7 Aralık 2011 Çarşamba

AŞURE TARİFİ

muharrem ayı aşure günü
aşure tarifi


 bi önceki yazımda ilk kez denediğim kestane şekeri için ne kadar sevinmiştim....şimdi aynı sevinci aşure için yaşıyorum...evimde ilk kez aşure pişti......

gözümde büyüttüğüm,zor gibi görünen bu şahane tatlı meğer ne kadar kolay ve zevkliymiş...

ama bu aşureyi yaparken asıl destekçim anneciğim.....annem geçen hafta ziyaretime geldi ....annem olmasa daha kaç yıl aşure yapmazdım evde bilemiyorum.......

çocukluğumda bizim evde hiç aşure pişmezdi...sanki sonradan icat edilmiş gibi geliyor bana...onun için aşure yapma alışkanlığı edinemedim bi türlü.....annemde daha bi kaç yıldır yapıyormuş.......benide şevklendirince bu güzellik çıktı ortaya....

aşure
aşure


çook eskiden aşureyi sevmezdim....fasulyeyi nohutu tuzlu yemeklerde yemeye alışkın olunca tatlı oluşu benden uzaklaştırırdı.......ama sonradan komşular getirdikçe tadı bir hoşuma gitmeye başladı.....zamanla aşure günlerinde komşulardan gelecek aşureyi beklemeye başladım:))))))))

gelirse sevinerek yedim gelmezse imdadıma dr oetker aşure yetişti....ama o öyle şekerli geliyordu ki bana illa da komşuda pişen banada düşmeliydi:))))

ama artık evde pişirebileceğim.....hatta bizde dağıttık apartmana...kızım ve annem sağolsunlar organize bi şekilde hallettiler..herkes çok memnun olmuş.......Allah kabul etsin diyelim ve korkmadan sizde aşure deneyin yapın yiyin derim:)))

aşure tarifi

benim pişmesine yardımım olmadı tabiki...aşamaları dikkatle izledim ama annemin elinden çıktı daha çok.....şeker ayarı su miktarı onun ellerinden.....

haaaa ben nohutu ve fasulyeyi ısladım ..ben yaptım yani....:)))) birde süslemesi benden oldu.....

aşağıda da komşulara gitme zamanı görünüyor.......annemden öğrendim artık bende her sene inşallah yapacağım.......

aşure tarifii

malzemeler...

  • yarım kg. buğday
  • 1 su bardağı nohut
  • 1 su bardağı kuru fasulye
  • 1 çay bardağı pirinç
  • 3-4 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı kuru kayısı
  • 1 su bardağı kuru üzüm
  • 1 su bardağı incir
  • 1 çay bardağı kuş üzümü

üzeri için..(süslemek için)....

  • 1 çay bardağı iri çekilmiş ceviz
  • 1 çay bardağı iri çekilmiş fındık
  • 1 çay bardağı nar
  • 1 çay bardağı hindistan cevizi
  • arzuya göre renkli şekerler ,damla çikolatalar

yapılışı.......

  1. bakliyatlar bir gün önceden ıslanır.....ve ertesi gün yumuşayıncaya kadar haşlanır.....
  2. bütün bakliyatlar tencereye alınır üzerini iki üç parmak geçecek kadar sıcak su ilave edilir..
  3. 1 çay bardağı pirinç ön haşlama yapılmadan eklenir....
  4. kaynatılır...bi süre kaynattıktan sonra tadını kontrol ederek şekeri ilave edilir....
  5. daha sonra incir ,kayısı ve üzümler eklenir kaynamaya bırakılır.
  6. ara ara karıştırılarak bir saate yakın pişirilir....
  7. kıvamı çok sıvı olursa ve o anda ikram edilecekse 1 yemek kaşığı buğday nişastası azcık su ile eritilerek aşureye karıştırılır az daha kaynatılır...
  8. kaselere servis edilerek nar,ceviz,fındık ve arzu edilen şekerlemelerle süslenir....
not.......
  1. biz içine fındık ceviz koymadık üzerini süslemede kullandık..arzu edilirse içinede eklenebilir..cevizin rengini kararttığı söylenir onun için koymadım..
  2. her ne kadar ölçü verilsede , malzeme miktarını ayarlayabilirsiniz.daha az veya daha fazla yapabilirsiniz...bu malzemelerden biz yaklaşık 4-5 litrelik tencere dolusu yaptık...daha az yapmak için malzeme miktarını çay bardağı ile yapabilirsiniz...
  3. zor gibi görünsede herşey ana malzemenin bi gün önceden ıslanıp haşlanmasına bağlı..biz ısladığımız nohut ve fasulyeyi aynı düdüklü tencerede bir saate yakın haşlayarak hazır ettik..bu aşamdan sonrası elinize geçeni tencereye atmak.....

16 yorum:

birincisin dedi ki...

Allah kabul etsin sevgiler:)

YeMeK vAkTi dedi ki...

Allah kabul etsin canım bende bugün işten erken çıkıp yapacağım.Akşamdan fasülye ve nohutu haşladım kabuklarını soydum psikopat gibi:)

Buğday suda bekliyor inşallah güzel olur tek başıma ilk defa yapıcam :)

fatosun mutfagından... dedi ki...

canımm beninn şahane görünüyor aşüren..ellerin dert görmesin...allah her senelere yapmak nasib etsin..sevgiler

Unknown dedi ki...

ellerinize sağlık sevgilerimle..

SULTANLARIN DÜNYASI dedi ki...

bende 2-3 sendeir yapmaya başladım canım Allah kabu etsin ellerine sağlık annenin çok lezzetli görünüyor

bırtutamkekik dedi ki...

oyyy oyyy...
:)
kardeşim aşure yapmış,benn gelip tatmazmıyım:)
rabbim kabul buyursun canım inşallah..
anneciğininde seninde kuzucuğununda ellerine sağlıkk gülümm:)
bende de aşure war,ohh ne hoşş,,,
şenlendi gözlerimiz gönüllerimiz bu mübarek ayın bereketi ile:)
aldım kasenin birini gülüm..
bakii muhabbetlerimle...

kalpkurabiye dedi ki...

Allah kabul etsin canımm:)
çok şirinler:))

LaMa dedi ki...

mis gibi olmus, ellerine saglik Saliha kisisi :)

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Anneciğinin ellerine sağlık canım...Allah kabul etsin:))

CANBOGAZDAN dedi ki...

nefis gorunuyorlar, sevgiler :)

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Emeği geçenlerin ellerine sağlık, Allah kabul etsin.
Bende bugüne kadar hiç aşure pişirmedim.
Bizde de annem aşure pişirir, aynı mahallede oturduğumuz için bizde bol bol nasipleniriz.
Bazen özel istek üzerine aşure yapar, o zamanda bize yine koca bir kase gelir.
Allah annelerimizi başımızdan eksik etmesin, onlara zeval vermesin.

Baharcicegi dedi ki...

ALLAH KABUL ETSIN CANIM EVINE BOLLUK BERKETLER GETIRSIN

sibelyalcincom dedi ki...

Allah kabul etsin çok güzel görünüyor:)

Adsız dedi ki...

çok güzel görünüyor, ellerine sağlık, Allah kabul etsin :)

zeymurancafe dedi ki...

Allah kabul etsın canım ellerıne sağlık

ozguluntarifler dedi ki...

Asureler nefis gorunyorr.Allah kabul etsin canim evinize asure bereketi dolsun.Agzinisin Tadi hic bozulmasin.

SEVGİLER.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak