9 Nisan 2012 Pazartesi

YUFKA KASESİNDE RUS SALATASI

yufka kasesinde rus salatası

bazen masalara değilde tabaklarla sehpalarda servis yapılır......bütün yapılanlar bi tabağa sıkıştırılır....

tatlı tuzluya ,tuzlu salataya yaslar sırtını:)))

bu malzemelerin arasına zorla birde çatal itelersiniz....hatta tatlı tuzlu arasına koyarsınız ki birbirine değmesin diye bir nevi duvar:)

helede salatanız yoğurtlu tatlınız şerbetliyse işiniz daha zor.......tabi hepsine bir çare buluruz biz......şerbetli tatlıyı muffin kağıtlarına koyarız...salatayı kaseye......ama servis tabağıda bi hayli karışık görünür....


yufka kasesinde rus salatası.

artık bu karışıklığa son.......:)
reklam gibi oldu........

yenilebilen kaseler yapsak......hem yıkamaya gerek yok....hemde serviste şık bir sunum olur.....

bu sunumu bir çoğunuz biliyordur ama hafta sonu gelen misafirlerim gibi ilk defa görenlerde olabilir...gerçekten ilgi gören bir tarif oldu.....

iki yufkadan 25-30 tane kase olabiliyor......

salatayı daha önceki yaptığım gibi yaptım......yalnızca miktarı azalttım....bu kaseleri eskiden yeşildomatesim dileğimle çok yapardık...sürekli tel.de konuştumuz için ayrılık hissini ancak böyle beraber yediğimiz içtiğimiz şeyleri yapınca hissediyorum....

ve işte yenen kaselerimiz..........


malzemeler.....
yapılışı.....
  1. iki yufka üst üste  tezgaha serilir.....
  2.  milföy yaprağı karesi kadar kareler kesilir.....
  3. muffin kalıbının içine kase şekli verilir.....
  4. kabarmaması için içine biraz biraz nohut doldurulur....
  5. 200 derecede kenarları kızarana kadar pişirilir....
  6. servisten bi kaç dakika önce içleri rus salatası ile doldurulur...
not......
  1. rus salatası yerine havuçlu yoğurtlu salata veya başka yoğurtlu salatalarda servis edilebilir..
  2. mutlaka servis sırsaında kaseleri doldurun yoksa yufkalar yumuşar.....
  3. yufkalar muffin kalıbına asla yapışmıyor...kalıbı yağlamıyoruz.....hiç bişey sürmüyoruz.....
  4. çok çabuk kızarıyor dikkat edin..ben bi tur yaktım diyebilirim.....hatta fotoğraftaki kaseler yanmış olanlar....misafirler diğerlerini bitirince fotoğrafıda yaktıklarımla çekmek zorunda kaldım......
  5. ikinci yaptığımda çok soluk oldu..siz ikisinin arası bişey yapın işte....kızarıkta daha güzel görünmüş aslında:)))

15 yorum:

bırtutamkekik dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIMM:)
ÇOK HOŞŞ GÖRÜNÜYOR:)
UĞRAŞ VERİYORSUN SEN BU GÜZELLİKLERE BEĞENİLMEZ Mİ HİÇ..
BAYILDIM..
BU GÜN KEYFİN YOK BENİM HİÇÇ:((
YOKSA ALIR KAÇARDIM İKİ TANE..
MUTLU HAFTALAR DİLERİM TATLIM..
SEVGİLER..
:)

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Çok güzel bir sunum önerisi. Bayıldım doğrusu. Mutlaka deneyeceğim. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

Gurme Şirine dedi ki...

canım benim sunumun harika...
bunu not aldım ...
özel misafirlere :))
ellerine sağlık...
sevgiler...

Nesrin dedi ki...

Ellerinize sağlık, rus salatası, makarna salatası, en sevdiğim salatalardan, hem dediğiniz gibi tabak yapınca, hem de akşam yemeklerinde bile sık sık yapıyorum, bir dahaki misafirlere bu şekilde sunacağım :)

yemekbiraşk dedi ki...

sunumu çok şık ellerine sağlık sevgiler

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

çok şık...ellerinize sağlık

zeymurancafe dedi ki...

çok şık gorunumlu olmuslar cok da severım rus salatasını ellerıne sağlık canım harıka

Unknown dedi ki...

Merhaba, çok güzel bir bloğunuz var. Tarifiniz emek isteyen, farklı bir sunum. Çok hoş görünüyor. Elinize sağlık. Bundan sonra paylaşımlarınızın takipçisiyim. Ben de bloğuma beklerim:)

Unknown dedi ki...

Çıtır çıtır ne güzel kaseler.. Ben de bazen tabakta servis yapıyorum dediğin gibi karışabiliyor mamalar birbirine..

Ellerine sağlık canım. Bayılıyorum böyle orijinal fikirlere..

ihlamurcum dedi ki...

Bende kızartma yerine ,bu kaseleri fırında yapıyorum.Hemde sunum harika oluyor, etek sorun son dakika dolduruyorum,yumuşamasın diye.O zor oluyor.Elinize sağlık

ihlamurcum dedi ki...

Bende kızartma yerine ,bu kaseleri fırında yapıyorum.Hemde sunum harika oluyor, etek sorun son dakika dolduruyorum,yumuşamasın diye.O zor oluyor.Elinize sağlık

fatosun mutfagından... dedi ki...

:))genelde eşli gelindiğinde oluyor böyle karmaşalar..hepimiz aynı şeylerii düşünüyormuşuz meğer:))ellerine fikrine sağlıkk hayatım..sevgiler

Baharcicegi dedi ki...

Sunumu cok hos olmus saltanin eline saglik canim

muhabbetsofrasi dedi ki...

ÇOK ŞIK OLMUŞ :)
ELİNE SAĞLIK CANIM

u.aydin dedi ki...

supersin,mukemmel bir fikir ellerine saglik sevgilerle.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak