12 Mart 2012 Pazartesi

ZEYTİN EZMESİ

zeytin ezmesi

siyah zeytini çok severim....
ta ki geçen gün rüyamda siyah zeytinimden çıkan kocaman bir kurtu görene kadar.....rüyayı gerçek zannedip bir daha ömrüm boyunca zeytin yiyemeyeceğimi zannettim...ve çok korktum....

sabah uyandığımda ,rüya olduğunu anlayınca ne kadar rahatladım anlatamam.....çünkü kahvaltı soframda olmazsa olmazımdır......

ama benim zeytin yememe gıcık olur bazıları:)) ben zeytini çok severim ama bi atışta yiyemem yani.acı gelir.....en az üç ısırkta yerim:))  ben herşeyi yavaş yerim.....

herkes yemeğini yeyip köşeye çekilmiş olur ben hala yeni başlamış gibi tabağın yarısı durur....çok çiğnerim....farkında olmadan sağlıklı bir iş yaparmışım bunu küçükken öğrendim:))

ama zeytini bi kaç defada yememle ,yavaş yememin alakası yok elbet......belki tutar dedim ama tutmadı:)

neydi ,ne diycektim ..ha.....kıvırcık zeytini severim......çok iri olmasın ,küçüğe yakın zeytin severim....tussuz zeytinlerden nefret ederim....dışı parlak ,düz olan zeytinlerden helede...sulu tattsız tussuz bişey.....

işte aldığım zeytin bu özelliklerde çıkmazsa ..ki zeytin alırken her ne kadar tadına bakıyorsakta eve gelince değişiveriyor birden......ben hemen zeytin ezmesi yaparım.....nefis olur.....harika olur.....

mesele sadece çekirdekleri çıkarmakta.....oda oturduğunuz yerden en fazla 15 dk....

sonrasında nefis bir zeytin ezmeniz oluyor.....ama şunada dikkat edin...zeytin ne kadar lezzetliyse ezme o kadar güzel oluyor..zeytinin tadı çok kötüyse yapmaya değemz çünkü ezmeside aynı tatta oluyor....şimdi kahvaltıya bi tarif daha ekleyelim....:)


malzemeler.....
  • 2 su bardağı çekirdekleri çıkarılmış zeytin
  • 1 tatlı kaşığı pul biber
  • 1 tatlı kaşığı kekik
  • 1 tatlı kaşığı köri
  • 1 tatlı kaşığı kırmızı tatlı toz biber
  • 2-3 yemek kaşığı zeytinyağı
yapılışı......
  1. çekirdekleri çıkarılmış zeytinler robotta iyice parçalanır....
  2. içine baharatlar eklenir.....
  3. daha sonra yemeye hazırdır..
not....
  1. baharat ne arzu ediyorsanız koyabilirsiniz..
  2. zeytinyağı yerine sıvı yağda konabilir..ben zeytinyağı tadını seviyorum .
  3. baharat olarak çemen unuda çok yakışır diye düşünüyorum ama eklemedim bu sefer...

10 yorum:

Halenze dedi ki...

devrem yine harika bi kahvaltılık. bi zamanlar ben de çok yapardım çekirdeklerini çıkarmak eziyet olunca bıraktım.. ellerine sağlık..

Mutfaknotlari dedi ki...

keşke bende çok severim diyebilseydim şu zeytini çok zordur yediğim siyah zeytin hep acı gibi gelir
ezmesi daha iyi gibi geliyor arada bende yaparım ama çok sık değil tabi
ellerine sağlık canım afiyetle

Hansa dedi ki...

Harikasın Saliham ellerine sağlık...zeytin ve türevlerini bende çok severim zeytin ezmesi iyi yapılmışsa ekmeğe sürer sürer yerim mımhh... :))
neden marketten eve getirdiğimiz zeytinlerin tadı değişiyo biliyomusun...:
markete çay demleyip götürmemiz lazım taze ekmek önden birazcık ezine peyniri alıcaksın ağzına bi gıdım ekmek işte o esnada görevliden zeytini istiyceksin bi yudum çay...kardeş pek anlıyamadım sen şuraya bi kaç çeşit kaseye koy diyceksin güzel bi kahvalt ıedip kalkıcaksın...işte o zaman gerçek zeytini bulursun...ayak üstü yiyoruz anlamıyoruz yoksa :))))

zeymurancafe dedi ki...

ellerıne sağlık canım kahvaltıda nefıs bır secenek

Melike - Habibe dedi ki...

ellerine sağlık ilk fırsatta denemek istiyorum salihacım poğaçalar içinde kullanılabilir el altında bulunsun

Nesrin dedi ki...

Çok pratik güzel bir tarif. Sabah kahvaltılarına, böreklere, poğaçalara her yerde kullanılabilir :)

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

ellerine sağlık benim için çok makbule geçti bu tarifin sağol canım
sevgiler:)

saniyesultan dedi ki...

canım bende zeytini iki üç ısırıkda yerim .çünkü çok yiyorum.Yurttan kalma alışkanlık bitmesin diye bu şekilde yiyorum...

ihlamurcum dedi ki...

Bende çocukluğumdan beri zeytinezmesine bayılırım.Ama evde yapmak hiç aklıma gelmezdi, ne güzel olmuş.

Unknown dedi ki...

denemek isterim canim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak