15 Mart 2012 Perşembe

CEVİZLİ KAKAOLU BONİBONLU MUFFİN

cevizli kakaolu bonibonlu  muffin


benim çocukluğumun piknikleri,okuldaki etkinlikleri , yerli malı haftası kızımın zamanı gibi değildi...

mesela benim yukarda bahsettiğim etkinliklerin hepsinde yumurta haşlaması vardı....:)))) çok mu severdik yoksa taşıması mı kolay olurdu hiç hatırlamıyorum....iyice haşlanmış katı bir yumurta.....eğer anneniz yaparsa ,yaprak sarması olabilir.....börek ,çörek,gözleme..

piknikte ne olabilir sizce.......yumurta haşlaması,piknik bisküvi, ve gazoz.....:)))  piknik bisküvi çok güzeldi yaa.hala bazen alır yerim...tabi o zamanki gazozların tadını bulmak zor....

kimse gazoz aldığımız için kızmazdı.sağlıksız demezdi.....okulun tostları o zamanlar iyiydi....şimdi çocukları bunlardan uzak tutmak için elimizden geleni yapıyoruz.....

geçen hafta kızımın okulda ki kahvaltısına yaptığım zeytin penguenlerimin tek başına gitmesine gönlüm razı olmamıştı....yanına yine çocuklarında çok sevdiği bonibonlu muffinlerden yapmaya karar verdim....

cevizle tatlandırdım.....ve çocuklara çekici görünmesi için kakao ekledim......bonibonlar gördüğünüz gibi biraz renk atp eridiler....yinede sağlam kalmaya çalışanlar olmuş:))

kek hamurunuz daha katı olursa bonibonların bu kadar eriyeceğini sanmıyorum.kurabiyede daha diri duruyorlar çünkü....

klasik bir tarif...sadece okul etkinliklerinde görselliği işinize yarar diye eklemek istedim......


malzemeler....24 kişilik
  •  4 adet yumurta
  • 1 buçuk su bardağı şeker
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 şişe maden suyu
  • iri kıyılmış 1 çay bardağı ceviz
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • yeteri kadar un
  • 3 paket bonibon
yapılışı......
  1. yumurta ve şeker iyice çırpılır....
  2. sıvı yağ,maden suyu eklenir ....çırpılır...
  3. kakao,un ,kabartma tozu ve vanilya ilave edilir....ceviz konulur..
  4. katı ama akıcı olacak kıvamda olan kek hamuru kaşıkla muffin kalıbına dizilmiş muffin kağıtlarına ,yarısına gelecek şekilde doldurulur..
  5. üzerlerine üçer bonibon dizilir...
  6. 200 dereceli önceden ısıtılmış fırında pişirilir...
not......
  1. sıvı yağı her zaman bir su bardağından bi iki parmak az koyarım.....
  2. muffin kalıbım 12 li olduğu için iki tur pişirdim..ilk turda bonibonları üzerlerine koyup pişirdim..bonibonlardan bazıları erimiş gibiydi...
  3. ikinci turun muffinlerine ise fırında biraz tuttuktan sonra tekrar çıkarıp bonibonları ekledim..yine aynı sonuç oldu ..değişen bişey olmadı..
  4. yinede görünüyorlardı ama açık renkli bonibonlar rengini kaybetmişti...
  5. açık renklileri değilde koyuları tercih edin..birde muffinlerin üzerine düz koyun,dik koyarsanız içine batıyor.....
  6. kabardığında bonibonlar yanlarda kalmış..dört bonibon yerleştirebilirsiniz...
  7. ya da muffinler soğuduktan sonra üzerine çikolata eritip sürüp üzerine bonibon yerleştirebilirsiniz...

6 yorum:

bırtutamkekik dedi ki...

gönlü güzell arkadaşımm benimm:)
demek biz aynı günlerde doğmuşuzz:)
ne güzelll ne güzell!'!!
bende başkaca bir ortak noktamızın olduğunu sezinliyordum zatenn:))
muffinciklerinde çok şekerr!
ellerinesağlıkk canım kardeşim..
rabbim sevdiklerinle,sağlık ve huzurun her saniyesini doldurduğu nice hayırlı ömürler ihsan etsin sana..
sarıldım sana sımsıkııı.:)
muhabbetle..

Adsız dedi ki...

hani bana hani bana bitoşum

www.lezzetavcisi.net dedi ki...

Marifettli hatuun =) ellerine sağlık

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Ah o piknik bisküvi ne güzeldi hakikaten, çocukluğuma götürdün beni. Bu arada muffinler harika görünüyor. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

fatosun mutfagından... dedi ki...

hihiii:))benim de haşlanmış yumurtam kesin olurdu..ellerine sağlık muffinler nefiss canımm

zeymurancafe dedi ki...

ellerıne sağlık canım nefıs gorunuyorlar bır tane aldım

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak