan siliniyor........sonra düşün dur kaç yumurta kırmıştım,içine ne koymuştum...:)))

unutmadan eklemek istedim pastayı.......

bu pastayı eşime yaptım..geçtiğimiz 11.11.11 tarihi bizim için önemli sayılırdı..eşimin doğum günüydü......bende hatırda kalsın diye kıpkırmızı kalpli bi pasta yapmayı düşündüm.....eşim böyle günlerden fazla hoşlanmadığı için bi pastayla geçiştirdim ama çok hoşuna gitti yinede......o istediği kadar sevmesin ben yinede ufak tefek hazırlık yapıyorum......hiç bişey yapmadan duramıyorum napıyım:))))

bizim ailede herkes bi mevsimde doğmuş:)))
eşim ......sonbahar....
ben ......kış......
gazel....ilkbahar....
asya ...yaz......

ne kadar renkli görünüyor....mevsimin insan üzerindeki etkisi ne acaba.....kışın doğmanın yazın doğmaktan farklı bir etkisi olmalı....neyse astrolojiye bulaşmayalım şimdi......içinden çıkamam yoksa.......

peki harf analizini duydunuz mu?......yaa bide o var......ismi aklıma gelmeyen bi adamı dinlemiştim...çocuklarımızın adını neye göre koymalıyız ondan bahsediyordu.......bakın netten bulduğum bir harf analizi..adınıza bakın bakalım doğrumu çıkıyor...

Harfler & Anlamları

A : Algılama gücü ve mantık yürütme kabiliyeti yüksek kişiliği temsil eder.

B : Ön sezileri kuvvetli kişiliği temsil eder. En olumsuz olaylarda dahi umutlarını yitirmeyen kişiliktir, aynı zamanda.

C : Güzel sanatlara yatkınlığı temsil eden duygusal kişiliği ifade eder.

Ç : Zevk ve sefa düşkünü kişiliği ifade eder.

D : Üstün gücü temsil eder, hırslı ve zorluklara direnen kişiliği ifade eder.

E : ruhsal karışıklığı temsil eder, yani üzüntü ve sevinci birarada yaşayan ve ruhsal gel-gitleri olan kişiliği ifade eder.

F : Sakinliği temsil eder, uysal ve güvenilir kişiliğin işaretçisidir.

G : İnatçı kişilik, gerginlik ve üstün güçlere sahip olma arzusunu ifade eder.

H : Sakin ve durağan bir kişiliği ifade eder

I,İ : Hassas, duygusal ve kırılgan bir kişiliği temsil eder.

J : Kaprisli ve kıskanç kişilik belirtisidir.

K : Başarılı, ünvan sahibi ve daima yükselen bir kişiliği ifade eder.

L : Sanatsal yönleri olan kabiliyetli kişilik ifadesidir.

M : Ticarete yatkınlık ve yüksek zeka seviyeli kişiliği ifade eder.

N : Üstün güçlere sahip, sağduyulu kişiliği ifade eder.

O,Ö : Gizemli kişilik sahibidir. Gizliliği sever ve duygularını açığa vurmaktan kaçınan tiplerdir.

P : Kendinden emin kişilik, girdikleri ortamda kendine güvenli tavırlarıyla dikkat çekerler.

R : Tereddütlü kişilik demektir, karar vermede zorlanmalar yaşarlar.

S,Ş : Hayalperestliği sembolize eder. Aşırı hayal kuran kişilik.

T : Oldukça ketum tavırlı ve duygularını karşısındakine açmayı zor başarabilen kişiliği temsil eder.

U,Ü : Durgun görünümlü, çok ağır hareket eden, işlerini ağırdan alan bir profil çizen kişilik.

V : Kendi içine dönük, umursamaz bir kişiliği ifade eder, bana dokunmayan yılan bin yaşasın felsefesiyle hareket eden kişilik örneği.

Y : Geçmişteki izleri, üzüntü ve diğer olayları sürekli yaşarlar, geçmişlerini asla unutmazlar ve güçlü bir kişilik yapısı gösterirler.

Z : Bilimsel açıdan başarılı, okumayı seven, akademik anlamda başarılı kişilik ifadesidir.

daha fazlasını öğrenmek için bu adrese bakabilirsiniz....tıkkkkkklayın....


kırmızı kalp pastaa

konu nerden nereye geldi....:)sanki arkadaşımla laflıyorum gibi oldu..sevdiğim insanlarla konuşurken daldan dala atlarız ve farketmeyiz zaman nasıl geçmiş.......konunun başıyla sonunun alakası olmaz......işte pastaya bağlayalım bu işide kısa keseyim artık......

pastanın tadı çok güzel oldu.....kırmızı olması için gıda boyası kullandım.....yerken hiç tadında farklılık olmadı........sağlıklı veya sağlıksız ..yaparken bunu düşünmedim valla:)))kırmızı olması için başka alternatifler olduğunu zaman zaman okuyorum bloglardan ama ben bu rengi vereceğini zannetmiyorum.......pancar galiba onu kullanabilirsiniz.......tadını da değiştirir mi bilemiyorum....

eşim kızım tadını çok sevdi......bol çikolu bi pasta olunca kızımın sevmemesi gibi bi durum olamazdı zaten de neysse:)))

kırmızı kalp pasta

malzemeler......

pandispanya için....(küçük bir kalp kalıp)..6 kişilik...
  • 3 adet küçük boy yumurta
  • 1 büyük çay bardağı şeker
  • 1 büyük çay bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 çay kaşığı kırmızı gıda boyası

iç kremalar......

  • 100 gr. bitter çikolata
  • yarım çay bardağı süt
  • 1 tatlı kaşığı sıvı yağ
  • 1 poşet krem şanti
  • 1 su bardağı soğuk süt
  • içi için şölenin farklı çikolataları veya damla çikolata

üst ve kenarlar için...

  • kenarlar için bitter rendesi kullandım.
  • üstü için iç malzemeden artan krem şanti
  • 50 gr. çikolata 1 yemek kaşığı süt ve çok az sıvı yağ ile eritilir..
  • kiraz şekerlemesi

yapılışı..........

  1. kek için yumurta ve şeker iyice çırpılır.....krema kıvamı olana dek.
  2. yağ ,gıda boyası ve un eklenir....kabartma tozuda eklenerek yine çırpılır.
  3. yağlı kağıt serili kalıba dökülür......önceden ısıtılmış 180 dereceli fırında pişirilir...
  1. krem şanti soğuk sütle çırpılır..kek soğuyana kadar oda dolapta bekletilir..
  2. bitter yarım çay bardağı süt ve sıvı yağ ile birlikte benmari usulü eritilir....soğuması için dolaba kaldırılır.....
  3. pişen kek ortadan ikiye kesilir.....eritilmiş bitter çikolata kekin iki parçasınada gezdirilir....
  4. birinci kat keke bitterden sonra krem şanti sürülür...üzerine şölen çikolatalar iri iri doğranak her tarafına yayılır...üzerine diğer kek parçası konur.
  5. pastanın her tarafı krem şanti ile kaplanır....
  6. kenarlar rendelenmiş çikolata ile süslenir...
  7. kiraz şekerlemesi ilede üst döşenir....
  8. en üsttende eritilmiş sütlü çikolata gezdirilir......

not......

  • eritilmiş çikolatalar yerine hazır çikolata sosu kullanabilirsiniz.....
  • şölen çikolatalar çok yakışmıştı dolu dolu bir lezzet vermişti....
  • kalıp küçüktü ve kek malzemesi kalıba az büyük gelmişti..ama sorun olmadı çok kabardı ve normal şeklini aldı ...
  • kekin içi biraz nemli gibiydi ama bu yerken güzel bir tat vermişti.....
  • gıda boyasının tadında bi değişiklik yapmadığını söyleyebilirim....
  • istediğiniz krema ve kek tarifinizle yapabilirsiniz.....burda amaç gıda boyalı keke dikkat çekmek.......afiyet olsun..


28 yorum:

kalpkurabiye dedi ki...

ben Dyim:))
üstün güçmüşüm pehhh:DDD
pastan çok omantik olmuş canımm:))
dört mevsimi bir arada yaşayan evinizden mutluluk eksik olmasın:D

Disalce dedi ki...

denizcim bütün harflerine bak....gerçekten doğru bi analiz..:))))üstün güçsün tabi..maşallah sana:))

bırtutamkekik dedi ki...

aaa,,,ilginnç bir araştırma bu gerçektende...
doğru muu nee buu disalcimm..:))
ağzım açık okudum yazını:)
pastanın rengi, şekli aldı zaten aklımı başımdan...
ellerine emeğine sağık canısı...
böylesine şeker ve cici bir pastaya kimmm hayır diyebilir kii..
hemde sevgi ve muhabbet ile el emeği ile hazırlanmış...
romanntik hatunsun vesselamm...
:))
rabbim sevdikleri ile kuzucukları ile,biricik,güzeller güzeli disal,i ile nice uzun ömürler versin eşine...
:))
ne güzell orantılı olmuş doğum günleriniz...
her mevsimde güzel bir anı...
gönül dolusu sevgi ve muhabbet ile...
:))

Gönülünce dedi ki...

Kırmızııı benim rengim pastada bile:))...Pastan şahane olmuş bir dilimcik ne iyi olurdu şimdi:))...Ellerine emeklerine sağlık canım...
Ailecek ağzınızın tadı hiççç bozulmasın...

Sevgiler...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

bayıldım..

yıllardır deniyeceğim sıra gelmiyor ...

emel dedi ki...

pastanız bir harika olmuş eminim tadıda nefistir tesadüfen gördün blogunuz çok güzel emeginize saglık sevgiler

Unknown dedi ki...

ama pasta çok şık :)ellerine sağlık canım

Dilekhaniminmutfagi dedi ki...

gıda boyası kullandığınız zaman kokmuyor mu? görüntüsü çok güzel çokta güzel anlatmışsınız teşekkür ederim selamlar.

Betül İnce dedi ki...

Enfws görünüyor Disal'ciğim, ellerine sağlık.

Sevgilerimle.

Disalce dedi ki...

dilek hanımcığım gıda boyasının kokusu hiç olmadı..hatta şunu diyebilirim kekin içindeki yumurtanın kokusu vardı gıda boyası tatsız tuzsuz bişey zaten....:)teşekkür ederim yorumun için...

Unknown dedi ki...

Çok şık doğrusu

SERAP UZUN--KARAKAZANDAN dedi ki...

pasta pasta olali hic bu kadar romantik olmamistir. :)
Ellerine saglik cnm.
Harf analizi beni cok hayalperest buldu,öylemiyim acep?
:)))

ozlemhan dedi ki...

Sevgili eşiniz istemem yan cebime koy diyenlerden demekki.Onlar varsın hoşlanmasın biz yinede görevimizi yapalım :)) Aşk dolu bir pasta olmuş arkadaşım ellerine sağlık.

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Pasta müthiş görünüyor, eşine birlikte geçireceğiniz sağlıklı, mutlu yıllar... Harf analizi ise müthiş, ismimdeki harflerin tümü beni anlatıyor... Sevgiler...

Dilekhaniminmutfagi dedi ki...

teşekkür ederim disalcim hemen çarşıya gidip gıda boyası alıp mutfağımdan eksik etmeyeceğim selamlar ziyaretiniz için teşekkürederim.

Tontirik Tarifler dedi ki...

pasta çok lezzetli görünüyor..Bizimle paylaştığın için çok teşekkür ederim..Etkinliğe ekledim..sevgiler.

http://yasamladans.blogspot.com/2011/11/caykahve-bahane-etkinligimiz-keyifle.html

Baharcicegi dedi ki...

4 mevsimli tatli aile ,yazin sicakligi,baharin mis gibi cicek kokulari,sonbaharin romantzmi,kisin saf beyazligi evine sevgi saygi seklinde yansiyordur
Ben sonbahar,esim bahar,kizimda bahar,oglum yaz, bizde kis yok mevsimi tamamlayamadik
pastan günün özelligine cok uymus esin bu pastayi görünce senin ilk günkü gibi sevgini pastaya yansittigini anlamistir hemencik
Ellerine saglik muhtesem olmus pastan

CANBOGAZDAN dedi ki...

Kadife keki animsatti bana, cok sirin bir pasta olmus canim. Gida boyasi yerine kullanilabilecek alternatifleri dusunurum ben de hep ama yerini tutmaz diye vazgecerim. Ellerine saglik...

özlem dedi ki...

vay be pastaya bak muhteşem. ellerine sağlık.
eşinle birlikte nice yıllar.

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

günlük yaşamda birbirine en çok yakıştırdığım üç renk.....siyak -kırmızı-beyaz.....üçünüde pastda buluşturmuşsunuz ellerinize sağlık

zeymurancafe dedi ki...

galıba bu kek benım uzun zmadır yapmak ıstedıgım red valvet cake kadıfe pasta cok muhteşem gorunuyor denemek ısterım ellerıne sağlık

kimsiniz dedi ki...

Benim harf analizim dogru çikti :)) aaa esiminkine bakmadim..
Gözlerim parladi bu pastayi görünce, harika bir sey olmus bu, olaganüstü !!! imrendim dogrusu :)
gercekten ellerine saglik :)))
hayirli geceler :))

gelibolu17 dedi ki...

Ben "G" yim ama ismimim tüm harfleri okudum biraz bana benziyolar ne yalan söyliyeyim :)
Pastanda harika görünüyor ellerine sağlık,etkinliğimize verdiğin destek için çok teşekkürler,sevgiler,selamlar...

LeylaK dedi ki...

ihhh bu ne , delisin sen, muhteşem olmuş harika. içim gitti. ellerine sağlık.

Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

nesrin dedi ki...

Cok cici bir pasta olmus. Ellerine saglik.

Cocukla Cocuk dedi ki...

harika bir pasta olmuş eline sağlık...harf analizi de ilginçtir ben de dogru cıktı sayılır bir harf hariç. :))

zerrin-misss dedi ki...

canım disalim, eşine nice mutlu güzel seneler dilerim.

Pasta enfes olmuş. ellerine sağlık..

benim bilim insanı falan filan demişte. :)))) z den sonra bakmayı bıraktım :)))

Disalce dedi ki...

hee hoşuna gitti deemi mis zerrinim..:))sağol canım teşekkür ederim..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak