3 Aralık 2011 Cumartesi

ÇİKOLATALI KESTANE ŞEKERİ

çikolatalı kestane şekeri


halis muhlis kestane şekeri yaptım....

zor olduğunu duyuyordum ama inanmamıştım......keşke inansaymışım.......

aslında bi kere daha denemiştim Baybur'ta ...ama o öyle sert olmuştu ki yiyemedik.neden öyle olmuştu şimdi hiç hatırlamıyorum......

bu seferde tam oldu diyemem ama yaklaştım yani..bir gün zor yapıldığını unutursam tekrar denerim belki...:)



kestane şekeri1

çok severim kestane şekerini...Bursa'dan geçerken mutlaka almam:)))bazen alırım...çok pahalı olduğu için sürekli almaya gelmez alışır malışırız Allah korusun:)

kaynatma esnasında kırılan dökülen çok olunca çikolata imdadıma yetişti......sağolsun derledi topladı harika bir lezzet çıktı meydana....

hala dolapta biraz var onları da beyaz çikolata ile karıştırmayı düşünüyorum yada pastada değerlendirmek üzere saklıyorum....

kırılmaları benim yüzümden oldu.....zaten kestaneler çok ufaktı..birde onları sarıp sarmalayacak beyaz bir tülbent veya ince bir bez bulamadığım için tencerede normal kaynattım....ve dağılmalarına sebep oldum..

olsun böyle bile çok güzeldi.helede dağılan parçaları çikolata ile karıştırıp bu şekliyle yemek daha lezzetliydi diyebilirim.......

çikolatalı kestane şekeri1
ben biz onlar herkes tadını çok sevdi.......en zor ve oyalayıcı kısmı kestanelerin soyulma aşaması....benimkiler öyle girintili çıkıntılıydılar ki içlerindeki iplerini kabuklarını tamamen soyamadım ve şerbetle kaynatma esnasında renkleri beyaz olmadı....

yine yapacağım..çok sevdim ben bunu....soyma işi kolay olsun diyede iri kestane ile yapacağım.....


kestane şekeri

malzemeler....
  • 1 kg kestane(iri olursa daha iyi olur)
  • 3 su bardağı şeker
  • 3 su bardağı su
  • 100 gr sütlü çikolata
yapılışı....
  1. kestanelerin üzerleri çizilir...
  2. beş on dakika suda kaynatılır....soğuk suya koyup kabukları ve iç zarları soyulur.
  3. şerbet için su ve şeker karıştırılıp kaynadıktan beş dakika sonra kestaneler ilave edilir..
  4. çok kısık ateşte 2 saat kadar pişirilir...
  5. şerbetten çıkarmadan bir gün bekletilir......ertesi gün servis edilir...
  6. çikolata benmari usulü yani kaynayan su üzerine suya temas etmeyecek bi kap konur.içinde çikolata eritilir.....
  7. eriyen çikolataya sağlam olan kestaneler batırılır yağlı kağıda dizilir..
  8. parçalanan kestaneler şerbetten süzülür çikolatanın içine dökülür..heryeri karışana kadar karıştırılır ve kaşıkla dağınık bi şekilde yağlı kağıda konulur...soğuyunca afiyetle yenilir.....
not....
  1. aslında soyulan kestaneler kare şeklinde kesilmiş beyaz temiz tülbent bezlerine, iki kestane sırt sırta yapıştırılıp bu bezlere bağlanır..parçalanmasın diye...
  2. ilk yapışımın acemiliği vardı..ama tadı çok güzeldi.....tekrar tekrar yapacağım...
  3. ilk kaynatma aşamasında 5 dakika yerine daha çok kaynatırsak belki daha kolay soyulur..ben soymada çok zorlandım....
  4. kestane şekerinizi uzun süre saklamak istiyorsanız eğer şerbetinin içinde saklayabilirsiniz....

23 yorum:

LaMa dedi ki...

cok guldum okurken:)
hatirladigim pahaliydi kestane sekeri, alismamak lazim tabi..
bence zorlugunu unutma, bir daha da yapma :P

zeymurancafe dedi ki...

canım bugun pazarda varsa kestane alıp hemen yarın deneyecegım ama tabı dedıgım gıbı bulabılırsem buralarda pek bır şey olmuyor ,mahrumıyet bolgesı ,ayy nasıl severım nasıl eşim de oyle goruntu süper zaten ellerıne sağlıki,sevgıler arkadasım

pembe kekik dedi ki...

Ellerine sağlık.Harika görünüyor.Ben de kestane şekerini çok severim.Sevgiler.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ahh disalim yaa...

AŞ-KOL-SUUUUNNNN :))))

SeneminYemekleri dedi ki...

Kesatane şekerinin dağılmaması için haşlayıp kabuklarını soyduğun kestaneleri ufak ufak tülbentlere Beşer beşer sıkı sıkı saracaksın o şekilde kayanatacaksın.Aslında üç kere kaynatılıyor kesatane lekeri ama şimdiki kesatane cinslerindenmidir nedir iki kere yetiyor zaman zaman. birde böyle deneyin. İyi günler..

birincisin dedi ki...

dağılsın hiç önemli değil önemli olan yenilebilir olması ve tadı..heves ettim bende yapıcam:)ellerine sağlık..sevgiler:)

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

biz kestane alınca kavurup direk bitiriyoruz:) ama çok severim kestane şekerini ellerine sağlık...

kimsiniz dedi ki...

vaayy çok güzel gerçekten !!
bu sene daha almadim :S alirsam insaAllah denerim..
ellerine saglik arkadasim :)

bırtutamkekik dedi ki...

disal,im yapılır mı şimdii bu kestane şekeri canavarı birineee:)
bayılırım...
hele ki kafkas diye bir marka var belki duymuşsundur bursa menşeili..
bayıldığım an buluşma anımızdır:))
seninkilerde rakip olmuş bu lezzete diyebilirim..
kırr ekranı gir ve al hepsini diyor içimden bir ses,ne eylesemm bilemedimm benn şimdii:))
zorr demeseydin,şimdi gidip,kestane alıpp denerdim,hiçç üşenmeden,amaa zoorrr dediiinn.....
tırstım biraz...
benim hüzerli disal,im bile zorlandıysa ben hiç bulaşmıyayım bu işe:))
ne dersin gülüm???
öpüyorumm..
muhabbetle...

ellerine ve o güzel yüreciğine sağlık canısı...
unutuyordum az kalsın:))

hanife dedi ki...

Disalcim tesadüfün bu kadarı bende dün akşam hem söylendim hemde kestane şekeri yaptım.
kestaneyi soymanın püf noktasını paylaşayım bende netten araştırdım Cemal ustanın paylaşımıymış kestaneleri enlemesine ortadan boylu boyunca çizip kızgın yağda kızartıyorum iki dakika kızartmam gerekiyordu ama ben bir kilo kestane çabuk bitsin diye hepsini tencereye koydum püf noktasına çok fazla uyamadım yinede bazılarını kırıp dökmeden daha kolay soydum birde böyle dene istersen......Eline sağlık kestane şekerleri çok güzel görünüyor.

Disalce dedi ki...

sevgili hanifeciğim önerin için teşekkürler..bi dahakine denerim bol yağmıydı acaba....birde kestaneyi çizmek bi zulüm boylu boyunca keserken naparım bilmem:)))çok sert çünkü:)))
teşekkür ederim...

Disalce dedi ki...

sevgili senemciğim...ah tülbent olsaydı saracaktım aslında...tülbent çokta kullanılmamaış yoktu...ama özel olarak alacağım sırf kestane şekeri yapabilmek için..teşekkür ederim.

Cahide dedi ki...

Ayıp mıdır söylemesi bilmem ama, ben hiç kestane şekeri yemedim.:) Bencede alışmayalım memur adamız sonuçta..:)

Bende denemiştim ama çok sert olmuştu. Çok kısık ateşte yapınca şeker iyice ağdalaşıyor ve kestaneler sertleşiyor. Ayarı tutturmak zor. Birde dağılmaması için tazecik kestaneden olması gerekiyor.Dalından koparılıp hemen yaparmış köylüler.
Yine de görüntü çok güzel. Ellerine sağlık canım...

LeylaK dedi ki...

ama ama ama bu muhteşemmm. ben Bursada oturuyorum ve bitter çikolata kaplı kestane şekerine bayılıyorum. seninki hem ev usulü hem sütlü çikolatalı :) süper olmuş. ellerine sağlık.

Kahve Dükkanı

Dilekhaniminmutfagi dedi ki...

bir kere denedim birdaha denemek istemiyorum çok sabır isteyen bir hazırlık süreci var ;cesaretin için teşekkürler ellerine sağlık

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

merhabalar canım geçmiş olsunmu dessem ne desem)
kestane şekerlerine bakınca içim kalk yop diyor ama ... bu kadar sıkıntıya gelemem sitresten tiroid hormonlarım tavan yapar ))
ama harika görünüyorlar:)))

dogada.blogspot.ru dedi ki...

çok zor emek isteyen bir tarif ama tadına doyulmuyor ellerine sağlık canım görüntü muhteşem sevgiler

hanife dedi ki...

Disalcim bol ve kızgın yağda kızartılması gerekiyor kestanelerin kolay gelsin canım

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

bende 1-2 defa kestaneli tarif denemiştim...şanslısınki resimlemişsin...benim resimleyip arşivlemem için yapmam gereken bir tarif....:)))ellerine sağlık

Serap Uzun. Karakazandan dedi ki...

Sana zor geldiyse ben hiç girişmiyeyim disalim. :-))
Gercekten müthiş görünüyor tadına bakmak isterim dogrusu.Ellerine sağlık cnm.

zeynebinsofrası dedi ki...

bende bir kere denedim ve sonu hüsra oldu.birdaha da yapmaya niyetim yok.Gerçekten tutturmak baya tecrübe istiyor.ellerine sağlık.seninkiler gayet güzel....

Hayatcemresi dedi ki...

Sevgili Disal,
kestane şekerini ben de denedim,tülbentede sardım ancak çoğu dağıldı :(

izlediğim bir proğramda köylülerin yapışını görüp denemiştim,onlar iri kestanelerden ve yeni toplanmışları ile yaptılar,dağılsa da tatları çok güzel oluyor,

zaten kestane şekeri üretimi yapan yerlerde de çoğu dağılıyor,presleyip şekil veriyorlar,çikolata ile kaplıyorlar.

Eline sağlık,sevgiler...

made in funda dedi ki...

tek kelime ile harikasın.tebrik ederim.ellerine sağlık saliha.keşke yiye de bilseydim.....ühüüüüü!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak