16 Şubat 2011 Çarşamba

LOR'LU CHEESECAKE (PEYKEK)

merhaba arkadaşlar.......

bu kek baştan kadersizdi.......

taa kurban bayramında yapmıştım bunu.........şerbetli tatlım vardı ama evde yenmeyen lor peyniri değerlendirmek isteyince bu tarifi buldum.......güya loru değerlendirdim.........yanına öyle malzemeler aldım ki loru atsam hesaplı olacaktı.....

mesele bayrama denk gelmesiydi....mesele evde aynı zamanda şerbetli tatlı olması ve ev gezmelerine çıkmamızdı.....bu zavallı kekceğiz evde günlerce iyice dinlendi.:)))))

anlayacağınız arada kaynadı ,hiçbişey anlayamadım....sonrada yarısını atmak zorunda kaldım...şimdi ben loru değerlendirdim mi?değerlendirdim.....ee kekin yarısını attım mı?attım.....olsun lor boşa gitmediya:))))))))))))))))))))))))))))))))))))

çizkeki çok severim desem yalan olur......her defasında görüntüsüne kapılırım ,yaparım ve sonuç yine aynı tat olur bana......ben çizkekçi değilim demekki..bana çok süper gelmiyo tadı.....yani katılan malzemeye göre çok albenisi olan bir kek değil bence.......ismi çekici sadece........sevenleri illaki çoktur ama benim ağzımın tadı değil......

böyle yazssamda çizkek yapışım devam edecektir benim.........bunun tadına çok varamadım ,dediğim gibi gerek bayram tatlıları gerekse gezmelerimiz bu güzelim keki dolapta eskimeye mahkum etti.....tadını soracak olursanız benim gibi çizkek sevmeyen biri için bile güzeldi aslında..diğerleri gibiydi.....keşke evde başka tatlı pasta olmasaydıda bu kekin tadına vara vara yeseydim......


tarifi meleğinmarifetlerinden aldım....
melekciğimin keki o kadar harika görünüyor ki benim canım aslında onun kekinden istedi...ama benim kalıbımın biraz geniş olması kabarmasını engelledi......ve yumurtamın renginden mi bilmiyorum melekciğimin keki bembeyaz görünürken benim ki biraz sarımtrak oldu......

tarif için arkadaşıma teşekkür ediyorum.......




tarifi aynen uyguladığım için yazıyıda aynen kopyala yapıştır yaptım....:)

Malzemeler.
Altı için..
  • 250 gr herhangi bibisküvi (ben burçaç kullandım) un haline getirelim.
  • 100 eritilmişmargarinle beraber yoğuralım.
  • Açılan kek kalıbının altına yağlı kağıt serip bisküvileri koyup elimizle yada bir bardağın altıyla bastırarak yerleştirelim.
  • Üzeri için..
  • 500 gr lor peyniri(Bim marketlerinde kahvaltılık pakette olanlardan)
  • 300 gr toz şeker.
  • 1 paket labne peynir.
  • 1 su bardağı süt.
  • 1 su bardağı taze krema.
  • 3 yumurta sarısı.
  • 6 yemek kaşığı un.
  • 6 yumurta beyazı kar kaline getirilmiş.
yapılışı...........
  1. Labne, lor, krema, yumurta sarısı ve şeker hepsi beraber çırpılır.
  2. Süt ve un ilave edilir karışrırılır.
  3. Bu karışıma yumurta akları yavaş yavaş kaşıkla alttan üste karıştırarak ilave edilir.
  4. kek kalıbına dökülüp 180 derecede ısıtılmış fıfında yaklaşık 1 saat kadar pişirilir.
  5. Piştiğini anlamak için ortasında biraz yumuşaklık olabilir o soğuduğunda serleşecektir ortasında sertleşsin diye beklemeyin.
  6. lorlu olduğu için zaten biraz çatlıyor piştikten sonra fırından alırsanız yada fırının kapağını açık bırakırsanız çatlak çok büyük olmaz.
  7. Pişen peykekimizi en az 6 saat dolapta dinlendirmemiz gerekiyor.
  8. Fırından çıkardıktan sonra oda sıcaklığına gelene kadar bekletip daha sonra bir folyo ile ağzını kapatıp dolaba kaldıralım.
  9. İsterseniz servis etmeden önce üzerine meyvelerle süsleyip meyve sosu dökerek ikram edebilirsiniz, meyve sosu ile çok güzel oluyor..


17 yorum:

Unknown dedi ki...

AH CANIM AYNI ŞEKİLDE BENİMDE BAŞIMDAN GEÇTİ AMA BİZİMKİ ZİYAN OLMADI BENİM TATLI CANAVARI KIZIM VE YİĞENİM 2 GÜNDE BİTİRDİ FOTOĞRAF İSE ARŞİVDE EKLEMEDİM GÖRÜNTÜ GÜZEL AMA BENDE ÇİZKEKÇİ DEĞİLİM GALİBA:)SEVGİLERİMLE CANIM....

sevimlimutfak dedi ki...

Cheesecake, bizim evde de pek sevilmezdi, ta ki limonlu, porsiyonluk cheesecake yapana kadar. Bir de böyle deneyin, beğeneceğinizi umuyorum. Sevgiler...

Unknown dedi ki...

BU LEZZETE BENDE BİR TÜRLÜ ISINAMADIM SEVEMEDİM GİTTİ :))ELLERİNE SAĞLIK DİSALCİM..
SEVGİLER...

ozlemhan dedi ki...

Ayyyyyyyyy ben bayılıyoruum nasıl kıydın atmaya yaparsam çok yiyeceğimi bildiğim için yapmıyorum malum diyet gümlemesin.Ellerine sağlık canım

mutfagabuyrun dedi ki...

hepimiz aynı şeyi yapıyoruz aslında.birşeyi değerlensin diye kaç şey yanında hibe oluyor.amakek gerçektende güzel görünüyor.ellerine sağlık canım.sevgiler.

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık enfes görünüyor chesscake öpüyorum.

Cocukla Cocuk dedi ki...

yok ben bayılıyorum chesecake a limonlusuna da hastayım hatta..lor lu denemek isterim tesekkurler tarif için sevgiler

kalpkurabiye dedi ki...

canımm özlemiştim seni ben:)
cheesecake konuusnda bende hemfikirim seninle zaten yapmasını da beceremiyorum:)yine de değerlendirmen güzel olmuş canımm ellerine sağlık:)
sevgiler:)

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Disal'cigim, harika olmus.

Sevgiler ve selamlar...

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Disalcim muhtesem görünüyor,cheesecake çok severiz ailecek,çok güzel bir görüntü. Afiyet bal seker olsun canim.

hayat dedi ki...

Disalciğim, harika bir görüntü. Eline sağlık.
Sevgiyle kal canım...

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Cheesecake'in içinde ki beyazlığa ve üzerine dökülen meyve sosuna hep bayılmışımdır.
Hayatımda 1 kere yaptım ama benim kelepçeli kek kalıbım büyük olduğu için çok malzeme gitti ve biz evde 3 kişi olduğumuz için 3 günde zor bitirdik.
Cheesecake'ki hâla çok seviyorum ama porsiyon meselesi yüzünden en minik kelepçeli kalıplardan alıncaya kadar yeni bir tarif yapmak istemiyorum.
Lorlu cheescake bana tuzlu bir tadı varmış hissi veriyor ama görüntüsü çok güzel, ellerine sağlık.

yildiz dedi ki...

Ben su Cheesecake olayina henüz girmedim daha.Insallah ilk firsatta
diyorum...Ellerine saglik Salihacigim.
Loru degerlendirmissin ya önemli olan o,gerisini bosver.

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

bende şimdi kalkıp yapmayı düşünüyorum inşallah sizin başınıza gelenleri biz yaşamayız bende ilk defa deniyecem

elif dedi ki...

ellerine sağlık disalcim.. güzel görünüyo.

zeytintanesi dedi ki...

Bir türlü denemek kısmet olmadı, en kısa zamanda denemeliyim, Ellerine sağlık.

Mutfak Havlusu dedi ki...

Anlıyorum aslında herkes sevemiyor bu güzel şeyi:)
ben seviyorum ama bizimde ev ahalisi çok sevmiyor bu sebeple anlayış gösteriyorum sevmeyenelerede:)
ellerine sağlık olsun genede ben seviyorum çokta güzel görünüyor.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak