8 Mart 2012 Perşembe

KEMİK-ET HAŞLAMA


 blogda öyle kuru çalışmışım ki sanki evimde sulu yemek pişmiyor gibi.....bu tip yemekleri de zaten herkes biliyordur mantığı ile ekleyemiyorum.....

ama neden eklemiycekmişim....ben bile ismini doğru mu yazdım acaba diye google a baktım:)))

ben ve kardeşim kemikli eti çok severiz......ne zaman ailemin yanına tatile gitsem kardeşim (evli barklı çocuklu) benim için dodurucusundan mutlaka kemikli et çıkarır...bana saklamış ki beraber yiyelim....taa kurbandan saklar ..küçük küçük parçalanmış etli kemikleri , birer kaynatmalık poşetlerde dondurucusunda saklar.....ta ki ben gelene kadar......

bi önceki yazımda da belirttiğim gibi aynı yemeği sevenler beraber yemek yerse daha lezzetine varırlar...ımh harika diye diye gaz veririler işte.....

bazende çok severek yediğiniz bişeyi kimse sevmesin istersiniz....bitecek diye korkarsınız:))))))))ama bu durum başka tabi:) bu kadar bencil olabilirmiyiz.....belki:))

işte bacımla beraber düdüklüde haşlarız kemikli eti......hiç bişey katmayız.....genişçe bir servis tabağına alırız....güzel haşlanacak ama etler kemiklerden ayrılıp gelecek......başlarız didiklemeye:)))

hızlı yeriz ki donmasın diye...sonlara doğru kemikte donar ağzımızın içide....ama yinede başta aldığımız o harika tat her sene yaptırır bize o yemeği.....artan etlerde akşam pilavın üzerine..ya da benim şimdiki tarifini vereceğim et haşlamaya:)))

sevdiklerinizle sevdiğiniz yemekleri yiyin ki ,yediğinizden zevk alın......o an içinde yaşamak için yemeyinde ,yemek için yaşayın....:) o an için ama.....:))

malzemeler....
  • arzu ettiğiniz kadar kemikli et
  • su
  • tuz
  • salça
yapılışı.....
  1. düdüklü tencereye kemikler konur..
  2. üzerini bi parmak geçene kadar kaynatılmış su doldurulur...
  3.  tuzu ayarlanır...
  4. kapağı kapatılıp yaklaşık bir saat kadar pişirilir..
  5. açıldığında pişmemişse ,etler kemikten ayrılmıyorsa ağzı kapatılıp tekrar kaynatılır..
  6. pişen etler kemikten ayrılır....
  7. ayrı bir tavada az yağda salça kavrulur...ve az sulu etlerin üzerine eklenir...
  8. salça ile birlikte bir iki taşım kaynatılır.....

6 yorum:

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

canım benim tabiki bize göre basit gelen tarifler gibi düşünüyoruz ama bizler sadece blogculara tarif vermiyoruzki hiç yemek pişirmemiş kimseler içinde tarif lazım dğilmi:)
ellerine sağlık
şifa olsun:)

birincisin dedi ki...

Blog herkese açık bilmeyen biri mutlaka okur..Sen paylaş..Ben öyle yapıyorum detaylı anlatıyorum belki bilmeyen biri okur,yaparsa anlasın diye..Birde herkesin soğan doğraması farklı..Haşlama kemikli etten ayrı bir lezzetli olur,ellerine sağlık..Sevgiler:)

O tabak bitecek dedi ki...

Devrem ben buna soğanı basar yerimm:)) Ellerine sağlıkkkk..

bırtutamkekik dedi ki...

ekle gülüm senn ekle..
sahanda yumurta bile yapsan paylaş bizlerle..
senin naif anlatımın eşliğinde tadından yenmiyor bu lezzetler:)
emeğine sağlık ccanım..
muhabbetle..
:)

Limon çiçekleri dedi ki...

Bende sakladım,annemleri bekledim:))Bugün yarın yaparız:)

zeymurancafe dedi ki...

bızde bayramların olmazsa olmazıdır hangı eve gıtsen mutlaka ıkram edlır harıka gorunuyor ellerıne sağlık canım

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak