9 Aralık 2011 Cuma

KEREVİZ SALATASI ve GAZEL'DEN HABERLER

tavuklu kereviz salatası

yöre yöre değişiyor tüketilen sebzeler meyveler..........karadenizde yenilen iç anadoluda bilinmiyor......iç anadolunun yaptığı yemekleride egede yapan olmuyor.....

annem ne zaman tv de bi yemek tarifi görse "o öylemi yapılır...hiç o yenir mi" falan diye söylenir..bende anne o tarif öyle yapılıyor diye anlatmaya çalışırım ama annem kendi pişirdiklerinin hep daha güzel olduğunu savunur durur...tabiki anne yemekleri daha lezzetlidir..ama değişik tariflerede açık olmak gerekir değil mi:)))))

alışkanlıklarından vazgeçemezler bi türlü.....genelde et ve hamur işi ağırlıklı olur yemeklerimiz...onun için sebze kültürümüz pek gelişmemiştir.......balık olarak hamsi ve palamut sebze olarak patates , patlıcan,ıspanak ,kabak....nadiren pırasa......

çocukluğuma dair hatırladığım en belirgin yemek yaz kış türlü ,sarma ve yöreye ait bulgur köfteli yemek......annemin hiç enginar ayıkladığını görmedim...kereviz piştiğinide asla hatırlamam.......

hatta annem halada kereviz yememiştir belkide...bak kendime iyi hatırlattım..hazır annem yanımdayken bi kereviz pişireyim ona....:)) tatsın bakalım sevecek mi..ben hala sevemedim kendilerini:)

kerevizin o keskin aromalı tadı hiç hoşuma gitmiyor..ama faydalı diye zorla ara sıra yemeye çalışıyorum işte......

salatasını denememi şiddetle tavsiye eden bi denecik dostum yeşildomatesim e teşekkürler....denedim beğendim..yemeğinden daha güzel olduğu kesin.......benim gibi sevmeyen yada hiç yemeyenler küçük bir kerevizle deneyebilirler.....

birazda gazelden anlatayım.....yaptığı hareketleri unutmadan yazayım az.:))
  • çok güler yüzlü bir çocuk..ama bebekliğinden beri kahkaha atmayı bilmeyen yada beceremeyen bir çocuk.....ne zaman biraz sesli gülse hıçkırık tutar:))
  • hala iki kelimeli cümle kuramıyor......bir kelime rahat söylüyor ama cümle fazla kuramıyor....pepaç diyor...bu pepe aç demek...iki kelimeyi birleştirip ancak tek kelime yapıp söylüyor:))))haa birde pepee pepee ağyıyoorr diye şarkısını söylüyor..iki kelime oluyormuş demekki:)
  • çok taklitçi.....ne dersek aynını söylüyor yada ne hareket yapsak aynını yapıyor...
  • abla baba anneyi rahat söylüyor....abla ve baba arkasından ağlamıyor..lüle lüleee deyip kapıyı üstlerine kapatıyor:)
  • süt içmeyi çok seviyor..şekersiz içiyor ve süte" cüt "diyor.....
  • hiçbirşeyden korkmuyor..hav hav geliyor desem " köpeeec" diye kendi çağırıyor...gözü kara, düşer miyim çarpar mıyım derdi yok....
  • bir şeye odaklanmıyor ne tv ne oyuncak...daldan dala atlayarak günü bitiriyor....babayı çok seviyor......baba varsa yük benden kalkıyor:))
  • yanımda yatmayı sevmiyor,beşiğinde uyumayı tercih ediyor....keyfine çok düşkün...
  • birazda iantlık var galiba....istemediği bir şeyi yaptıramıyorum..bez getir dediğimde canı isterse getiriyor canı istemezse ne kadar zorlarsam zorlayım getirtemiyorum....
  • tatlı dille söylersek yapıyor yoksa asla yapmıyor....:))
  • çok duygusal..tv deki ağlamalı sahnelere dayanamıyor ..yüzünü buruşturup ağlamaklı oluyor.....
  • aslında saymakla bitmez..şimdilik bu kadar yazalım...



zuzu


kereviz salatamızın tarifine geçebiliriz...

malzemeler...
  • 1 orta boy kereviz
  • 1 adet tavuk göğsü
  • 1 çay bardağı iri çekilmiş ceviz
  • 3 çorba kaşığı yoğurt(sulu olmasın..torba yoğurdu olabilir)
  • 1 yemek kaşığı mayonez
  • tuz

yapılışı.....

  1. yoğurt mayonez tuz karıştırılır.....
  2. kereviz soyulur ve yoğurtlu karışımın içine rendelenir......
  3. tuzu ayarlanır..
  4. haşlanmış didilmiş tavuk ve ceviz ilave edilir...
  5. servis edilene kadar dolapta dinlendirilir...

24 yorum:

Unknown dedi ki...

Çok sevimli yaa :)) Kocaman bir maşallah Gazel'e..

Salata benim de kerevizi yiyebildim tek halidir. Pişmişinden ne kadar nefret ediyorsam çiğ halini o kadar seviyorum :))

Ellerine sağlık..

bırtutamkekik dedi ki...

kuzummm beniiim:))
kıyamam yaaa...
maşallah sübhanallahh..
kırk binkere hemde...:))
ahh anneciği bu diller unutulur mu hiçç..
hayatımızın tadları tuzları herşeyleri onlar..
rabbim acılarıı göstermesin hiç birimize...
kereviz salatasını bende misafir gruplarıma yaparım genelde..
hane halkı şiddetle karşı bu sağlık küpü sebzeye..
kokusuna hiç tahammülleri yok maalesef..
bende alıp gönül rahatlığı ile pişiremem çok sevmeme rağmen..
balkonumda küçük tüpte pişirdiğim anlar vardır sene de bir yada iki...
kendim içinn:))
afiyetle yerim zeytin yağlısı..
ellerine sağlık canım..
muhabbetle...

Unknown dedi ki...

ellerine saglik canim hayirli günler

pembe kekik dedi ki...

Çok tatlı maşallah.Kerevizin tüm yemeklerini ve salatasını severim.Ellerine sağlık.

birincisin dedi ki...

Allah'ın nazarı üzerinde olsun Gazel çok tatlı maşallah..kerevizin bende salatasını tercih edenlerdenim..yemeğini sevemedim gitti:)ellerine sağlık..sevgiler:)

zeynebinsofrası dedi ki...

Çok tatlı maşallah.Tam yemelik yanakları:)))Allah nazarlardan saklasın.

disalciğim bende ilk dafe evlendiğimde yedim kerevizi.Adanada kereviz,enginarikaralahana,kaldirik vs. çoğusu tadını bilmez.*Kokusundan dolayı bende sevemedim ama görev yaptığımız biryerde bir komşumdan aldığım tarifi uyguladım.kokusu baya gidiyor.Normal sebze yemeği gibi pişirip altını kapatıp ilk sıcaklığı gittikten sonra yumurta ve limonla hazırladığın terbiyeyi karıştır.Baya kokusu gidiyor.yapınca unutmassam bloga koyarım inş.
ellerine sağlık.

MUTFAKISTAN dedi ki...

GAZEL COK TATLI MASALLAH
YAKINDA BASLAR BULBUL GIBI KONUSMAYA ANNESI
SALATA COK GUZEL OLMUS BENDE SEVERIM ELINE SAGLIK
SEVGILER

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık :)
Gazelede maşallah, Allah nazarlardan korusun :)

LeylaK dedi ki...

Anadolumuzun zenginliği işte , her yerde farklı...

O cici kız pek sevimli , Allah sağlıkla büyümek nasip etsin.

ellerine sağlık Disal.

Kahve Dükkanı...

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Maşallah, Gazel ne kadar tatlı olmuş.Allah bağışlasın.
Şimdi o yarım yarım konuşmaları ile ne kadar sevimli oluyordur.
Anlattıklarından çok sağlam karakterli bir çocuk olduğu belli oluyor.

Kerevizi sevmediğini bildiğim için kereviz yazısını senin sayfanda görmek sürpriz oldu.
Kereviz sevemeyenlerin önemli bir bölümü kerevizi soğukken yada yoğurtlu olarak yiyebiliyorlar.
Sıcakken kokusu daha keskin olduğu için bence sizi o etkiliyor.
Ben kerevizi, baharat gibi kokan kokusunu çok severim.
Hatta bu akşam mönümüzde kıymalı kereviz vardı : )
Bu arada;
Dilek'ten bahsetmişken artık sayfasını hiç güncellemiyor, sende olmasan haberimiz olmayacak, çok selamlarımızı ilet.

Gönülünce dedi ki...

Ama ben kerevizden önce Gazeli yemek istiyorummm:))...Çok tatlı maşallah çokkkk...Ben kereviz sevenlerdenim salatasınıda tek geçerim...Ellerine sağlık canım...
Sevgiler...

zeymurancafe dedi ki...

ayyy ben bunu yerım disalcım fıstık fıstık maşallah olsa da bı opsem sıka sıka maşallah prensese ne kadar oldu gazel benımkı 10 gun sonra 1 yaşına gırecek dogum gunu heyecanımız var kerevız salatası hıc yapmadım senın yaptıgın her yemegı begenıyorum bu arada kestane alındı gecen hafra halla buzdolabında beklıyor eşim su ya bakarsa fırsat bulup yapacam,sevgıler canım ellerıne sağlık gazelı benım yerıme yanaklarından öp annesı

muko dedi ki...

kereviz benimde çocukluğumda hiç tatmadığım bir lezzet hoş halen öyle ya yemeğini sevemedim gitti,ama turşuda kerevzi yaprağı koyarım güzel bir aramosı oluyor turşunun,öezellikle karışık lahana turşusuna çok yakışır.

ama salatasınıda bir arkadaşımda kereviz olduğunu bilmeden yemiştim bayılmıştım gerçekten hiç kokusu yok çok lezzettli,seninde eline sağlık canım harika görünüyor

gazele kocamnn bir maşallah ssubhanalalh,rabbim nazardan saklısın çok tatlı çokkkk

sevgilerimle canım

Disalce dedi ki...

zeymurancım maşallah senin su hanımada.....gazel 20 aylık oldu...birinci yaşı istediğim gibi hazırlık yapamamıştım..ikinci yaşa artık:)))sende önceden planlarını iyi tut valla son anda bi telaş bi telaş istediğin gibi yapamıyosun.kolay gelsin canım:))))

durutarifler dedi ki...

Ben de tavukla yapılan kereviz salatasını bilmiyordum.
Kereviz salatada harika oluyor.
Ellerine sağlık
Sevgiler

CANBOGAZDAN dedi ki...

canim oncelikle kizina bayildim yaa cok seker :) masallah ona!!
tarife gelince de kerevizi her turlu cok severim, ellerine saglik...

made in funda dedi ki...

maşallah maşallah.çoook tatlı salihacığım.Allah size bağışlasın...keyifle okudum yaptıklarını...çok cici çoook...
kerevizi ben de sevmem.ama salatası fena olmuyo gerçekten de.eline sağlık canım.

Ozguluntarifleri dedi ki...

Disalim kerevizi benim evdekileride alistiramadim ama senin yaptigin gibi salatasini yiyorlar birde portakalli ayvali pisirirsen o agir kokusu olmuyor hasili besleyici oldugu icin her turlu sekle sokarak yedirmeye calisiyorum:)))
Allah nazarlardan korusun prensesini cok tatli MASALLAH..
Sevgiler

Baharcicegi dedi ki...

Cok seker masallah,elbisesini sevsinler kittis kittis nasilda yakismis
Dedigin gibi her yörenin yeme aliskanligi farkli yörede ne yetisiyorsa o seyler cok tüketiliyor
bende Almayaya geldigimde gördüm brüksel lahanasi brokoli bundan 24 sene önce türkiyede varmiydi da ben görmedim
Cok sevdigim salatdir sonradan tanistik kerevizle ama bir dahada eksik olmayacak sebzeler arasinda
eline saglik canim

hayat dedi ki...

Disalcim, kızın çok tatlı maşallah. Allah nazarlardan korusun. Kereviz bizim gibi Aydın'lıların vazgeçilmezidr. Çok da sağlıklı bir sebze. Biz etli nohutlu yemeğini yaparız ama senin tarifinde çok nefis görünüyor. Eline emeğine sağlık.
Sevgiler...

Betül İnce dedi ki...

Çok şeker Disal'ciğim, hepinize sağlık mutluluk dilerim.

mutfakteyze dedi ki...

Allah nazarlardan saklasın.. Maşallah..
Salata da çok lezzetli göürnüyor ellerine sağlık..

anneminkizıyim dedi ki...

Masallah binbir kere, allah bagislasin canim, Gazel cok cici bir kiz olmus. Allah hayirli günlerini göstersin sizler. Salatan cok nefis olmus, seni etkinlige bekliyorum, sevgiler...

Leyla Poyraz dedi ki...

kerevizi bende bu haliyle çook seviyorum..seninkide harika görünüyor..ellerine sağlık..gazel hanım çok tatlı maşallah subhanallah..rabbim nazarlardan korusun..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak