12 Nisan 2008 Cumartesi

MİLFÖY HAMURUNDAN MANTI

milföy

geçen hafta misafirlerim vardı...........ve salata olarak sıkıştığım bir anda bütün blog listemdeki arkadaşları başladım dolaşmaya..........her ne kadar hamurişi gibi görünsede ben salata niyetine yaptım........tarifi sevgili arkadaşım özgülüntariflerinden aldım.....oda doğadan arkadaşımızdan almış.....bööyle zincirleme bi şekilde tarif denendi...bayılındı...haberiniz olsun.........

çok lezzetli oldu...yiyenler ikinci tabağıda istedi......mutlaka deneyin derim.....

malzemeler........
  • 10 adet milföy hamuru
  • 150 gram kıyma
  • 1 küçük küçük soğan
  • tuz,karabiber

üzeri için.......
  • tereyağ
  • 1 kase yoğurt
  • 2 diş sarımsak
  • nane, pulbiber

SL272346
yapılışı.......
  • Milföyler dolaptan çıkartılır
  • biraz açıldıktan sonra 9 parçaya bölünür.

milföy mantısı
  • Kıymanın içine soğan rendelenir tuz ve karabiber eklenir iyice yoğurulur,
  • milföy hamurlarının içlerine kıymalı harçtan konulur ve resimdeki gibi kapatılarak yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir,
 

  • 180 derecede kızarana kadar pişirilir.
  • Sıcakken üzerine sarımsaklı yoğurt dökülür ve erittiğimiz tereyağının içine pulbiber ve nane ilave edilerek mantıların üzerine gezdirilir.
  • Sıcak servis yapılır .
not.......
  1. ben soğan ve sarımsak kullanmadım.......ama tarifi aynen geçirdim....
  2. milföyler açılıyor buna pek bi çare yok gibi...yinede güzel oluyor.
  3. soğutmadan yemenizi tavsiye ederim..çıtırı gitmeden yani..

84 yorum:

Adsız dedi ki...

selam canım
çok teşekkür ederim güzelim
tarifini aldım
hemen yayınlıyorum
emeğine sağlık
görüşmek üzere

Adsız dedi ki...

Selam canım..Bu basbayağı mantı olmuş..Harika.Eline sağlık..İyi akşamlar canım..

Adsız dedi ki...

Hayatım disalim,

bu nasıl bişidir böyle.

az önce sofradan kalktım. Hala karnım aç gibi :)) oburmuyum, bumu güzel bilemedim :))

ellerine sağlık hayatım

sıcacık sevgiler.
www.misssgibi.com

antepası dedi ki...

Mutlaka çok lezzetli olmuştur.Eline sağlık.Görüntüye bayıldım.

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

Çoook güzel milföyü bu şekilde hiç düşünmemiştim ama nefis olduğuna eminim...Ellerine sağlık pratiklik bakımından tuttumm bu tarifi...Sevgiler...

Tuğba dedi ki...

Ellerine sağlık milföy hamuruyla yapılabilecek çok farklı ve alternatif bir tarif..
paylaşımın için teşekkürler canım:)

Baharcicegi dedi ki...

Su milföy hamurunun yakismadigi bir ses varmi acaba,tuzlu tatli hatta senin yaptigin gibi manti bile oluyor.
canim cok güzel olmus mantin,görüntü agzimi sulandirdi,mantici biriyim yalanci mantida olsa makbule gecer,eline saglik disalcim.
Güzel bir hafta sonu dilerim

Adsız dedi ki...

Ellerinize saglik, bi kayserili olarak bunun tadini gercekten merak ettim:) cok lezzetli gorunuyor. Sevgilerimle

akasyakokusu dedi ki...

canım canım ne fikir ama..elceğizlerine sağlık..canan'da gördüm bitmeden mantımı yemeye geldim....

görüşürüz sevgiler.

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Disal'cim süper bir mantı olmuş bu! Ellerine sağlık.. Yiyenlerin ikinci tabağı da istemesine şaşmamalı :)

Adsız dedi ki...

Böyle kolay mantiya kim dayanirki birde cay sofrasinda misssss,ellerine saglik ve yapan digerlerininde canim sevgiler...

Melek* dedi ki...

seni seni üşengeçlikden yaptın dimi bu tarifi:) güzele benziyor hanide:) ellerine sağlık. yeşil domatesde yardım ettimi:) hım kızarım bak etsin yardım destek olun birbirinize hadi bakim:)))

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Saliş vallahi tembel mantısı bu, tam bana göre. Hem doğrudürüst milföy de buldum, kim tutar ki beni ;)

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim,
ellerine saglik, bu mantiyi diger blogumda, dogadan blogcuda yani Gül arkadasimizda görüp yapmistim, cooook nefis oluyor, seninkide harika olmus, oglum bunu cerez gibi seviyor, sevgiler...

Mebrule dedi ki...

Iyi pazarlar Disal, mayalarla ilgili yamanaysenin bloguna yorum birakan sendin bence yanlis hatirlamiyorsam. gecen haftalarda okumustum ve bu ne zeka demistim, harika yazmissin canim :) o zamandir sana yazicam kismet buguneymis:) Ormandan hersey tolamak zor oluyor bazen, keci gibi nerelere tirmaniyorum, hatta inerken ben buralara nasil cikmisim diye kendime kizdigim oluyor, ama beles iste napiim :) Hem ormanda vakit gecirmekte ailecek cok hosumuza gidiyor. Mantin harika gorunuyor, kitir kitir oldugu da cok lezzetlidir mutlaka, ellerine saglik...

keskinli dedi ki...

selam topragam
blogcu olmadan önce bende denemistim gercekten süper oluyor bak iyi geldi aklima misafirim gelecek bende yapayim ellerine saglik süper görünüyor sevgiler iyi pazaralar canim

Mutfak Havlusu dedi ki...

ne güzel ya çıtır çıtır bir mantı
ellerine sağlık.

elif dedi ki...

mantıya bayılırım milföye bayılırım ikisi birarada olunca daha çook bayılırım.of of of sonra gelsın kılolar. tabı canım sen zayıfsın ama bıız nasıl yıcez bunu . ağlıyorum şimdi

yesildomates dedi ki...

canım unutamıyacağım bir lezetti..
ellerine sağlık..

birdahakine bende deneyeceğim...

öpüyorum..
kankim..
görüşürüz....

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Ayyy harika bir mantı olmuş bu...Bayıldım tan benim damak zevkime uygun...Kesinlikle en kısa zamanda deneyeceğim...Eline emeğine sağlık canınm...İyi pazarlar sevgiler...

made in funda dedi ki...

bu milföfün de girmediği iş yok.mantılar inanılmaz olmuşlar canım.tebrikler.bayıldıkları kadar var arkadaşlarının.ellerine sağlık tatlım...

Adsız dedi ki...

Ne kadar kolay ve güzel olmuş bu mantı. Mutlaka deneyeceğim. Ellerine sağlık, çok iştah açıcı görünüyorlar.

muko dedi ki...

Ne kadar güzel ve kolay bir mantıdırrrr bu elline koluna sağlık
hay aklınızla bin yaşayın emiiii:)

saygı ve sevgileirmle efemmmm:)

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Disalcim
Çok pratik bir mantı tarifi olmuş
ellerine sağlık
sevgiyle kal

Adsız dedi ki...

merhaba oooo mantı hemde kolay deneyecem nefiss gözüküyor ellerinize sağlık

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Disal'immmm,

Mantıyı her haliyle seven bana yeni bir kapı açtın:))) Ben en kısa sürede denemeliyim bunuuuu....

Canikom ellerine sağlık,

Sımsıcak sevgiler, kocaman öpücükler...

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

hayda ben yorum yazmamışmıyım buna yaa..alla alla..bunuyorum galiba..neysem,
canım bu lezzet aynen arnavutların mantısına benziyor daha pratiği ne güzel ..çok beğenmiştim bi kere denemiştim..hemen yine deneyeyim..mönü lazım bana misafirler gelecek haftasonu .neler yapsam acaba..
ellerine ssağlık cnm..keşke senin elinden tadabilseydim bide..:)
öpücükler sevgiler....

Adsız dedi ki...

disalim super olmus ya bu..
ne kadar guzel bı fıkır.. ellerine saglık.. mutlaka deneyecem. o ustundekı yogurt da bıtırıyor benı valla:) afiyet olsun:)
opuyorum ıyı haftalar dılıyorum:)
kendıne ıyı bak canım..


fatostuncay.blogcu.com

fatosun mutfagından... dedi ki...

disalimm çok pratik ve eminim çook lezzetli bir yemekk olmuş..ah diyette olmasam kase kase yapar yerdim...ellerin dert görmesin

Yaren dedi ki...

Disalim hayatim ne kadar güzel olmuslar,ne kadar harika bir görüntü.Ellerine saglik canim.Bu mantinin her cesidi güzel olur.Milföylüde cok lezzetlidir.Ellerine saglik ve sana güzel bir hafta diliyorum canim.SEvgiyle kal.

Adsız dedi ki...

Merhaba canım,
Ellerine sağlık. Mantı olsun. Her çeşidi ayrı güzel. Bu en pratiği herhalde. Harika görünüyor.
Sevgiler.
guldenelkan.blogcu.com

yesildomates dedi ki...

kankim tlfnuna bak kapalı

Feyza Fidan dedi ki...

Tek kelimeyle bayıldımmm, enfes enfes enfessssssss bir görüntü..Ay kesin yapıcam canım Disalim bunu..Ağzımın suyu aktı resmen.. Ellerine sağlık, müthişşş...
Öptüm koskoceemannn...

meleginmarifetleri dedi ki...

Disalcım ne güzel bir fikir eminim çok lezzetli olmuştur denemek gerek..
ellerine sağlık sevgiler bayy

. dedi ki...

CANIM YAAA HARIKA OLMUS MILF�YL� MANTIN,ELLERINE SAGLIK G�ZELIM BENIM.TARIFLERIN DAMAK ZEVKIME COK UYGUN:)))
IYI HAFTALAR DILIYORUM SEVGILI DISALIME.

Semra Altay dedi ki...

Merhaba,
Öncelikle hoşbulduk.
Bende artık blogspottayım.
Mantı tarifi harika. Çok pratik.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

hdidem95 dedi ki...

harika görüntü üstelikde pratik ellerine sağlık öptüm sevgiler

Adsız dedi ki...

Ay Disalim kiz ben bayildim buna inan kesin denicem, misafirlerin begenmezmi hiç baksana bu mukkemel goruntuye, ufff yani, resmen manti gibi olmus, ellerine saglik canim, valla yok yok baska çare yok kesin denicem mazallah bir yerim siser:)) hani çok zayifim ya. sana guzel bir hatfa dilerim bi tanesi opt çok, ay gerçekten ama bak halen gozum o resimde bayildim yaa.

kelebeklisaniyeler.blogcu.com
huriye

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

canımın içi disalimmm,
ne güzel olmuş valla yalancı mantı olmuş bu:)nefis görünüyor ellerine kollarına sağlık canımcım
çok çok çok öptümmmm

SOFRAM dedi ki...

Canım nefis bir mantı olmuş ellerine sağlık, daha önce arkadaşlarımızda da görmüş ve beğenmiştim, onlara da tarif için teşekkürler, ama silip süpürmüşler bize kalmamış galiba, yiyenlere afiyetler olsun, sevgilerimle öpüyorum...

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Disalim,
Ellerine sağlık,mantılar nefis görünüyor.
Gerçeğini hep annemlerde yemeğe alıştığım için yapması zor geliyor.
Bu tür mantıyı andıran pratik mantıları ise hep yaparım.
Yakında bunu da bir denerim artık.

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

mantı olsunda nasıl olursa olsun:)) milföyde eminim çok lezzetli olmuştur görüntü şahane ellerine sağlık canım.. Yorumun için çok teşkr ederim bu arada seni linklerime ekliyorum müsadenle kocaman sevgiler

Adsız dedi ki...

Disal'cim beğenmene sevindim. O zaman ben sana kristal yüzük yaparım sende bana bu enfes milföy mantından anlaştık mı :) Muck

pelince dedi ki...

Canım süper bir tarif tam benlik olmuş,inan çok beğendim..
Ellerine sağlık..

emineninemekleri dedi ki...

Salihacim, canim ay ben bayildim adeta buna. Ne pratik bi tarif böyle hemencik yapi verirsin. En kisa zamanda deniycem bende.Ellerine saglik güzelim.

Kocaman öpüyorummmmmmmmm
Emos

hayatkazanbenkepce dedi ki...

Hem şık hem de çok pratik olmuş bu mantılar , ellerine sağlık canım...

Ayse Pamuk dedi ki...

ohhh ne güzel hemde pratik ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

disalcigim icli köfte iste sen yeterki, sana ozel soganiz ve sarmsaksizda hazirlariz ;) . hem bakiyorum mantinida sogansiz ve sarmsaksiz hazirlamissin. ufff ya sana sevdirmemiz lazim sogani ve sarmsagi. dua ile canim s.aleykum ;);)

Adsız dedi ki...

uff bendeniz www.menteskizi.blogcu. com `dan :)

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

süper pratik harika bir tarif bu canimmmm :)) ellerine saglik canimmmm :)

kocaman sicacik sevgilerimel.. .

bereketli mutfak-asiye dedi ki...

çok güzel görünüyor ellerinize sağlık..mutlaka deniycem..ben aranıza yeni katıldım ziyaretlerinizi bekliyorummm

Unknown dedi ki...

canim disalim zincirleme tarifi okuyunca cok guldum:)))
ellerine saglik canim gercekten cok ama cok nefis bir tarif seninkilerde nefis otesi olmus ellerin dert gormesin yiyenlere afiyet bal sekerler olsun.
canim iyidileklerin ve dualarinla yanimda oldugun icin cok ama cok tesekkur ederim.
kucak dolusu sevgilerimi gonderiyorum.

Unknown dedi ki...

:))) valla şaşırdım milföydende mantı oluyormuydu? hiç rastlamamıştım ama çok pratik bir tarif olmuş bence ellerine sağlık Dişal'cim

NiNo dedi ki...

mantida sinir tanimayanlardansin anladim ben onu nefis olmus datlum :)

Mebrule dedi ki...

Gunaydin canim, benim huyumda boyle. once seve seve yaparim, daha guzelini gordum mu burun kiviririm :) Cocuklar ve ben hazirim, esimin uyanmasini bekliyorum doktora gitmek icin. Sanki piknige gidiyor gibiyiz, ailecek :) Gurbette olunca cocuklari kime birakayim, heryere beraber...

Betül İnce dedi ki...

Disal'ciğim,

Bu görüntüye ve böyle gevrek bir mantıya hayır denilebilir mi?
Ellerine sağlık.
Öpüyorum.

Adsız dedi ki...

pratik ve ilginç..tadını tahmin edebiliyorum..ellerinize sağlık..

pasta caddesi dedi ki...

canım bu ne güzel bir akıl böyle, harikadan da harika görünüyorlar vallahi. Ellerine sağlık en kısa zamanda denemeli. Öptüm çok

tolunay

sibellebutikpasta dedi ki...

Salhacım, kolay ve lezzetli bir tarife benziyor, denemem lazım mutlaka:-)) Gözüm aşağıdaki limonlu cheesecake e takıldı şimdi, bi de ona bakiim.
Sevgiler

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

canım disalim domatesimle seni özledim geldim:)geçen gün mantıyı yedim şimdi de çaya geldim dermişim:)
kocamaaaan öptüm canım disalim

angel dedi ki...

selam arkadaşım,sendede ne guzel farklı tarıfler var ya.mılfoyden mantı hiç aklıma bıle gelmezdı.ellerıne sağlık...

Tuğba dedi ki...

her bir hamur mu 9 a bölünüyor disalcim?resimlerde sanki biraz büyük gibi geldi bana.

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık Disal'cim nefiiis olmuş milföy mantı.Dar zamanlarda imdada yetişir türden.Benim gibi tembeller için ideal...Sevgiler...

Adsız dedi ki...

inanki bayildim gercekten cok guzel olmus tabi tadi nasil bilmem ama sormak istedigim birsey var yogurdu uzerine gezdiriliyor yyya masaya koyana kadar bu biraz hamursu gibi olmuyormu nedenmi sordum cunki milfoy baya bir ince vede katkat yapmak isterim dogrusu tebrikte ederim tariflerinle ne cok yorum aliyorsun oyle maasssssaaalllaaaaahhhh sevgilerimle Sevval

Adsız dedi ki...

ah ben bu fikri niye hiç düşünmedim.. bayıldım bayıldım.. çıtır çıtır:))) hemmen yapacağım.. ellerinize sağlık.. para bulmuş gibi sevindim şimdi:))

yildiz dedi ki...

Manti olsunda milföy hamurundan olsun...
Vallahi denemek lazim,
Ellerine saglik sevgili Disal...

Disalce dedi ki...

merhaba sevvalcim.....bloğun varmı bilemedim.....bende buraya yazıyorum..inşallah okursun....

öncelikle güzel sözlerin için ne kadar teşekkür etsem azdır....

bende senin gibi düşünmüştüm...acaba milföyler yumşarmı diye....ama hiç öyle bişey olmadı....çıtırlığını kaybetmedi......zaten sıcak sıcak servis ediliyor...yani yoğurt olsun diğer sos olsun sofraya gideceği zaman dökülmüş oluyor.....

seni çok öpüyorum canım....

sevilay mutfakta dedi ki...

iyi akşamlar canım
evet mantı da pişti olmuşuz.milföyde mantı da çok değişik ve çok güzel olmuş
ellerine sağlık bunu mutlaka deniycem.
yeni tarif ekledim.beklerim.
sevgiyle kalın

Adsız dedi ki...

ŞU BLOGSPOTA BİR TÜRLÜ ALIŞAMADIM GİTTİ.AMA MANTILARININ KOKUSU TAAA BLOGCUYA KADAR GELDİ...ELLERİNE SAĞLIK CANIM İYİ GECELER...
YERSOFRASİ

Neşeli Sesler dedi ki...

mmmmmhhhhh
Ben de yapcam bundan:)

Jasminskager dedi ki...

Canim mutlaka denemem lazim harikasin sen ya ellerine saglik.Bende beklerim hoscakal

ab-ı hayat dedi ki...

sobeeee.....


sevgilerimi gönderiyorum....

Adsız dedi ki...

amanın ne güzel olmuş aynı mantı
içim cız etti canım oğlum bayılır mantıya üç gün önce askere yolladım
inşşallah gelince yaparım ona
sevgilerimle öptüm
sofrakeyfi.blogcu.com

ceyt dedi ki...

of offff disalim bu da ne böyle.bu yapılırmı bana.mantın harika görünüyor.mantı dendimi dayanamam, canım istedi dur bende yapıyım hemen:)
ellerine sağlık kuzum.
kocamann öpüyorum.
sevgiler..

angel dedi ki...

selam arkadaşım,yorumun benı çok mutlu ettı.senın gonlunun guzellıgı benı guzel gormenı sağlamış.bende senı çok merak edıyorum.sanal bır arkadşlıgımz var ınsan hayalınde canlandırıyor değil mi:)acaba kıme benzıyor nasıl bırı dıye.ben aynı resımdekı gııbyım.mınyon kapalı gezmeyı çok seven hayat dolu bırıryım:)
optum canım

Adsız dedi ki...

merhabalar canım neler de pişirmissin gelmeyeli,cheesecakeler,mantılar,salatalar,pastalar hepsi de çok nefis ellerine sağlık

akasyakokusu dedi ki...

MERHABA CANIM..HATIRINI SORMAYA GELDİMDİ..MANTIDA GÖZÜM KALDI ZATEN..MİLFÖYÜM EKSİK OLMAZ DENEYİM BENDE BİRGÜN..
BELKİ YARIN BELKİ YARINDAN DA YAKIN:))))

Adsız dedi ki...

canim hem piratik hemde lezzetli bir manti olmus eline saglik canim

Adsız dedi ki...

okudum yazdiklariniz cevapladiniz icinde tsk ederim boylecede denemek icinde listeme aldim gercektende cok hos tekrar ellerinize saglik sevgilerimle Sevval

Adsız dedi ki...

Disalciğim ya sen ne kolay bir tarifle gelmişsin.mantının hiç bu kadar kolay yapılanı yoktur her halde.ilk defa duydum.mutlaka denemem lazım .ellerine sağlık canım.
sebilay.

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

ELLERINE SAĞLIK CANIM .SEVGILER.

Ferah Gülşen dedi ki...

Mantıya bayılırım, bunlarda çok özendirici görünüyor. eline sağlık caım. sevgiler,

Adsız dedi ki...

Merhabalar Disalcim
valla bayılıyorum senin şu soğansız yemeklerine ara sıra bloguna bakıyorum yapabileceğim soğansız bir şeyler var mı diye bu mantıyı çok sevdim ellerine sağlık ofisde bir gün mutlaka denemeliyim...
Sevgiler canım....

sila´dan lezzetler dedi ki...

tam pratik bir manti olmus.milföy zaten kendi basina süper bir lezzet.kimbilir mantisi nasil olmustur.süper bir fikir.deneyecegim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak