7 Nisan 2008 Pazartesi

LİMONLU CHEESECAKE

merhabalar..............

en sonunda yetiştim...neye?

en güzel pasta yarışmasına tabiki........sevgili arkadaşım bir demlik bir sohbet 'in düzenlemiş olduğu bu güzel etkinlikte kendisine kolaylıklar diliyorum.........

o kadar güzel pastalar varki iddaalı değilim........ama yinede katılmak istedim........

bu güzel tarifide sevgili arkadaşım sevdamavisinden aldım..........canım teşekkür ederim.....çok güzeldi.........

kek dünyasının bu kadar geniş olduğunu blogcu olunca öğrendim............eğer blogcu olmasaydım tv lerde gördüğüm bu şeyleri asla yiyemiycemi düşünürdüm herhalde...............

ismini bile söyleyemediğim ,her yazışımda kopyala yapıştır yaptığım,bu keki ikinci denemem..........malzeme ve yapılışına göre lezzeti,ismi kadar cafcaflı olmayan bu keki nedense hep yine yine yapmak geliyor içimden...........moderen olduğu için mi acaba...........

ve işte meşhur,çiiiiizzzkekimiz...........herzaman derim mutlaka bir gün sonra yenmeli.......daha lezzetli oluyor.......



malzemeler.......
  • 1,5 paket burçak bisküvi,

  • 100 gram tereyağ,

  • 1/2 çay bardağı süt

  • 500-600 gram labne (550 gramlık tek paket kullandım),

  • 1 su bardağı toz şeker,

  • 1 paket (200 ml) sıvı krema,

  • 2 yumurta,

  • 1 paket vanilya,

  • 3 tepeleme çorba kaşığı un,

  • 2 limonun suyu, 1 limon kabuğu rendesi,

  • 1 paket tart jölesi,

  • Süslemek için portakal dilimleri.(aslı limon dilimleri)
yapılışı................
  1. Kalıbınızı alimünyum folyo ile kaplayın, tabanına yağlı kağıt serin.

  2. Bisküvileri robotto çekin. Erittiğiniz tereyağı ve sütü ekleyip tekrar karıştırın. Yumuşak kıvam istemiyorsanız sütü koymayabilirsiniz. Ben süt koymayı tercih ediyorum.

  3. Kalıbın tabanına bu karışımı döküp bastırın. Buzdolabına kaldırın.

  4. Yumurta (oda ısısında olacak)ve şekeri çırpın. Vanilyayı ekleyip çırpın.

  5. Unu,krema, limon kabuğunu ve suyunu ekleyip karıştırın. Çok fazla çırpmayın. Bir kaşık yardımı ile karıştırabilirsiniz.

  6. En son labneyi ekleyip kaşık yardımı ile karıştırın. Homojen bir karışım olacak.

  7. 20 cm'lik kelepçe kalıba karışımı yayıp Önceden ısıtılmış 200 derece fırına koyup ısısını 150 dereceye getirin ve 1 saat pişirin.

  8. Pişince fırının kapağını açmadan çok az aralayıp soğutun. Fırından çıkardıktan sonra da oda ısısna gelene kadar bekletip buzdolabına kaldırın.

  9. Ertesi güne kadar buzdolabında beklesin.

  10. Üzerini süzlemek için tart jölesini üzerindeki tarife göre hazırlayın. limon dilimlerini kekin üzerine istediğiniz şekilde dizip jöleyi dökün.(ister oda ısıssına gelince süsleyin isterseniz ertesi gün). Soğuyunca kalıptan çıkarıp servis yapın.......
not...........arkadaşım limonla süslemiş ama ben portakalım vardı onunla süsledim.......bilginize...

65 yorum:

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

İlk yorum benden olsun istedimm(umarım yanılmıyorumdur)
harika görünüyorr
çizzzkekinnn
ellerine sağlık
mutfakta mamalar yapıyordum bir gireyim nete ne var ne yok dedim senin çiz keki gördüm:)

sevgiyle kal

antepası dedi ki...

Harika bir tarif.Lezzeti içine koyulanlardan belli.Eline sağlık.

made in funda dedi ki...

canım salihacığımm inanki harikasın.muhteşem bir lezzet inanılmaz bir görüntü.şu çizkek(bende hiç yazamıyorum!!)ten bigün bende yapmak istiyorum inşallah eline sağlık canım.

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

canim pastanin görünüsü cok hos olmus :) ellerine saglik ...

kocaman sicacik sevgilerimle. ..

elif dedi ki...

disalim canım. bende senin sevinmene çok sevindim. çok sağol. bu olayla anladımki bende bu blog camiasına kabul edilmişim daha yeni olmama rağmen. hepiniz çok sağolun.
ayrıca çiizzkek harıka olmuş.ellerin dert görmesin

Adsız dedi ki...

gecenin bu saatinde bu lezzet baştan çıkarıyorsun beniii

ellerine sağlık
sevgiler

Adsız dedi ki...

Adini degistiriyorum,yemede yaninda yat koyuyorum.Nefis olmus ellerine saglik:)
Sevgiler

Betül İnce dedi ki...

Ellerine sağlık Disal'ciğim, çok güzel. Tesadüfe bak, bende de farklı bir versiyonu var.

Öpüyorum.

Adsız dedi ki...

selam dişalcim....offfff pasta süper olmuş ya.bu pastaya diyet bozulur:))...eline saglık canım benim...sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık. çok leziz görünüyor pastanız. afiyet olsun.

Adsız dedi ki...

Canım, chessecaken tv dekilerden güzel, pastanedekiler kadar muntazam harika olmuş. Ellerine sağlık.
guldenelkan.blogcu.com

Adsız dedi ki...

canımsın yaa..alemsin valla..ben bu sabah sana geldimmi bakar körmü oldum..
yok sen bunu dünmü ekledin..ayy iyice bunamaya başladım..
bu nefis çizzzzkekini ne zamanda yapıverdin..
sağ gözüm bulanıyo sabah beri akşamda zaten merdivende düştüm kolum sıyrıldı..
dur bir daha bakayım şunaaa..
eline sağlık canım..hadi ben mardinden ayrılmadan gel buralara..giriş tabelasında beklerim senii..hadi öpüyorum emi..sevgiler.

ESRA dedi ki...

ellerine sağlık canım,çok güzel görünüyor pastan:)bende denemiştim bi ara ckeskek yapmasını çokta güzel olmuştu:)seninkide eminin çok güzel,öpüyorum

sevgiler

Cafe Gusto dedi ki...

Canım hani demişsin ya mutlaka ertesi gün yenmeli diye.10 yıl önce ilk cheesecake denemem malzemeleri hazırladım binbir emek pişirdim.Tadına baktım aaaa iğrenç bişey bu.Hiç birimiz yemedik.Ertesi gün kardeşimin canı tatlı birşeyler istedi ben tadına bakacam dedi.O gün çok çok lezzetli geldi ve bize de ders oldu.Ellerine sağlık..sevgiler...

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

çooookkk güzel olmuş ellerine sağlık....Bence çok güzel..Sevgiler..

Adsız dedi ki...

Disal'cim ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor. Sevgiler....

Tuğba dedi ki...

Ellerine sağlık,şimdiye kadar cheseecakelerin sadece tarif ve resimlerine bakmakla yetindim ve hiç denemedim.
Çok hoş görünüyor.
sevgiler..

Adsız dedi ki...

Canım laf aramızda ben bu keki hala yapamadım..Nedense bana çok uğraştırıyor gibi geliyor..Seni tüm yüreğimle tebrik ediyorum:))Eline sağlık..İyi geceler..

fatosun mutfagından... dedi ki...

canımm ellerine sağlık harika görünüyor gerçekten..yarışmada da başarılare...sevgiler

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

bende bu tadı seviyorum..dinlenince lezzeti iki katına çıkıyor gerçekten..ellerine sağlık arkadaşım.nefis olmuş..tart jöleside öle kenarlardan akınca pek bi havalı durmuş:)
öptüm cicim..

Baharcicegi dedi ki...

canim yarismada basarilar dilerim,cheeskace nefis olmus dedigin gibi bir gün hatta iki gün sonra yendiginde daha bir lezzetli oluyor

gezgincigencler dedi ki...

hayatım harika olmuş görüntüde mükemmel canım gitti valla:))ellerine sağlık


sevgiler

Adsız dedi ki...

canımın içi o ne kadar guzel cheesecake.. bayıldım.. hemde limonlu.. ellerin dert gormesın.. cok da guzel suslemıssın.. e kolay degıl dısalımın elınden cıkıyor:)
afıyet bal seker olsun hayatım sıze:)
opuyorum canım..
ıyı haftalar dılıyorum. gercı haftanın ortasına geldık ama olsun:)
kendıne ıyı bak..

fatostuncay.blogcu.com

ceyt dedi ki...

disalim, canısım bu harika bir çizzkek olmuş.ellerine sağlık tatlım.ben de istiyorum daha bi yapamadım çizzkekten.artık senin bu tarifinle yapmak istiyorum.
kocaman öpüyorum sevgiler

saniyesultan dedi ki...

ellerine sağlık nerelerdesin sesin çıkmıyor..

Sevil Şahin dedi ki...

harika olmuş canım hemen alıp koyuyorum katılımın için çok teşekkür ederim başarılar canım arkadaşım

Adsız dedi ki...

ellerine saglik disalim
bayilirim ben cheesekeye
simcik sen bana ordan bir dilim kesip gondersen nekadar guzel olurdu bir bilsen:))

www.yenitadlar.blogcu.com

sevdamavisi dedi ki...

Canım,
tarifi beğenip yapmana çok sevindim. senin yorumunla da bambaşka bir cheesecake olmuş. ellerine sağlık. çok leziz ve hoş görünüyor. sevgiler

Adsız dedi ki...

canim cok güzel bir pasta olmus üstü limolu cok güzel görünüyor eline saglik canim öptümmm

meleginmarifetleri dedi ki...

Disalcım ne hoş olmuş o çiiiizkek öyle bayıldım tadıda bi okadar güzeldir eminim ellerine sağlık.
Sevgiler öptüm bay

Adsız dedi ki...

canım disalcim tarifin çok mükemmel görünüyor bir dilimini yemek mümkün olsa keşeke.ellerine sağlık.sevgiler...

mutfakgunesi.blogcu.com

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Disal'cim ellerine sağlık, ne güzel süslemişsin.. Bak sen de portakalları değerlendirmiş oldun :) Bu keki ben de çok severim.. Bu arada seni listeme ekliyorum izninle :)

Adsız dedi ki...

Disalciğim valla kenarlarından akan şeyler gibi ağız sulandırıcı bir kek.ellerine sağlık.nasıl güzel görünüyo bu böyle.
öpüyorum canım.sebilay.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Kaç günlerdir bi limonlu çizkek yapsam nasıl olur diye düşünüp duruyordum:))
bi kaç paket limonlu kepekli bisküvi var onlardan yaparım diyodum.ama bi misafir gelse diye bekliyorum hala:))

amma uzattım yani:) güzel olmuş canım ellerine sağlık

cincinsfikirli dedi ki...

ne kek ne de pasta en büyük chessecake!!!seninki de bu tezahüratı hakedenlerden:)ellerine sağlık.öptüm...

Adsız dedi ki...

selam
o dediğin :)) kekten yapmadım hiç
ama çok güzel görünüyor ellerine
ve emeğine sağlık
yarışmada başarılar canım
sofrakeyfi.blogcu.com

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Arkadaşım abartısız en çok sevdiğim keklerden biridir...Bence yarışmanın birincisi sen olmalısın...Harikaaaa görünüyor çünkü...ellerine sağlık sevgiler...

Aynur dedi ki...

eee tabii ne olcak:) bi pirinc iki pirinc diye diye bu hale geldik zaten::))

canim ellerine saglik

iddeali olmak mumkun degil profesyoneller var cunku.bende katildim ama sondan birincideki yerimi aldim::))

selamlar

www.aynurdantarifler.blogspot.com

sevilay mutfakta dedi ki...

selam canim

sevilay mutfakta dedi ki...

selam canim
pasta nef's olmus
eller'n'ze sa[lik
g,r];mek ]zere

Adsız dedi ki...

Süperrrrr bir görünümmmm...Süper bir kek....
Disalcım, kek çok nefis görünüyor, portakalın tadını agzımda hissettim desem yalan olmaz..:))
Ellerine sağlık canımcım...

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

cnm ellerine sağlık.limonlu tatları pek sevmiyorum ancak görüntüsü çok şık.yarışmada başarılar.

gülüş dedi ki...

canım müthiş görünüyor ellerine saglık disalcım sevgiyle kal

Adsız dedi ki...

Bence limonlu oluşu çok hoş. Limon aroması tatlılara çok yakışıyor. Ellerine sağlık. Nefis görünüyor.

Adsız dedi ki...

canim ellerine saglik cheesecake super otesi bayildim kesin bunu denicem harika yyaaaa o limon kokusu buraya kadar geldi sahane optum canim

kelebeklisaniyeler.blogcu.com

SOFRAM dedi ki...

Günaydın Saliha'cığım, canım cheesecakekin harika görünüyor, ellerine sağlık...
Evet çok güzel oluyor, hiç olmazsa hafta sonları yumurtaların eşinizden olması,ama tabii zorla olacak birşey değil , sağolsun eşim de zevkle yapıyor. Canım bir sefer beraberce girin mutfağa, bakarsın hoşuna gider, arkası gelir.
Öptüm canım, sevgilerimle...

fatosun mutfagından... dedi ki...

sevgiler hayırlı cumalar canımmm

keskinli dedi ki...

SELAM TOPRAGAM
limonlu herseyi cok severim ya hafif eski oh olsada yesem vallahi
ellerine saglik görüntü süper canim
bir dilimcik ver ordan hadi sevgiler öptüm

EVINIZDEN BEREKET,dilinizden dua,kalbinizden RAHMAN ve RESUL ASKI eksik olmasin cumaniz mübarek olsun

Melek* dedi ki...

ay çok güzel olmuş ama jöle kullanmaya biraz karşıyım ne hikmetse:) ama sana değil tabi:) ellerine sağlık arkadaşım

Yaren dedi ki...

Disalim ne güzel olmus bu böyle.Ay cok begendim,simdi burda olmasini hayal ediyorum:)))Ne güzel ferah ferah yenir.Ellerine saglik canim benim.Siz simdi bunu Dilekle götürmüsünüzdür ne güzel demiii:)))))Aaafiyet olsun canilarim benim.Hayirli cumalar diliyorum.Sevgilerimi biraktim canikom.

pelince dedi ki...

Disal ellerine kollarına sağlık,harika olmuş bence..
İyi hafta sonları..
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

selamlarr mmm cheesecake enfes görünüyorr ellerinize sağlıkk miss gibi olmuşş hayırlı cumalar güzel bir hafta sonu dilerimm

MUTFAKISTAN dedi ki...

harika olmus tarifi aldim cok severim sanirim bende portakal koyarim limon eksiiii
ellerine saglik canim sevgiler

dogada.blogspot.ru dedi ki...

canım insanın içi gidiyor bu nefis lezzetleri gördükçe harika
bir kek olmuş ellerine sağlık
hayırlı, gönlünce, güzel bir hafta sonu diliyorum kucak dolusu sevgiler canım

Sevil Şahin dedi ki...

Merhabalar arkadaşım porselen demlik ailesi olaraktan sanalda yapmış oldugumuz etkinliği biraz dahada geliştirerek dergi basmaya karar verdik ve sizlerden de dergimizde hangi tarif yada sitenizde bulunan tüm tarifler ile isimleriniz ile yer almak ister iseniz bizimle irtibata gecmenizi rica ediyorum .Bugüne kadar etkinlikte yer almış olan arkadaşlar sizlerde hangi tarifleriniz yayınlansın yada yayınlanmasın diyorsanız lütfen bize porselendemlikdergi@hotmail.com adresine mail atınız isim ve site adınızı yazmayı unutmayınız. http://birdemliksohbet.blogspot.com hayırlı tatiller arkadaşım

muko dedi ki...

off off gelde beni ye diyorr disalcim eline koluna sağlık harika görünüyor
sevgiler.......

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar Salihacigim,
Portakali cheesecake cok nefis görünüyor, ellerine saglik, limonlusuda harikadir muhakkak, ama portakkallinin tadi daha tatli olacagindan benim bu hosuma gitti, sevgiler....

Mutfak Havlusu dedi ki...

ekşi ve peyniri bir araya getirmişsin görüntü güzel.

Adsız dedi ki...

merhaba arkadaşım
Cheescake en sevdiğim tatlılardandır seninki de çok güzel görünüyor ellerine sağlık
tunacetin

angel dedi ki...

selam arkadaşım,pastan bence harıka olmuş çok doğal bır pasta.benden 10 puan aldın bıle.elleıne sağlık...

HULYA dedi ki...

Disal'ciğim,
cheesecake'in her türlüsüne bayılırım.Limonlu hiç denemedim ama seninkini gördükten sonra mutlaka denemek istiyorum.Ellerine sağlık canım.Sevgiler

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Arkadaşım öncelikle güzel yorumuna teşekkürler...Bana vişneleri sormuşsun...Vişnelerin bol zamanında aldım temizleyip yıkadım ve dondurma kutularına koyarak no frostta kaldırmıştım...Çilek, ahududu gibi meyveleride koydum.Kışın pastalarda bol bol kullandım.Bence sende denemelisin...
Güzel bir hafta sonu geçirmeni dilerim...Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Harika görünüyor,ellerine saglik canimcim.Öpüyorum,hoscakal tatlim.Sevgiler.

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım disalim,
Cheesecake'n nefis görünüyor,ellerine sağlık.
Denemediğim bir ceehesecake kaldı,bu muhteşem tariflerden sonra onu da bir ara denemeliyim artık.
Eğer yaparsam önerine uyup,bir gün sonra tadının nasıl olduğuna bakacağım.
Yapmadığım gibi bir yerde yeme fırsatım da olmadı,beni nasıl bir tat bekliyor,merak ediyorum.
Pasta yarışması için bana da davet gelmişti ama pastakolik için daha yeni pasta yapmıştım,bizimkiler kilo korkusundan uzun bir süre evde pasta görmek istemedikleri için katılamadım.

. dedi ki...

CANIMMM MIS GIBI OLMUS LIMONLU CHEESECAKE Eline saglik,kirkbir kere masallah canima.
Ellerinden lezzet akiyor inanki:)))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak