9 Mayıs 2012 Çarşamba

SICAK PATATES SALATASI

sıcak patates salatası

patates salatası delisi olarak bu tarifi uzun zamandır nasıl arşivde bıraktım bilmiyorum....

marketlerde değişik değişik patatesler satılıyor....geçenlerde aldığım bir patatesin tadı o kadar kötüydü ki onunla ne yapsam yiyemedim.....haşlasam tadı yok,yemeğini yapsam yok..hatta böreğe kattım yok yok yok..tadı yok.....

az daha patatesten soğutcaktı beni....birde taze patates..bende aslında tazeyi hiç sevmem....sarı patatesi severim..üzeri kumlu çakıllı patatesleri alırım ..tatları daha güzel oluyor.....patates bilgim yok ne yalan söyleyim........ama haşlanmalıkların ve kızartmalıkların ayrı olduğunu biliyorum....o yüzden bazı patates haşlanınca ezdiğinizde sünüyo....neyse tam bilgiyi bilen yorumlara ekleyebilir...:)

sıcak patates salatası1

bende hemen yeniden patates aldım...oh be dedim.......tekrar ağzımın tadı geldi.....salatamı yaptıım..kızartmamı yaptım.....

nefis oldu yaa..

bu salatayı sofra dergisinde her gördüğümde asılıyordum ama denemek için baya zamanıda geçirdim nedense......

zaten patates salatası tadını çok severim bu salatayıda çok beğendim........

sıcak patates salatası2

malzemeler......
  • 4 orta boy patates
  • 1 adet dolmalık kırmızı biber
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • 2 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 1 çorba kaşığı tereyağı
  • bir tutam maydonoz,nane (taze reyhan vardı ama ben nane kullandım)
  • ve yeşil soğan(ben kullanmadım)
yapılışı.....
  1. patatesler haşlanır ve küp küp doğranır..
  2. dolmalık biber küçük küçük doğranır..
  3. tencerede yağda kavrulur.....
  4. salça ilave edilir biraz daha kavrulur...
  5. patatesler ve yeşilliklerde doğranıp eklenir ve bi kaç karışımdan sonra ocaktan alınır...
  6. tuzunu eklemeyi unutmayın...... 

haa unutmadan bizi facebookta takip etmek isterseniz eğer " http://www.facebook.com/DisalinGozundenMutfak" bu adrese tıklayabilirsiiinizzz....

    10 yorum:

    Başak Selçuk Kıran dedi ki...

    harikasın canım. en yakın zamanda denicem :)

    Başak Selçuk Kıran dedi ki...

    en yakın zamanda denicem ellerine sağlık canım.

    ab-ı hayat dedi ki...

    en son ocaktan almadan önce üzerine yumurta kırıp pişirdiğinde harika bir kahvaltılık oluyor,bizim kızlar bayılıyorlar bu haline:::)))

    Ellerine sağlık canım,nefis.Akşam yemeğine yapsam mı:::)))

    Melike - Habibe dedi ki...

    Ellerine sağlık disalimmm ben de çok seviyorum patates salatalarını değişik değişik güzel oluyor kavurması da yumurtalısı da :)

    Naşide Dönmez dedi ki...

    canım ellerine sağlık.Çok lezzetli bir salata ama bana okurken çok güzel börek içide olur gibi geldi:))bende döndüm bloguma geri.beklerim.

    Bir Dilim Düş dedi ki...

    Patates olsun da nasıl olursa olsun ellerine sağlık. Bu arada porselen demlik çay saati etkinliği"nin 75.hafta ev sahibesiyim.

    7 Mayıs-7 Haziran tarihleri arasında http://birdilimdus.blogspot.com adresimde göndereceğiniz birbirinden güzel tarifleri yayınlayacağım...

    Tariflerinize 75.hafta porselen demlik çay saati etkinliği için Birdilim düş'e gönderiyorum diye not düşüp bana haber verdiğiniz takdirde tariflerinizi almaya geleceğim :)

    Etkinliğimize istediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz,lütfen çayın yanında gönderilecek tarifler olmasına dikkat edelim,etkinliğimize herkes davetlidir,isteyen herkes katılabilir,lütfen davetiye götüremediğimiz arkadaşlarımız kırılmasınlar...

    Sevgiler,
    Evren

    sibelyalcincom dedi ki...

    ellerinize sağlık bende patates salatasını çok severim:)sevgiler...

    zeymurancafe dedi ki...

    ben hepsını yıyebılırım bu salatanın ellerıne sağlık canım coook guzel

    vildan çayan dedi ki...

    Patates delisi olarak bende her türlü yapılmışını severim. Sevgiler..:)

    Adsız dedi ki...

    beyaz olan papatsler çıtır ve kızartmalık oluyormuş...şu kornet külah tarifinizi deneyeceğim inşaallah...palysço külahı yapmak istiyordum ama konnet kalıbım olmadıgı için yapamayordum belki bu tarifi yapabilirin..

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
    Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak