7 Mart 2012 Çarşamba

BULGURLU KÖFTE GİLİĞİ


bulgur köftesi giliği

annemle ben çok farklıyım yaaa....

annem mutfak konusunda börek çörek ve yemek üzerine uzmanlaşmış..bense pasta ,tatlı üzerine.....bunun sebebi galiba sevdiklerimizle alakalı...çünkü ben tatlıcıyımdır biraz....:)

bizim akrabalar arasında çoğu kişi tuzlu sevdiği için akşam çayları yanına da öyle pasta kurabiye kesmez ,şimdi tarifini vereceğim köftelerden yaparlar.....

bizim ailede zaten gelen sofrasız kaldırılmaz....yan komşu bile gelse sofra kurulur...böyle bir adet vardır....ben çok şehir şehir gezdiğimden bu adeti çok yaşatamıyorum....gittiğim bölgelerin adetlerine uyum sağlamaya çalışıyorum.....

yemekli bir sofra olmasada benim evimdede çay kahve asla boş ikram edilmez......

benim ailemde annemin eli hamurdan ve bu köftelerden çıkamaz....yemeklerini çok sevdiklerinden herkes genelde bizdedir.....dayılar,teyzeler ,kuzenler herkes anneme gelir.....ocağın üzerinden çay eksik olmaz....

böyle bir kalabalığa da benim evimde yaptığım pastalar yeterli olmaz doğal olarak.onun için yapılan herkese yetmeli ve lezzetli olmalı,doyurucu olmalıdır....

işte onun için genelde,çörekler,gözlemeler,bulgur köfteleri ailemizin olmazsa olmazıdır...

annemde bu kadar çok yediğim bir tarifi neden evde hiç denemediğimi düşündüm.....onlar soğan katarak yaptıklarından evde denemek hiç aklıma gelmemişti....halbu ki annem bana soğansız yapıyordu..



artık deneme vakti geldi.....annemlerden bize gelen bu adeti çocuklara aktarmak gerek.....yoksa çocukların zihninde sadece pasta yapabilen bir anne olarak kalacağım.....:))))

valla annemin sürekli yaptığı tarifi azaltarak yaptım ve havamdan geçilmedi...çok büyük bi iş yapmışım gibi hissettim...demekki annemin yaptıklarını yapsam benim önümden hiç geçilmez:))))

zaten bi kaç sene önce bir tepsi su böreği yapmıştım o zamanda dünyanın en güzel böreği olduğunu düşünmüştüm:))))) demekki anne yemeklerini yapınca daha doğrusu becerdiğini görünce insanda bir başardımm duygusu oluşuyor...:))

sırada elde açma baklava var.onuda başaracağım inş:)) şimdi yapabilen dostlarım bunda ne var canım diyorlardır.......onlara saygılarımı sunuyorum.....zor olanı başardıkları için:)

tarifimiz gerçekten nefis bir bulgur köftesi tarifi.....eskiden çok aramadığım bir tatken şimdi onsuz duramıyorum.....nefisss kısaca.......deneyin derim.......hatta bu tariften iki farklı tarif çıkıyor.....ama ben şimdilik köfte kısmını vereceğim...fotoğraflar çok olduğu için tarifi ikiye bölmem gerekti....




malzemeler......
  • 3 su bardağı köftelik bulgur
  • 1 tavuk göğüs eti (kıyma haline gelecek)...(göğüs eti küçükse iki adet göğüs eti)
  • 200 gr. et (robotta çekilecek kıyma haline gelecek...)
  • 2 tatlı kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı pul biber
  • 2 yemek kaşığı reyhan baharatı
  • su
yapılışı......
  • su hariç bütün malzemeler karıştırılır.....ve yoğurmaya başlanır..
  • yoğururken üzerine az az su serpilir......bulgurlar şişsin diye....
  • iyice yoğurup bulgurlar yumuşayıp elde şekil almaya  başladığında mandalina kadar parçalar alarak yuvarlak yassı şekiller verilir.....bu aşamadada elini suyla ıslatabilirsiniz..
  • orta ateşli ocakta çok az yağlanmıştavada arkalı önlü kızartılır.....kısık ateşte de yapabilirsiniz..
  • sonra ılınınca afiyetle yiyebilirsiniz...
not.....
  1. yoğururken suyu azar azar eklemeyi unutmayın.....
  2. köfte harcı çok kuru olmasın şekil aldırmak zor oluyor...benimki biraz kuru olmuş elimi suya batırıp batırıp şekil verdim ama içide çok az kuru olmuştu......köftelerinizi yaptığınızda dışı nemli olacak şekilde olsun....
  3. kızartırken ,çok kızartırsanız dışı  kıtır olabilir ...hızlı ateşte yapmayın...
  4. içi pişiyor o yöndende pişermi diye düşünmeyin....
  5. bende ilk kez denedim sonuç gayet başarılıydı...
  6. kızartmak istemediğiniz köfteleri birbirinin üzerine gelmeyecek şekilde poşetleyip dondurucuda saklayabilirsiniz..canınız istediğinde çıkarıp ,buzu çözülünce tavada aynen kızartabilirsiniz..
  7. yağsız tavada közleyedebilirsiniz...
  8. yazdığım baharatlar yeterli ben başka baharat kokusunu bu tarife yakıştırmıyorum ama sizin keyfniz isterse ekleyin.....:))
  9. notlar tariften daha çok oldu:))))))))))))))

14 yorum:

tugbatugba dedi ki...

ben bunun etsizini yapıyorum ama etliside güzele benziyor ellerine sağlık canım...

bırtutamkekik dedi ki...

BA-YIL-DIMMM..
UZUN UZUN YAZARDIM AMA,VELİ TOPLANTISI VAR KIZIN,SALİHAM..
MİSS MİS..
ELLERİN DERT GÖRMESİN BACIM:)
MUHABBETLE KALASIN..

Gönülünce dedi ki...

Nefis görünüyor iyiki yapmış iyikide yayınlamılsın canım...ellerin dert görmesin...
Sevgiler...

Baharcicegi dedi ki...

rahmetli kayinbabamda ne zaman sulu köfte yogursak kiymayi katmadan biraz bulgurlu harcatn bu köfteden yaptiridi
eline saglik Salihacim yöresel bir lezzet olmus

Adsız dedi ki...

Ellerinize saglık çok güzel gözüküyor
,eşim çorumlu onlarda meşhurdur bu köfte legende yada oylmuş taşlarda özel tokmakla döverek yaparlar muhteşem olur helede mangalda pişerse yemelere doyamam.

fatosun mutfagından... dedi ki...

biz buna et yerine un ekler yaparız biraz daha fazla kızartırız ve fış oruk deriz..ellerine sağlık canım lezzetli görünüyor..sevgiler

zeymurancafe dedi ki...

ellerıne sağlık canım cok guzel olmuş

birincisin dedi ki...

Farklı,güzel bir tarif iyi ki ekledin..Not alıyorum denerim:)

ozlem dedi ki...

aaa bu bizim topaca benziyor ama biz etle yapıyoruz, yani kırmızı etin kıymasıyla. içinde soğan sarımsak bol baharat. Elinize sağlık sizinki de çok lezzetli görünüyor.

Adsız dedi ki...

bayilior bu kofte giligine yaaa sahsen yaninda da yayik ayran olunca super oluor ama yozgatli olmayan pek sevmior bunu damak tatlari farkli oluor .d

Disalce dedi ki...

bizde çok seviyoruz giliği...dediğin gibi yozgatlı olmayana tadı ağır gelebiliyo..hele çorbası ful et tavuk sulu falan olunca çok ağır geliyo.....:)

Unknown dedi ki...

Tarif Çok eksik kalmış bizde çorumluyuz bu köfte asla bol soğansız sarımsak sız olmaz

Disalce dedi ki...

merhaba neslihan

annemlerde bol soğanlı yerler ama ben soğan kullanmadığım için hiçbir yemeğime katmıyorum...yiyemiyorum çünkü :)

Unknown dedi ki...

Tavuk kısmını çıkarın. Elazığ Baskil de herkesin bilip yaptığı bir köfte. Bu köfteyi mangalda tadına doyum olmaz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak