16 Mayıs 2012 Çarşamba

TAVUKLU KAĞIT KEBABI

tavuklu kağıt kebabı

aslında sizi neşelendirecek, güldürecek yazılar yazmak istiyorum ama o kadar çok fotoğraf var ki yazılar ve fotoğraflarla sıkmak istemiyorum.......

kağıt kebabı benim eskiden çok yaptığım bir kebaptı....hatta o zamanlar yağlı kağıdı kırtasiyeden satın alıyordum..bloğum falan yoktu........internette öyle çok yaygın değildi zaten......yok canııım tüp kuyruğuna girilen zamanlarda yaşamadım da :)) sadece Bayburt'un bir köyünde yaşadığımız zamanlardan bahsediyorum.........

ordaki bulunuş sebebim bu yazıda okumak isterseniz eğer.......

eşimle internetten bi oyun indirip oynamak isterdik.....yeni evli olduğumuzdan ve yaşımızında çok genç olmasından dolayı oyun oynamaktan hoşlanıyorduk..hoş hala da severim ben:))

telefonu bilgisayara bağlardık.......bi adrese tıklardık......bekle ki site açılsın...yarım saatte bir açılırdı......köyün telefon bağlantısı problemli olunca......

zor zar açılan siteden bir oyun bulur,indir derdik.....artık bir saatten fazla zamanda oyun inerdi.....oyunda öyle ahış şahım bi oyun değil,hani mario ya benzer daha basiti oyunlar....hatta top fırlatmalı bebek oyunları.....:)) ama napalım umut dünyası güzel çıkar oyun diye bekliyorduk saatlerce......

neyse oyun zor güç bela inerdi ....bu seferde oyun da eksik dosya olurdu.onca saat boşa beklemiş olurduk......üstüne birde bize telefonla ulaşamayan ailelere dert anlat:)))))))))

laf lafı açtı alakasız oldu belki ama o zamanlar yağlı kağıtların market versiyonundan habersizdim kırtasiyeden alıyordum......

uzun lafın kısası nefis bir yemek ama içi standart pataesli yemek gibi...dışına poşet geçirince başka ismi oluyo, kağıda geçirince başka ismi oluyo.....

erişteli pirinç pilavı

pilavıda arpa şehriye yerine erişte kullandım...çok güzel oluyor tavsiye ederim......
pilavı zeytinyağında bir miktar erişteyi kavurdum.....sıcak suya ıslanmış ve güzelce yıkanmış pirinçleride ekleyip kavurdum......üzerini az geçecek kadar kaynamış su ekledim..tuz eklemeyi unutmadım:)) kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirdim....

tavuklu kağıt kebabı.

kağıt kebabını kağıdında servis ettim........etrafını makasla kestim.......hepsi çok güzel pişmişlerdi....

kağıt kebabı yapılışı1

piştiğini anlamak için yarım saatin sonunda kağıtlardan birini delip kontrol ettim......yarım saatte pişmişti.......
ben içine kanat kullandım ama siz kuşbaşı doğranmış tavuk göğüs eti kullanabilirsiniz..ya da küçük küpler halinde doğranmış dana etide kullanabilirsiniz.....

aşağıdaki fotoğraflarda ilk kestiğim kağıtlar çok küçük olmuşlardı.bende iki kağıdı birbirinin üzerine gelecek şekilde koyarak büyüttüm......sonraki kağıtlarımı daha büyük kestim ki rahat sarılsın..sizde ilk kağıdı deneme amaçlı keserek kontrol edin......daha sonra toptan kesersiniz....

kağıt kebabı yapılışı

malzemeler.......

  • yağlı kağıt
  • 3 adet patates
  • 2 adet havuç
  • 2 adt domates
  • 2 adet yeşil biber
  • tavuk kanadı (tavuk eti)
  • zeytinyağı,tuz
yapılışı......
  1. bütün malzemeler küçük küpler halinde doğranır.......
  2. tavuk kanatı bütün olarak konulur....malzemeler tuz ve zeytinyağı ile harmanlanır..
  3. kağıttan büyük dikdörtgenler kesilir.....(kağıt ince olacağı için iki kat yapmada fayda var..)
  4. ortasına bir kanat ve birazda patatesli harç konur.....
  5. kağıt dört köşesinden orataya doğru katlanır......
  6. veyada dikdörtgenin uzun olan kısmına harçlar konur......katlayarak kağıdın sonuna gidilir...mesela sigara böreğindeki gibi bi katlama şekli.....daha sonra kenarlarda ortaya katlanır ve kare bir şekil elde edilir....(biraz karışık anlatmış olabilirim:)
  7. tepsiyede yağlı kağır serilir.....ve kebaplar konur..
  8. önceden ısıtılmış 220 derecede yaklaşık yarım saat pişirilir...bir kağıt delinere piştiği kontrol edilir ve pişmediyse pişmesine devam edilir.....

6 yorum:

zeymurancafe dedi ki...

elınden ne cıksa guzel oluyo canım ellerıne sağlık harıka

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

DİSALCİM İADEİ ZİYARETE GELDİM...
ÇOK HOŞ LEZZETLİ OLMUŞ..
ELLERİNE SAĞLIK...

Mutfak Dili dedi ki...

Canim eline saglik olsun..
Ilk basta ugrasdirici gibi gozukuyor ama lezzete bakilirsa deger ugrasmak..
Afiyet olsun.
Sevgiler..

anne eli gibi dedi ki...

pilavda kebapta nefis görünüyor,eline sağlık..

Naşide Dönmez dedi ki...

canım ellerine sağlık.her zaman kurtarıcı bir tarif bu.hem pratik hem lezzetli.

BAL ANNE dedi ki...

tavuklu tarıflerı cok severım bu da degısık olmus ellerıne saglıkkk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak