13 Mart 2012 Salı

ZEYTİN ve PEYNİRDEN PENGUENLER

zeytin penguenler

acaba neden peşpeşe zeytin ekliyorum:))
bu şirin penguen askerleri yaparken hızımı alamamıştım ve bütün zeytinlerin çekirdeklerini çıkarmıştım....penguen dışındaki zeytinleride ezme yapmıştım....hazır gözünüz zeytine alışıkken bunuda eklemek istedim......

hatta çekirdekilerini çıkardığınız zeytinlerden bi kaç deneme yapabilirsiniz....

çocuklarınız zeytin ve peynir yemiyorsa ,hatta havuçta yemiyorsa ,kısaca üçünü birden sevmiyorsa  :))))))))))))) abarttım değilmi:))))))

yemiyorlar ama haksız mıyım.....sevende vardır ama yemeyen çocuk daha çok.....

geçen hafta kızım okulda kahvaltı yapacaklarını söyledi.....ve benimde bişeyler yapmamı istedi.....daha kızım söylerken kafamda bu tarif oluşmuştu bile.....daha öncede yaptığım için ne kadar ilgi gördüğünü biliyorum...daha önce yaptığım penguenlerim...onlara göz falanda yapmıştım ama bu sefer çok yaptığım için gözlerle uğraşamadım şahsen:)

tam çocuklara göre...ve birde kahvaltı yani..bu tarifi yapmam için bütün şartlar var....:))

akşamdan malzemeleri hazırladım..birbirine temas etmeyecek kaplara ayırdım..sanah birleştirme işini yaptım çünkü ,akşamdan yaparsam belki zeytinin siyah rengi peynire geçebilirdi.....


zeytin penguenler1

kızım çok sevindi....çünkü normalde yemediği kahvaltığılı bu penguenlerde yemeye bayılıyor...ve bunu arkadaşlarıyla paylaşmak için çok sabırsızlanıyordu.....

birde yanına cevizli bonibonlu muffin yaptım ve dünyalar onun oldu.....akşama geldiğinde hepsi bitmiş ve çocukların çok beğenmiş olduğunu duyduğumda bende çok sevindim......çocukları mutlu görmek harika bir duygu.....

geçen sefer yapılışını eklemedim ..şimdi bu fotolar inşallah denemek isteyene faydalı olur...sabah erken yaptığım için ışıksızlıktan dolayı fotolar biraz bulanık ve karanlık..

malzemeler.....
  • istediğiniz kadar zeytin....benim 30 penguenim oldu.kafalarıyla beraber 60 zeytin kullandım..
  • iki havuç
  • orta sertlikte bir peynir(labne sıkıyorlarmış içine ama bana böylesi daha kolay geliyor)
  • 30 kürdan
yapılışı....
  1. zeytinlerin uzun tarafından aşağı kadar bıçakla kesilir.ve iki baştan sıkarak zeytin yerinden oynatılır.....çekirdek çıkarılır....ya da çekirdek çıkarma aletleri ile çıkarabilirsiniz.
  2. peyniri ezin ,yoğurun zeytinin büyüklüğüne göre ,küçük oval şekiller verin(ipek kozası gibi)
  3. havucun kalın yerlerinden yuvarlaklar kesin....her yuvarlaktan gaga yapmak için üçgen bir parça daha kesin...

zeytin penguen yapılışı

  1. öncelikle peyniri ,zeytinin içine yerleştirin....kürdanı ortasından batırın..havuca fotoğraftaki gibi sabitleyin....


  1.  kafa yapmak için küçüklerinden seçilmiş olan ,çekirdekleri çıkarılmış zeytinleri enine olarak kürdana geçirilir...
  2. kesik olan yere havuçtan kestiğimiz küçük üçgen parçayı  sivri kısmı dışarı bakacak şekilde gaga yerleştirilir...
  3. penguenlerimiz hazır....isterseniz peynirden göz yapabilirsiniz...
not.....
  1. penguenleri yenecek zamanda yaparsanız ,zeytinlerin siyahı peynire geçmez...
  2. vücut zeytinleri ,kafa zeytinlerinden büyük olursa daha güzel olurlar..
  3. mazlemeleri benim gibi önceden hazırlarsanız ,yapımı daha kısa sürer....

16 yorum:

zeymurancafe dedi ki...

canım cok cıcı bunlar cok da guzel resımlemıssın ellerın dert gormesın penguenler sızı sevıyorum şeker şeyler

Nuray dedi ki...

Biraz zahmetli ama çok güzel.Çocuklarımız için zahmete deger,ellerinize sağlık afiyet şeker olsun.sevgiler..

bırtutamkekik dedi ki...

saliha,cımm!!
bende kızın olabilirmiyimmm????
lüttfenn amaaa yaa:)))
çokk ciciler bunlarrr...
emeğine sağlıkk canım benim...
yemelere kıyamam ki ben bu emekleri:))
kızına selam söyle,seni alnından öpsün emi;)
muhabbetle canısı..
öpüldün..

Unknown dedi ki...

Bayıldım ben bu penguenlere :)) Ne kadar şirinler..
Ellerine sağlık canım..

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

salihacım asgerleri dizmişsin
çok hoş askere benzettim
çok incesin canım
:)ellerine sağlık.

neslice tarifler dedi ki...

Sizi bu penguenler sayesinde tanımıştım. Çok da sevinmiştim. Ellerinize, emeklerinize sağlık. Süper ötesi birşey olmuş bunlar..

anne eli gibi dedi ki...

çok cici olmuşlar,oğlum bayılır bunlara. ellerine sağlık...

sibelyalcincom dedi ki...

çok şirinler:))

ELANIN TARIFLERI dedi ki...

Çok sevimli gözüküyorlar. Ellerinize sağlık, çok orjinal bir fikir. Sevgiler

kalpkurabiye dedi ki...

zeytin peynir zeytin peynir olalı böyle şirin bir hale gelmemiştir eminim ki:)
ellerine sağlık tatlım..

Unknown dedi ki...

benim kizim onlardan korkar yine yemez :-))) hahhahaayy

ama cok tatlilar insan yemeye kiyamazki...

nanemaydonoz sofrasıGÜL dedi ki...

çok şeker olmuşlar
emeğinize sağlık
müsadenizle sizi izlemeye alıyorum
bende beklerim

elma şekeri dedi ki...

cok ciciler ellerinize saglik.......

Adsız dedi ki...

sadece çocuklar için değil dimi :)
bu hafta sonu eşimin doğumgünü.. ona kahvltıda güzel bir sürpriz olacak bu çünkü bir gerçekten penguenlere aşık bir çiftiz...fikir süper teşekkürler :) --betül--

Disalce dedi ki...

betülcüm her ne kadar çocuklar için yapıyor gibi görünsekte aslında amaç büyükleri şaşırtmak:))))))))inşallah yapar ve beğenirsin..sevgiler...:)

nursevincelezzetler dedi ki...

çok cici bunlar. ellerine sağlık

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak