11 Mayıs 2012 Cuma

KORNET PASTA

 
konuya dalmadan önce bu tarifimizide bir etkinliğe yollayalım mı..?.....:)

şu anda pçds 75.e  ev sahipliği  yapan arkadaşım bir dilim düş e gönderelim......etkinlikte kolaylıklar ve bol katılımlar diliyorum..:)

çocuklar böyle tatlı şeylere bayılıyor...hoş ,dondurma ihtiyaçlarını gidermiyor ama üzerindeki çikolata yinede cezbediyor.....:)

başka bir tarzda yapmaya başladığım kornet pasta ,araştırmalarım sonucu bambaşka bir tarife dönüştü......hamurunu fırında yapacakken birden tost makinesine dökülüverdi:))) dökülmedi tabiki şaka....:))) sadece fırınla uğraşmak istemedim:)



tarifle ilgili olarak içinde pastacı kreması var.....dışındaki hamur kısmı ise pişerken yumuşak,kıvırırken sertleşmeye başlayan ,soğuyunca sertleşen ama bir gün sonra tekrar yumuşayan bir hamur....içinde krema yokkende yumuşuyor......

aslında sertken yemekte güzel,yumuşak yemekte güzel......ben külahları yaptıktan sonra bir kısmını dolabın alt bölümünde kapalı bir saklama kutusunda sakladım.....biraz yumuşadılar ama sorun olmadı ..tekrar krema yapıp içlerini doldurdum..külahları dondurucudada haftalarca saklayabilirsiniz.....


kornet pasta

külah yaparken önce tost makinamın tırtıklı kısmında yapmaya çalıştım ..ama o kısım benim çok çizikli olduğundan hamuru ordan ayırmam zor oldu..o yüzden bende makinanın düz kısmına çevirdim.ve külahlarda düz oldular....


kornet hamurundan çilekli tart

kıvıramadan sertleşen hamurlarıda böyle düz şekilde tart gibi süsledim....çok hoş göründü..ama yerken zor oldu tabiki..hamur daha yumuşamaıştı ve çatalla zor kestim ..bıçakla daha rahat yenir tabiki....:) şöyle bişeyde var hamuru daha kalın dökerseniz ,hamur pişincede yumuşak oluyor ..tırtıklı kısma döktüğüm hamur kalındı ve hiç sertleşmedi hem yumuşak kaldı.....

hatta alt fotoğrafta tırtıklı hamurun fotoğrafıda var...makinadan ayıramadığım için yanmış halini görüyorsunuz:))

benim çok hoşuma gitti...külahları daha ufak yaparak yenmesini kolaylaştırabilirsiniz....şimdiden afiyet olsun....

kornet pasta yapılış aşamaları

malzemeler.....

pastacı kreması....
  • 3 su bardağı süt
  • 1 çay bardağı un
  • 1 buçuk çay bardağı şeker
  • 2 tatlı kaşığı nişasta
  • 2 adet yumurta sarısı
  • 1 paket vanilya
kornet külahlar...
  •  1 adet yumurta
  • 1 su bardağı süt
  • yarım su bardağı şeker
  • 2 su bardağı un( ben 1 buçuk kullandım)
  • yarım çay kaşığı karbonat
  • 50 gr. tereyağ ya da margarin(eritilerek kullanılacak)
  • bir fiske tuz
  • vanilya
üzeri için....
  • 100 gr. sütlü çikolata
  • süslemek için çilek
  • renkli şekerler
yapılışı......
  1. pastacı kreması için bütün malzeme çırpılır....
  2. sürekli karıştırarak koyulaşıncaya kadar pişirilir.....
  3. kaynadıktan sonra altı kapatılır..soğumaya bırakılır....
  4. kornet hamuru içinde bütün malzeme çırpılır..unu yavaş yavaş eklenir boza kıvamını alınca hamur hazırdır..
  5. tost makinası ısıtılır.....
  6. ısınınca kornet hamurundan bir küçük kepçe alınır makinaya dökülür..yayılır yuvarlak şekil verilir....
  7. makinanın üst kapağıda kapatılır ve kızarana dek beklenilir....
  8. kornet kızarınca hemen külah  şekli  verilir ve bozulmaması için çay bardaklarının içine konulur.
  9. külahlar soğuyan pastacı kremasıyla doldurulur....
  10. geniş ağızları benmari eritilen çikolataya batırılır.....az soğuyunca renkli şekerlerle süslenir...
not......
  1. külah tarifini vildanın glutensiz mutfağı bloğundan aldım......gluten problemi yaşayan arkadaşlar bu bloğu takip edebilir..gerçekten harika bir blog.çok hoşuma gitti.....
  2. pastacı kreması yerine dondurma kullanabilirsiniz...ben pasta tarzı olsun isteğim için kremalı yaptım...
  3. çilekli tart gibi görünen pastayıda ,en alta kornet hamurunu koydum.üzerine pastacı kreması yaydım.üzerini çilek ve muzla süsleyip erimiş çikolata döktüm....

18 yorum:

meleginmarifetleri dedi ki...

Harika olmuş Salihacım ellerine sağlık...

Bir Dilim Düş dedi ki...

bayılddıımmmmmmmm eridim bittim muhteşem bir görüntüüüü ve lezzet. Ellerine sağlık canım tarifi yayınladım.

Sevgiler,
Evren

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

ellerine sağlık canım 10 numara
:)

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerine sağlık canım,nefis görünüyor pastalar.
Geçen yılki Amasra gezimizde dondurmacıda külahların yapımını görmüş ve fotoğraflamıştım.tost makinası benzeri bir makinada yapıyorlardı.Hatta ben de evde tost makinası ile denedim ama pek başarılı olamadım:::)))

Harika tariflerini ve yazılarını sürekli takip ediyorum bilesin:::)))bir de bloggerda güncellemelerin artık görünmüyor,son iki haftadır sanırım.


sevgiler...

zeymurancafe dedi ki...

canım kac gundur ugrayamadım harıka şeyler yapmıssın yıne ellerıne sağlık cok güzel gorunuyor

hunerlieller dedi ki...

tam benlik bir tarif dişalcim...harika görünüyor.eline saglık..

Mutfak Dili dedi ki...

Eline saaglik olsun canim. Harika olmus. Cocuklar icin sahane olur..
Sevgiler..

mimarasci dedi ki...

Kac senedir gorurum bu kornetleri bi yapmak nasip olmadi:) Gercekten cok guzel gorunuyorlar. Cilek te pek yakismis yanlarina canim:) Ellerine saglik

sibelyalcincom dedi ki...

Hımmmmm nefif bir görüntü ellerinize sağlık:))

Unknown dedi ki...

Blogunuzu çok beyendım,bu kulah pastacıklar harıka ellerınıze saglık.Banada beklerim.

vildan çayan dedi ki...

Tek kelimeyle enfesss. Resimler gel beni ye diyor. Ellerine sağlık canım..:)

yildiz dedi ki...

Saliham,ben hic bununla ugrasamam
sen yaparsin ben bakarim,keske yiyebilseydim deee
Yiyenlere afiyetler olsun,emegine saglik

Adsız dedi ki...

acaba tereyağını oda sıcaklıgında erimiş mi lullanacagız yoksa tavada vs eritp öyle mi..muhteşeme olmuş ellerinize sağlık..yağmur

Disalce dedi ki...

Hosgeldin yagmurcum...tereyagi ben cezvede eriterek kullandim....
Begenmene cok sevindim.tesekkur ederim:-)

Sonu garanti tarifler dedi ki...

çok güzel görünüyor canım.ellerine sağlık.seni izlemeye aldım bana da beklerim.sevgiler...

LeylaK dedi ki...

çok çok çok bayıldım, böyle tarifler tam benlik :) ellerine sağlık.

pembe kekik dedi ki...

Ellerinize sağlık.Çok nefis görünüyor.Sevgiler:)

Unknown dedi ki...

Yaaa bayıldım ben bu tarife harikasınız! Sevgiler

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak