8 Mart 2012 Perşembe

ETLİ KURU FASULYE

etli fasulye yemeği
etli kuru fasulye

bi ara fasulye yemeğimin cırkı çıkmıştı..ne zaman yapsam tutmuyordu.....bu kadar elim alışık değildi tabi.....

normalde şeker fasulye hiç kullanmamıştım....Bayburt'ta yaşadığım yıllarda şeker fasulye ile tanıştım...ama daha önce hiç görmemiştim...annem hep uzun normal fasulye kullandığı için ilk kez görmüştüm..

bi kere çok şirindi..çabuk pişiyordu( pişiyormuş) ....tadıda çok güzeldi..ama bizim oraların fasulyeside çok güzeldir...

ne zaman şeker fasulyeden kuru fasulye yapsam ,kuru fasulye pilavı yiyorduk...eşim şu anda fasulyeyi pek sevmiyor...buna ben mi sebep oldum acaba :))))))))

şeker fasulye çabuk piştiği gibi suyuda güzel çekiyor ama ben bunu tecrübe ede ede öğrendiğim için o sıralar pilav görünümünde olan fasulyeyi birde ayrılmaz ikilisi pilavla yeyince düşünün artık curcunayı:)))

kendime kızıyorum şimdi..hadi birincide lapa oldu.ikincide lapa oldu...sonraları neden tutturamadım acaba:)) belkide öyle yemeye alışmıştım..:)) yok yok zaten sık sık yaptığım bi yemek değildi..dedimya eşim çok sevmediğinden..

ama keşke sevse çünkü ben çok seviyorum ve seven biriyle yemek daha zevkli olurdu....

soğan kullanmadığımdan genelde etli yapmam gerekiyor.....şu anda şeker fasulye kullanmıyorum...çünkü babamın köyünden taptaze ve katkısız şekilde ulaşıyor elime...dedimya bizim fasulyelerde harikadır diye....

birde fasulyeye normalde hiçbişey katmam..özelliğiyle oynamayı sevmiyorum..tadını başka tatlarla öldürmek istemiyorum.....ama ilk kez sebzeli denedim......fasulye tadı gitmedi...eklediğim sebzeler uyum sağladı ..elektirik aldılar birbirlerinden:))))

hepiniz biliyorsunuz zaten...çok değişik bir tarifte değilde......belki bugünlerde ne pişirsem konumundaysanız hatırlatma babında koyayım istedim.....hani yanına pilav ve turşu falan koyarsınız...:))şimdiden afiyet olsun....

disalce kuru fasulye......
malzemeler....
  • 200 gr kadar kuşbaşı doğranmış et
  • 2 su bardağı akşamdan ıslatılmış kuru fasulye
  • 1 buçuk yemek kaşığı salça (zevkinize göre az ya da çok )
  • tuz,sıvı yağ
yapılışı.....
  1. düdüklü tencerede yağda etler çok  az kavrulur.....
  2. ardından salçada eklenerek bir iki çevrilir...
  3. fasulye eklenir....tuzu ayarlanır.....
  4. üzerini iki üç parmak geçecek kadar kaynamış su ilave edilir...
  5. düdüklünün ağzı kapatılır..kısık ateşte pişmeye bırakılır....
  6. kaynamaya başladığından yaklaşık 40 dk. sonra yemek pişmiş olabilir..
not....
  1. yemeğin pişip pişmediğini anlamak için düdüklü tencerenin düdüğünü kaldırmadan akan musluk altında ,tencerenin yan tarafına su gelecek şekilde bir müddet soğuk su tutarsanız içindeki hava hemen azalacaktır ve düdüğü yavaşça kaldırıp yemeği kontrol edebilirsiniz....
  2. eğer fasulyeler pişmiş ama suyu özleşmemişse ,düdüklünün ağzı açık şekilde yüksek ateşte yemeği kaynatın....suyunu azda olsa özleştirir....

3 yorum:

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Bizim evde eşimin en sevdiği yemeklerdendir fasülye. Benimki de ilk evlendiğim zamanlarda seninkinin tam tersi çorba gibi oluyordu. Ne kadar çok su koyuyorsam artık. Neyse nihayet kıvamı tutturabildim. Ellerine sağlık canım. Nefis görünüyor. Sevgiler...

birincisin dedi ki...

Eşim her gün kuru fasulye yese bıkmaz:)Kapya biber,yeşil biber katarım içine ama havuçlu hiç pişirmedim,denerim..Ellerine sağlık:)

zeymurancafe dedi ki...

nasıl da severım suyuna bandıra bandıra

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak