14 Mart 2012 Çarşamba

KÖFTE AŞI YEMEĞİ (ÇORBASI)

IMG_5532
günaydın arkadaşlaaar....

öncelikle tarifimi yöresel lezzetler etkinliğini yapan safiyeile arkadaşıma gönderiyorum.....kolaylıklar diliyorum etkinlikte.
herkes nasıl bugün...inşallah hepiniz iyisinizdir.......

bugünün tarifi geçenlerde yaptığım bulgurlu köftelerle kardeş....aynı hamur nede olsa:)))

bu yemeği yapmak için o köftelerin izinden gitmek gerek......bizim düğünlerimizde,bayramlarımızda,özel davetlerimizde bu çorba mutlaka olur.....

annemler buna çorba derler ama ben yemek diyorum...hatta tek başına hem çorba ,hem yemek ,hem köfte.....başlı başına yeter yani.....

annem bunu daha ufak yuvarlar.....ama ben tahammül edemedim tabii kayseri mantısı yapmıyorumya sonuçta:))

çok lezzetli, helede kendim yaptığımdan beri daha çok seviyorum:)))

köfteaşı yemeği.

biraz zahmetli bir aşaması var.....ama değiyor yorulduğunuza......yaparken hamurlu kısmına soğan eklemeyi unutmayın.....

malzemeler....
  • 3 su bardağı köftelik bulgur
  • 1 tavuk göğüs eti (kıyma haline gelecek)...(göğüs eti küçükse iki adet göğüs eti)
  • 200 gr. et (robotta çekilecek kıyma haline gelecek...)
  • 2 tatlı kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı pul biber
  • 2 yemek kaşığı reyhan baharatı
  • su
  • 2 yemek kaşığı un
  • 1 yumurta
  • 1 buçuk litre kadar tavuk suyu ve didilmiş tavuk parçaları
  • 1 yemek kaşığı salça
yapılışı.....

köfte aşı yemeği yapılışı1
  • su hariç bütün malzemeler karıştırılır.....ve yoğurmaya başlanır..
  • yoğururken üzerine az az su serpilir......bulgurlar şişsin diye....
  • şekil almaya başladığında köfte giliği yapacaksanız bu aşamada yapılır....
  • daha sonra artan içe , un,yumurta eklenir.tekrar yoğrulur...
  • hamurdan küçük parçalar alınır ve yuvarlanır.....
  • yayvan bir tepside biraz dinlendirilir..
köfte aşı yemeği yapılışı
  •  kaynayan tavuk suyuna eklenir..
  • ayrı bir tavada 1 yemek kaşığı salça kavrulur ve tavuk suyuna eklenir..
  • birazda bu şekilde pişirilir......içine biraz tavuk parçaları atılır....
not...
  1. yuvarlakları daha kolay yuvarlamak için hamurdan ceviz büyüklüğünde parça alıp elinizde uzatın ve küçük parçalar koparın..iki kişi ile yapmak daha kolay olur..
  2. benim gibi yuvarladıktan sonra dondurucuya atabilir,daha sonra pişirebilirsiniz...
  3. dikkat etmeniz gereken dondurucudan çıkardığınız zaman buzunun kendiliğinden açılmasını bekleyin.....buzlu halde tavuk suyuna atarsanız bulgurlar dağılır.....yada mikrodalgada açmayın buda bozulmasına sebep oluyor.......
  4. salça miktarını istediğiniz kadar katın....ve hamur kısmına en başta malzemeleri karıştırırken küçük küçük doğranmış soğanda ilave etmeyi unutmayın..ben kullanmıyorum.....
  5. bu yemeğe bazı yerlerde topalakta deniyormuş..bizim yörede köfte aşı diyorlar...

6 yorum:

bırtutamkekik dedi ki...

tammda öğlee vaktii..
yemek yapmamışş bir hatun bu lezzeti gördü ve kıskandı sanırım bu hünerli hanımı;))
ellerine sağlık salihacımm..
görsellerin bitiriyor beni..
muhabbetle kalasın..
:)

zeymurancafe dedi ki...

ellerıne sağlık canım nefıss gorunuyor harıka bır anlatım harıka bır sunumm

kalpkurabiye dedi ki...

bulgur ne bereketli ne mübarek bir şey değil mi:)
her hale giriyor lezzetine doyum olmuyor Rabbim eksikliğini göstermesin:)
ellerine sağlık canım..

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

en sevdiğim doyurucu lezzetli yemeklerin başındadır bulgurlu yemekler
çok lezzetli görünüyor ellerine sağlık zahmetli ama değer

Unknown dedi ki...

bulgur köftelerine , köfte yemeklerine bayılıyorum . ellerine sağlık canım çok güüzel görünüyorlar.

yöresel yemek ve örgü dedi ki...

Tarifin yayında ellerine saglık arkadaşım harika bir yemek kazandırdın etkinlige desdegin için teşekkürler tekrar beklerim katılmanı blogunu çok begendim çok güzel tariflerinvar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak