17 Nisan 2008 Perşembe

TAVUKLU MANTARLI SOTE-SOBEEE


merhaba arkadaşlarım.....

iş sobeye gelince tarif ekleyemiyorum aslında........arşivin şeklini biraz bozuyor.....ama sobeyi yalnızda koyamıyorum.........genellikle basit tariflerle sobemi yazıyorum......birikti birikti..........

öncelikle tarifimi bir yazayım sonrada sobelere geçeyim......

malzemeler......
  • bir tavuğun göğüs eti
  • yarım paket mantar
  • iki adet patates
sosu için.....
  • iki adet domates(rendelenmiş)
  • karabiber,pul biber
yapılışı......
  1. patatesler küçük küpler halinde doğranır......sıvı veya tereyağda biraz kavrulur....
  2. içine doğranmış mantarlar ilave edilir....onunlada kavrulur......
  3. biraz iri doğranmış tavuk etide eklenir.......az karabiber ve tuzla tatlandırılır......
  4. kavurduğumuz malzemeler servis tabağına alınır.....
  5. aynı tavaya biraz sıvı yağ eklenerek rendelenmiş domatesler biraz pişirilir....tuz ve baharatlar atılarak ocaktan alınır......
  6. sotenin üzerine gezdirilir..........afiyet olsun........
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

ilk olarak sevgili arkadaşım çapankızımutfakta tarafından mimlendim...........mim konumuz
......çocukluğumuzda hatırladığımız bir şarkı ve şu an dinlediğimizde bize hatırlattıkları...........

çocukluğumdan hatırladığım şarkımın ismini bilmiyorum ama size bir nakarat söylüycem..........küçükken peltekmişim........s harfini söyleyemezmişim.....bu peltek halimlede şu şarkıyı söylermişim.......sss ler peltek söyleniyooo..dikkat....
.....sarı taksi geliyo.....
.....tozu duman ediyo.....
.....anne ablam evlendi.....
.....sıra bana geliyo......

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.
sıradaki sobemiz.......
sevgili papatyaprensesim luludan.........ah lulu ne zor bir mim böyle.....ama ben kolaya kaçacağım.......
konumuz bağlantı listemizden birkaç arkadaşımızı tanıtmak.........

bu konu bana nedense çok zor geldi......bağlantı listemi açtım ve şunu şunu şunu derken neredeyse bütün arkadaşlarımı tanıtacaktım......beceremedim.......özür lulucum.......gerçekten kararsız bir insan olduğum burdada kendini gösterdi.......seçim yapamadım.........

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

son sobem ise sevgili arkadaşlarım zeynebim ve abı hayatım dan.....alfabe sobesi...

bakalım ne bulcam...buda zor geldi bana.......
A....arkeolog..(çok isterdim olmayı)
B....balıkesir..(bu sene oraya taşınabilirim)
C....cuma günü...(hafta sonunun habercisi)
Ç....çıt çıt çedene...(küçükken pek severdim yemesini)
D....dondurucu..(dün bozuldu sanırım..etlerim telef olacak..:(
E....eyce kız...(iyi kız anlamına gelir...bi akrabamın ismi...ne garip dimi..)
F....film....(helede yabancı olursa çok severim)
G....gizem.....(gizemli olan herşeyi severim...gizemli olmayıda..)
H....hint....(benzetirlerde..kızımıda benide)
I....ımıl ımıl.....(yavaş demektir...annem bana ımıl ımıl yemek yiyosun der)
İ....iğde...(kokusunu sevmeyen varmı)
J....kelime içinde kullanmıyorum..bununla ilgili sevdiğim bişey yok...
K....köpek....(ne korkarım varya)
L....laptop....(artık zamanı geldi...gezerkende blog bakmak istiyorum)
M....mavi yolculuk(günlerce gidebilirim..çok istiyorum)
N....ninni...(kızıma yazmıştım )
O....operasyon....(bir defa oldum..yine olacakmışım...korkuyorum)
Ö....ömür...(kıymetli ve kısa)
P....peltek(mişimya ondan yazdım)
R....reyhan...(bizim oralarda bu baharata irahan derler...mis gibi kokar)
S....soğan...(heryerde yazıyorum...bıktınız dimi..sevmiyorum naapim)
Ş....şey...(çok kullanırım....)
T....testi...(ondan su içmek ayrı keyif)
U....ukala...(bu tip insanlardan nefret ederim)
Ü....üfff...(ne zor bu sobe yaaa..valla bulamıyorum bişey)
V....veli..(kızım anasınıfına başladığından beri bende artık bir veliyim)
Y....yalnızlık..(severim)
Z....zor zor.......(bittim).........

beni sobeleyen arkadaşlarıma teşekkür ediyorum.........

55 yorum:

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Canım bu sobelerle bırbırımız hakkında daha ayrıntılı bılgıler oluyor .Sende cok candan cevaplamışın .Sevgıler..

Adsız dedi ki...

canımmm sobenı zevkle okudum.. yuregıne saglık.. kucukluk dıyınce benım ıcım cok hos oluyor.. masumıyet gelıyor aklıma..

tavuk da harıka canım.. en sevdıgım sey tavuk:)
super olmus..
afıyet olsun gülüm:)
opuyorum kocaman..
kendıne ıyı bak..

fatostuncay.blogcu.com

Unknown dedi ki...

selam bacım nasılsın sote nefis ellerine sağlık sen tam benim oğlanlara göre yemek yapıyorsun onlarda soğan yemezler canım yaaa:)
cevaplarınıda okudum hepsinide çok güzel bir şekilde cevaplamışsın ama bencede zoru başarmışsın tebrikler canım sevgilerle kal

Adsız dedi ki...

canim yine cok güzel bir yemek yapmisin yanindada pilav cok nefis olur eline saglik öptümmm

antepası dedi ki...

Eline sağlık sote harika.Basit ve çabuk hazırlanabilir.Tam sevdiğim bir lezzet.

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Disal'cim ellerine sağlık, mantarlı tavuğu patatesle denememiştim hiç.. Not aldım.. Cevapların da çok içten, yalnız operasyon geçireceğini bilmiyordum, umarım ufak bir şeydir, geçmiş olsun..

. dedi ki...

SEVGILI DISALIM;
CANIM TAVUKLU SOTE HARIKA BIR G�R�NT� OLMUS,EMINIM LEZZETTE G�R�NT�Y� ARATMAYACAKTIR.ELLERINE SAGLIK CANIMCIM.YORUMUN ICIN COK TESEKK�R EDERIM,SEVGILERIMI BIRAKIYORUM.
G�ZEL BIR G�N DILERIM CANIM BENIM:)))

SOFRAM dedi ki...

Canım bayılırım mantarlı tavuk soteye seninkide çok güzel görünüyor ellerine sağlık güzelim...
Canım sobe cevaplarını da zevkle okudum, çok güzeldi...
Sevgilerimle öpüyorum...

meleginmarifetleri dedi ki...

Selam canım sobe cevapların çok hoş.
tavuk nefis olmuş ellerine sağlık. Sevgiler bayy

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Tavuk yemeğin harika olmuş ellerine sağlık canım...Sobe yanıtlarını da çok beğendim...Sevgiler...

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerine sağlık canım,nefis görünüyor,bizim evde çok sevilen bir lezzet.Tabi ek olarak soğan da var:))))


Sobelerle seni tanımak güzeldi...


sevgiler...

nagehan dedi ki...

Salihacım benim oğlum tam bir mantar hastası, hemen hemen bütün yemeklere katar oldum desem inan.Dün akşamda tavada yapmıştım babasıyla bana sadece 2 şer adet anca düştü 7 - 8 tane yedi heralde...
Senin yemekde nefis görünüyor canım...Ellerine sağlık, sobelerlede seni az daha tanımış oldum ve memnun oldum....

Zuzunu ve seni öpüyorum.....

Sevgiler

ceyt dedi ki...

disalim, tavuklu soten harika olmuş.ellerine sağlık canım.cevaplarına ise bayıldım.çok güzel yazmışsın.
öpüyorum kocaman.
sevgiler..

akasyakokusu dedi ki...

canım benim merhaba...sotede güzelll..
sobelerdee güzell..
bende blog isimlerini seçememiştim kimseyi ayıramadım..
sen hepsini içten cevaplamışsın..ama J.yi niye jinekolog,jelibon,japonya,jel yadaaa benim jandarmam gibi düşünemedin...heheh jandarmaaaa jandarmaaa....
neyse sevgilerimle..

Melek* dedi ki...

demek peltekmişin:) sobe cvpların güzel ve komik:) yemeğin ağız sulandıracak kadar güzeldi ellerin dert görmesin. afiyet bal olsun.taşınırsan Allah yardımcın olsun.

Adsız dedi ki...

Canım ellerine sağlık nefisss görünüyor.Yiyenlere afiyet olsun.
Sobe cevapların çok güzel Sevgiler....

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

canım disalimmmm,
sote nefis görünüyor canım,ellerine sağlık...eşim tavuktan nefret ettiği için bizim evde tavuk hiç pişmez:( hasret kalıyorum bende...anneme ablama gittiğimde oralarda gizli gizli yiyip geliyorum:)))))
nefis görünüyor valla,benim yerime de ye:)

sobe cevaplarında çok samimi olmuş,işkence oldu dimi canım yaa asıl ben çok teşekkür ederim.
çok öptüm tatlı disalim

Adsız dedi ki...

selam..sobe yanıtlarını keyifle okudum..harikasın canım..yemek te süper eline sağlık..iyi akşamlar sevgiler..

MUTFAKISTAN dedi ki...

cevaplarinla seni biraz daha tanimis oldum canim
tavukta cok guzel gorunuyor afiyet olsun,sevgiler

Betül İnce dedi ki...

Üçü de benim malzemelerim, her öğün yerim ben bunu. Ellerine sağlık Disal'ciğim.

Öpüyorum.

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Disal'immmm,

Tavuk sote enfesss, ellerine sağlık hayatcım...

Mavi yolculuğa ben de çok katılmayı istiyorum, ne büyük bir zevktir o:)))

Kocaman öpücükler, sımsıcak sevgiler....

capankizimutfakta dedi ki...

CANIM SOMEMI CEVAPLADIGIN ICIN TESEKKUR EDERIM. SARKIDA PEK GUZELMIS, HELEDE PELTEK HALI BIR BASKA GUZEL :))) CANIM SEVGIYLE KAL...

Adsız dedi ki...

Kardeşlerin en özeline ve en güzeline merhaba,
Azımsanmayacak bir aradan sonra bloguna yorum yazmak, tuzsuz yemeğe tuz katmak gibi bir şey. O yüzden, yazacaklarımı sevgiylen yazıyorum.

Blogunu hep kesintisiz takip ettim ve yazmadım, yazamadım. Okunası yazılarınla ele verdiğin insan sevgisi, açık sözlülük ve sadeliğinle bunca yorum yazan insanları çevrenizde toplayabilmenizin sebebi olmalı.

Ne mutlu size, ne mutlu siz gibi düşünenlere. Yemek tarifinizi ve sobe'ye verdiğiniz cevapları yine gülerek ve keyif alarak okudum. Ara sıra yazacak olsam da, taşıdığım kardeş sevginizi, gözümden hiç ırak tutmayacağım. Sevgilerimle.

yesildomates dedi ki...

canım kankim..harflerin ne güzel olmuşöyle..renkli renkli....:))

sobe ve cevapların çok güzel seni yakından tanımak çok harika...

yarınki kahvaltı fikrini unutma..:))

öpüyorum...mantarlarda ne güzel görünüyo....

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

bu yemeği bende yaparım gerçekten lezzetli oluyor seninkide muhteşem olmuş canım ellerine sağlık...sobenide zevkle okudum seni biraz daha tanımış oldum öpüyorum kocaman sevgiler

Mebrule dedi ki...

SElam Disal, tavuk mantar sote ne kadar hafif bir yemek olmus, ellerine saglik.. Alfabe sobenin cevaplari cok hos canim, bende cok isterdim mavi yolculuga cikmayi ama 1 ay tatil cok cabuk geciyor ve mumkun oldugunca ailemle beraber olmak istiyorum...

fatosun mutfagından... dedi ki...

canımmm ssobe cvpların çok güzel yüreğine sağlık..yemekte harika...canımmm sevgiler hayırlı cumalar

rümeysaninrüyasi dedi ki...

günaydın canım ellerine sağlık çok güzel gözüküyor senin ve bütün müslüman alaeminin kutlu doğum haftamızı kutluyorum sevgiler

Tuğba dedi ki...

Ellerine sağlık,
sobe cevapların da en az yemeği kadar güzel:)
sevgiler..
hayırlı cumalar..

Bir Dilim Düş dedi ki...

Merhabalar,

Biz, yani Selcen ve Evren bir etkinlik hazırlamaya karar verdik. Karar verdik vermesine ama bir yandan da bizi bir telaş aldı ne yapalım diye. İstedik ki etkinliğimiz hem herkesin yüzünde bir tebessüm oluştursun hem de gönüllerimizi küçük hediylerle biribirine bağlasın. Sonunda karar verdik, yaklaşan anneler gününü de düşünerek ANNELER GÜNÜ & KALPTEN GELEN GÜZELLİKLER etkinliğini başlattık.

Katılmak isteyen blogcu arkadaşlar annelergunu.kalptengelen@gmail.com’ a ad, soyad, blog adresleri ve hediyelerin gelmesini istedikleri adresin yazılı olduğu bir mail atacaksınız ve 10 Mayıs’ta yapılacak kura sonucunda birbiri ile eşleşenleri biz 11 Mayıs’ta mail ile bilgilendireceğiz böylece herkes sadece kime hediye alacağını öğrenmiş olacak. Ancak hediyeniz geldiğinde kimden geldiğini öğrenebileceksiniz. Hediyeleriniz elinize ulaştığında da bloğunuzdan yayınlayacaksınız. Eee bu arada annelere, anne adaylarına ve geleceğin annelerinin de anneler gününü kutlamış olacağız. İsterseniz yurt dışından isterseniz yurt içinden nereden olursa olsun etkinliğimiz herkese açık. İstediğiniz her şeyi hediye edebilirsiniz kendi ördüğünüz bir şal, yaptığınız bir reçel, bulunduğunuz yere ait yöresel bir şey, pastacılık malzemeleri, kitap vs vs vs…


Son Katılma Tarihi: 10 Mayıs 2008
Hediyeyi Ulaştırma Tarihi: 10 Haziran 2008
Hediyelerinizi Bloglarınızda Bizlerle Paylaşma Tarihi: 12 Haziran 2008

Gönül dedi ki...

canikom benimm güzel yürekli arkadaşım okduum keyifle sobeciklerini:)))) gelelim milföy mantına süperrrr ve tabiki zaten diğer tariuflerinde süper senin...elciklerine sağlkı canım benim..tavıklı yemeğinde enfes görünüyor...öpüyorum canişkom..sevgilerimle

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Disalcim çok nefis bir yemek olmuş tavuklu her yemeği severek büyük bir keyifle yerim ellerine sağlık sobe ye samimi içten cevaplar vermişsin canım hayırlı cumalar kucak dolusu sevgiler

Adsız dedi ki...

selamlarr canım sote harika görünüyor ellerine sağlıkk süper olmuşş hayırlı cumalar bol tebessümlü güzel günler :)

Adsız dedi ki...

Anacım, saliham, mantar yiyemediğimden tırıs geçtim tarifi, ama o şarkı sobesi yokmu bitirdi beni.. :)))))

sıra bana geliyor. ayol hiç duymadım bu şarkıyı :)) keşke kameraya falan alınsaymışsın o şarkıyı söylerken ve biz şimdi seyretseymişik :))

öpüyorum canım benim
sevgiler.

www.misssgibi.com

EZGi :)) dedi ki...

canım tavuk enfes görünüyor ellerine saglık kocaman sevgiler

hatice dedi ki...

Canım, tavuklu mantarlı sote nefis görünüyor ellerine sağlık..sevgiler...

pastacı cafe dedi ki...

samimiyetine hayranım disalcim çok güzel bir yemek çok mükemmel bir yazı olmuş canım benim ellerine ve yüreğine sağlık diyorum başka söz yok kocaman öptüm seni sevgilerle

made in funda dedi ki...

sobe cevapların çok güzel ama keşke soğanı da seveydin..herşeye tat katar.canım yemek misler gibi..oohhh bayıldım.eline sağlık.

Lady Koşan İstiridye dedi ki...

tavuğun çok güzel olmuş, güzel de süslemişsin eline sağlık:)

Adsız dedi ki...

kelebeklisaniyeler.blogcu.com

Disal'cim ellerine saglik tavuklu herseyi severim bu da harika olus hiç bu sekil denememistim sahane olmus bir daha bi sefere bu sekil yapayim ben hep sulu yapardim enfes gozukuyo...sobenin cevaplarida sahane seni gittikçe az az tanimak çok hos, hep mutlu olman dilegiyle, opuyorum.

akasyakokusu dedi ki...

CANIM GÜNAYDIN...EVET CANIM O DEDİĞİNİ BENDE DUYDUM RAHMETLİ ANNEM İKİDEBİR GİDERDİ DURAMAZDI KULAĞINI YIKATIRDI..BİR KERE YIKANINCA HEP TEKRARI İSTERMİŞ DİYE BENDE DUYDUM.İNAN 40 YAŞINDA İLK DEFA YIKATTIM BAKALIM SIRADA KAÇINCILARI OLCAK TÖVBE ALLAHIM C.C. DERDİ VERİYO DERMANINIDA VERİR İNŞAALLAH..

ÖPTÜM CANIM SEVGİLERİMLE ..

Adsız dedi ki...

merhabalar
çok güzel hafif bir yemek olmuş
ellerine sağlık canım
sofrakeyfi

pasta caddesi dedi ki...

disal'cim canım benim her zaman zevkle okuyorum senin şu sobelerini...

Ben mantarın lezzetini çok severim ama maalesef kendisini yiyemiyorum hiç. Suyuna falan ekmek banarım genelde. Çorbasını da içerim tanesi yoksa eğer. öyle yani... çok güzel görünüyorlar, ellerine sağlık. öptüm çok.

tolunay

hdidem95 dedi ki...

canım çok güzel bir yemek olmuş ellerine sağlık öptüm sevgiler

NiNo dedi ki...

sekerim ellerine saglik nefis bisi bu goruntu bile mahvetti beni yeeeeeeeee diyo :D

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Disal'cim,
bayagi bir sobelerin varmis ama artik hallettigine göre sende rahatlamissindir, cevaplarini begendim valla.

Yemegine diyecek birsey bulamiyorum, tavuk - patates nasil da güzel bir ikili olmus, ellerine saglik canimcim.

Sevgiler ve kocaman öptüm..

Limonlu Kek dedi ki...

Disalcim mimlerini okudum gözüm milföy mantıya takıldı, o ne güzel ve ne değişik ve de ne kadar basit bir güzellik. Hemen deneyeceğim, ellerine sağlık...

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Disalcim
Ellerine sağlık
mantar ve tavuk harika ikili olmuşlar

Sobe cevaplarında çok samimi
yüreğine sağlık
sevgiyle kal

keskinli dedi ki...

selam topragam
bir pazar gezmesine cikam dedim
senin tavuklar karsiladi beni ellerine saglik süper olmus ayrica o güzel yorumun icinde cok tesekkürler azcik simardim
sobe icin yde yüreyine saglik sevgiler öptüm iyi pazarlar

yildiz dedi ki...

Ellerine saglik Disalcigim,mantarda tavuga ne hos yakisir...
Güzel bir haftaya baslaman dilegiyle,sevgiler..

Ayse Pamuk dedi ki...

mantarı çok severim e tavuksuz zaten olmass ellerine sağlık

Feyza Fidan dedi ki...

Canımcımmmm, ellerine sağlık.. basit tarif diyorsun ama öyle enfes bir şekilde sunuyorsun ki anca o kadar olur....
Öpüyorum kocaman seni Disalimm...

pelince dedi ki...

Bu süper ikili için ellerine sağlık diyorum..Sobeleri'de zevkle okudum..
Güzel bir hafta diliyorum..

DENİZSEFASI dedi ki...

mmm ellerine sağlık yemek çok hoş görünüyor.

ne operasyonu geçireceksin?
umarın küçük bir şeydir.

sevgiler...

Adsız dedi ki...

Canım dostum..Seniözledim..Son zamanlarda hep aklımdasın..Bir süredir sürekli işyerindeyim..Bir kaç parçaya bölünmek oldukça zormuş..Bugün eve gidince salihacığıma muhakkak uğrayacağım diye kendime söz verdim geldim..Arayı bu kadar açtığım için üzgünüm arkadaşım..Beni affet..Bu arada kendimi ifade etmeye çalışırken,senin hainş htrını sormayı bile unuttum..Umarımiyisindir arkadaşım..Umarımhayatındada herşey yolundadır..Seneye Balıkesir'e taşınmanı çok çok isterim..Sanal alemdeki dostluğumuzu umarım aynı şehir sınırlarındada devam ettiririz..Canım benim seni çok öptüm..Sağlıcakla kal arkadaşım..

Sevgilerimle..Yeliz..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak