11 Mart 2012 Pazar

ÇİKOLATALI CHEESECAKE

çikolatalı peykek

canım cheesecakem.....yaa bu isim çok uzun oluyor..peykek diycem.....

canım peykekim......nasıl özledim seni bilemezsin......yeyip bitirdiğimden beri aklımdasın inan...:)))

seni yediğime pişman değilimde , keşke son kalın dilimi ikiye bölüp ,sonraya saklasaydım......birde eşime zorla yedirmeseydim......

evet yaa birde böyle bir hata yaptım.....peykeki çok sevmeyen eşime süper olmuş ısrar ediyorum ye diye verdiğim iki dilime pişmanım.)))) ama eşimde çok sevdi bu sefer .....

seni kalıba döktüğüm günü hatırlıyorum :))  şuncacıktın.....kabardın ,çatladın, çikolata ile çatlaklarını kapattım ben senin bee...:))))

neyse yaa gırgır bi tarafa , gerçekten nasıl bir tattı öyle yaa.....kimin hatırına kimi yedim.....çikolata yerken peynirli tabanda arada kaynadı mı dersiniz..yoksa peynirli taban güzeldide üstünün çikosunu mu arada kaynattım....yoksa en alt taban mıydı hepsini yememe sebep:)))))))))))

ben hiç sevmezdim yaa bu keki..diğer tariflerimdede bunu sürekli dile getirmiştim aslında.....
mesela limonlu çizkek....
ve lorlu çizkek......

daha yaptım mı bilmiyorum bu kadar galiba....belkide bunların tadıda çok güzeldi de ben fazla sevmediğimden yabancılıyordum tadını......

şu an çizkeki iyiki seviyorum diyorum...herkes sevsin istiyorum......hadi kalkın çizkek yapın ve sarılın çizkeklerinize:))))))))))))

ama şu bir gerçek ki en güzel hali çikolu hali.......şimdiye kadar yediğim en güzel hali......ismin e hali...çizkekin çiko hali..bunu edebiyata konu etsinler bence.ders olarak görelim:)))))))))


çikolatalı cheesecake
eşim çok beğenirken kızım sevmedi yine...ben çok sevindim ama ya..bana kaldı hepsi....buna sevinmeli miyim ......yoksa bana dönüşü acı olacak diye korkmalımıyım.....kalorisi fazla,yemesi kolay, oluşan kiloyu vermek ayrı bir olay.....atın ölümü arpadan diyerek hesapsızca yedim....afiyette oldu..

sizlerle de paylaşmak istedim......malzemeler çok değişik değil ,zaten sizin yaptığınız şekilde....ama ben yeni tanıştım ya ilk kez görüyor gibiyim.....
 


 
malzemeler.....

tabanı için...
  • 1 buçuk paket burçak bisküvi
  • 100 gr. margarin
  • 1 yemek kaşığı kakao
  • 1 avuç iri çekilmiş ceviz içi
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • yarım çay bardağı süt
peynirli karışım için....
  • 2 paket pınar beyaz (400 gr)
  • 1 paket (200 ml) sıvı krema
  • 3 orta boy yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 3 yemek kaşığı mısır nişastası(tepeleme)
  • 1 paket vanilya
 üzeri için....
  • yarım su bardağı sıvı krema 
  • 100 gr. bitter çikolata
yapılışı......
  1. margarin eritilir...un haline getirilmiş bisküvi ,ceviz,şeker ve kakao eklenerek yoğrulur...yarım çay bardağı süt ilave edilir.. yumuşak olmasın kıtır olsun diyorsanız süt eklemeyin...
  2. harç ,içine yağlı kağıt serilmiş kalıba bastırılır....dolaba kaldırılır..
  3. pınar beyaz peynirler 10 dk.kadar çırpılır....krema eklenir biraz daha çırpılır...
  4. şeker,un ,vanilyada eklenerek çırpmaya devam edilir....
  5. yumurtalar tek tek ilave edilip yine çırpılır....
  6. peynirli karışım ,bisküvili harcın üzerine dökülür....tezgaha vurulur ki hava kabarcıkları çıksın...
  7. önceden ısıtılmış 170 dereceli fırında yaklaşık bir saat kadar pişirilir...
  8. üzerine, krema  ısıtılıp içine çikolota eklenir..eriyen karışım kekin üzerine dökülür.....
not....
  • tabanı için istediğim tadı yakalayamadım.....mesela 100 gr margarin çok gibi.bunu 50 veya 75 gr yapabiliriz...
  • ama ben bi daha ki denememde sıvı yağ ile yapıcam....veyada erimiş çikolata katıcam.ağzıma katılaşmış yağ tadı gelsin istemiyorum...
  • tabana şeker kattım ,çünkü kakaonun acısı tabanı şekersizleştirmişti..
  • ceviz harika yakışmıştı......mutlaka ekleyin.....
  • tabana sütü eklememin sebebi ,tabanın biraz yumuşak olmasını istediğimdendir...ama margarin buna pek müsade etmedi...
  • peynirli kısım çok lezizdi..
  • üzerindeki çikolatalı kısımda çok yakışmıştı...daha katı olmasını isterseniz kremayı daha az katın.... benimki akıcı kıvamda değildi ama çok sert bi yapısıda yoktu...
  • en az yarım gün bekletin....dayanın az canıım:) ben bir gün beklettim üzerindeki sos donana kadar...
  • kelepçeli kalıbım bozulduğu için borcamda yapmak zorunda kaldım...altına yağlı kağıt serdim..kolay çıktı...onun için kekimin altı biraz dar ,yukarı doğru geniş görünüyor.
  • kekin üzerinde kocamnan bir çatlak oluştu..önce tüh falan dedim ama sonra o çatlağa çikolata dolunca ,onu yerken ayrı bir hava katmıştı..:)

    12 yorum:

    TuruncuTatlar dedi ki...

    Disalcim satırlarını okurken cok eglendim bi chese cake bu kadar asik olunur:-)dikkat et bu askı ev halkı kıskanmasın;-) ellerine saglık görüntü süper yemis gibide oldum zaten;-)

    Adsız dedi ki...

    merhabalar.. ben siteninizin yeni takip etmeye başladım ve iykide sizinle karşılaşmışım diyorum. gerçekten harikasınız tarifleriniz ve yorumlarınız. okurken hiç sıkılmıyorum.. bu yüzden bu g
    zel tarifleri ve yazılarınızı biizmle paylaştığınız için teşekkür etmek istiyorum... bir de bir sorum olacak bu tarifi denemek çok istiyorum ama ben helal gıdalar konusunda hassasiyeti olan biriyim yani sertifikası olmayan şeyleri yememeye özen gösteriyorum o yüzden acaba bu tarifte krema yerine ne koyabilirim? şimdiden teşekkürler.. Allah'a emanet olun..

    Disalce dedi ki...

    merhaba hayat sokağı....

    güzel yorumun için çok teşekkür ederim.çok mutlu oldum :))

    süt kreması yerine ben şimdiye kadar hiç başka bişey kullanılacağını görmedim....ama belki dışardan alınan sütü evde kaynattığımızda üzerine biriken yağ katmanını alıp biraz çırparak ,kremaya benzer bi krema elde edebiliriz diye düşünüyorum....eğer sütünü evde kaynatıyorsan deneyebilirsin...tad olarak bana aynı geliyor ama çizkekte nasıl bir etki yapar bilemiyorum ki...inşallah denersen olur..eğer denersen , nasıl olduğunu buraya yazarsan çok kişi bu konudan faydalanır...bende ilk fırsatta denemeye çalışcağım..

    Mutfak Havlusu dedi ki...

    Aylardır yapmak istiyordum inşallah bu hafta bende yapacağım:-)
    ellerinize sağlık.

    Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

    mmm çok severim nefis olmuş ellerine sağlık canım..sevgiler:)

    Unknown dedi ki...

    Cheesecake i bizde ailece çok seviyoruz özellikle limonlusunu,ama sizinkide çok hoş görünüyor keki çatlasada patlasada kim hayır diyebilirki bu lezzete,ellerinize sağlık...

    fatosun mutfagından... dedi ki...

    ellerine sağlık canım nefis görünüyor..sevgiler,mutlu haftalar:))

    MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

    nefis olmuş canım ellerine sağlık (çok üzülme böyle durumlarda annem derdiki ustası şamdanmı geliyor gene yaparız:)))

    YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

    Disalcim ben de bir chesee cake hastasıyım senin gibi. Tarifini aldım. Mutlaka deneyeceğim. Ellerine sağlık canım. Sevgiler....

    zeymurancafe dedi ki...

    harıka gorunuyor bır dılım aldım ellerıne sağlık canım

    Şeker Tadında dedi ki...

    görüntü harika eminim tadı da öyledir.
    ilk fırsatta bende deneyeceğim ellerine sağlık
    YAŞASIN YEMEK YEMEK

    O tabak bitecek dedi ki...

    dvrem kesinlikle deniycem enfes gözüküyo.. bide öyle bi anlatmışsın ki denenmesi şart oldu:)

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
    Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak