8 Mayıs 2012 Salı

OTLU ÖRGÜ POĞAÇA.(ISIRGANLI-EBEGÜMEÇLİ)

ısırganlı-ebegümeçli poğaça

bu senede yağmur yağmadı fazla....

hayırlısı olsun.....kar çok yağdı ama yağmurun etkisi başka tabiki.....otta çıkmadı yağmur olmayınca...

onun için otlardan yararlanabileceğim kadar yararlanmaya çalışıyorum......onlarda bittim biteceğim diyor..aslında bi yağmur yağsa hepsi yemyeşil olur ama maalesef.....

kavurup yemesi ayrı lezzetli,yufkaya koyup gözlemesi ayrı lezzetli...birde poğaçaya koyayım dedim.....çiğden koydum..gayet güzel pişmişti..yumuşacık oldu poğaçalar zaten.....otu daha fazla koymadığıma pişman oldum hatta.....

otlu örgü poğaça.

her zaman yaptığım bir hamur vardır.....malzemeler oda ısısında olduğu müddetçe hamur her zaman süper olur.....

yine o hamurumdan yapıp bir tepsiyi bu şekilde otlu yaptım..bir tepsiyi ise pizza yaptım..onun tarifine veririm  bi ara....

içindeki otlar pişmişti.....o yönden şüpheniz olmasın......

örgü otlu poğaça

malzemeler.....
  • 2 adet yumurta(birinin sarısı üzerine)
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 su bardağı ılık yoğurt
  • 1 su bardağı sıvı yağ( bu sefer 150 gr margarin erittim)
  • 1 paket toz maya
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • 2 tatlı kaşığı tuz
  • aldığı kadar un.(hamur çok sert olmasın)
  • içi için ısırgan,ebe gümeci ve biraz beyaz peynir,tuz ,zeytinyağı
yapılışı.....
  1. önce sıvı malzemeler karıştırılır.....
  2. şeker,tuz,maya eklenir..
  3. daha sonra un katılarak yumuşak bir hamur yapılır....
  4. mayalanmaya bırakılır....
  5. ısırgan ve ebegümeci iyice yıkanır....doğranır..
  6. içine peynir ufalanır...az tuz ve zeytinyağı ile karıştırılır....
  7. hamurdan küçük bezeler alınır....
  8. beze oval şekilde oklava ile açılır....
  9. ortasına uzunlamasına iç harç konur......bıçak yardımı ile üstten alta doğru karşılıklı olarak ikişer cm aralıklarla kesiler atılır....
  10. bu karşılıklı uzun parçalar iç harcın üzerine,ve yine hamur birbirinin üzerine gelecek şekilde karşılıklı aşağı kadar örülür.....
  11. en altta hamur elle birbirine yapıştırılır...
  12. üzerine yumurta sarısı sürülür.....yağlı kağıta dizilir ve birazda tepside mayalandırılır..
  13. önceden ısıtılmış fırında 200 derecede üzeri kızarana kadar pişirilir.....

4 yorum:

ab-ı hayat dedi ki...

Harika görünüyor canım,ellerine sağlık.Bende bilumum ot türlerini pek sever ve sık kullanırım:::)))


sevgiler...

ab-ı hayat dedi ki...

Harika görünüyor canım,ellerine sağlık.Bende bilumum ot türlerini pek sever ve sık kullanırım:::)))


sevgiler...

Melike - Habibe dedi ki...

disalciğimm senin de poğaçaların çok yakışıklı maşallah ellerine sağlık canımm :)

zeymurancafe dedi ki...

ellerıne sağlık canım nefıs olmus cayımın yanına alıyorum

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak