9 Ekim 2012 Salı

ŞİŞTE KÖFTELİ KARIŞIK OTURTMA

etli yemek patlıcan oturtma
patlıcan oturtma tarifi

aklımda bişeyler vardı yazacak.....unuttum..........:) şimdi neydi acaba diye düşünsem günlerimi alır biliyorum:)))

bazen annemden şöyle telefonlar gelir........
-kızıım hani şöyle şöyle bir film vardı.....sarı saçlı şöyle gözlü bir kız vardı...adı neydi o kızın.....:)))

haydaaa....!

neydi o kızın adı......işte hani şu filmdede şu adamla oynamıştı...kızı vardı işte hani hasta oluyodu.....gülüyodu ,ağlıyodu......falan filan:))))

taki ben hatırlayana kadar annem o kızın oynadığı film dizi ne varsa anlatırda anlatır......))) aksilik bu ya bende hatırlamam........normalde aklımda olan biriyken ,sorulduğu anda unuturum......:))

sonrada ben merakta kalırım..neydi onun adı......:)))

düşün düşün , sor sor birilerine......ne zaman ki o kişi bulunur o zaman rahatlarım....bende annemde:)))

şimdi öyle bir durum var..ben ne anlatacaktım size acaba......neden bahsedecektim....

yemekten deseeeem , zaten anlatacağım.....
ev işi deseeem o da değil ,çünkü bir gelişme yok....hala hazırlığa başlamadım....evde tamamlanmadı zaten....

neyse aklıma gelirse yazarım yine.....yemekten bahsedelim biz....

şişte köfteli karışık oturtma

yemeğimiz ,bildiğimiz,sıradan oturtma tarzı bir yemek.......biz sadece sunum aşamasında değişik bişeyler yapalım dedik......biz dediysek ben yani ,tek başıma karar verdim......:))))))))

akşam yemeklerine yakışır....kızartma biraz ağır kaçar derseniz bilemem ama misafire güzel giden bir sunumu var......

tadı belli..bildiğimiz oturtma tadı oluyor......sunum önerisi için eklemeden geçemedim......

dün sırf bunu güzel fotoğraflayayım diye yemeği öğlen yapmaya başladım......sadece son fırın işi kalmıştı.........pişirip fotoğraf çekme aşamasına geçecektim.......ben fırına sürdükten sonra hava bir kapansın,bir yağmur başlasın..hemde taaa güneş batana kadar:)))) yani dün gün ışığında fotoğraf çekemedim........

o yüzden istediğim gibi çekim yapamadım.......hatta bir şişi bugüne sakladım ki tekrar çekeyim..ama bu seferde tazeliği geçmişti....yinede çekmeye çalıştım....işte böyle oldu......:)

tarifi yazıp kaçayım ben.....

haaaaa hatırladım ne yazacağımı....ama yazım o kadar uzun oldu ki sizleri sıkmamak adına başka posta yazarım:))))) hadi tarifi okuyalım...:)

şişte karışık oturtma

malzemeler.....

  • 200 gr kıyma (pul biber,kekik,kimyon,maydanoz,tuz)
  • 3 adet patlıcan
  • 3 adet patates
  • 3 adet yeşil biber
  • 3 adet domates
  • kızartmak için sıvı yağ
  • sosu için 1 dolu yemek kaşığı salça
  • 1 büyük domates
  • kekik,tuz

yapılışı...........

  1. kıyma ,baharatlarla beraber yoğrulur.....köfteler yapılır...
  2. patlıcan ve patates soyulur...yuvarlak şekilde doğranır.....
  3. patlıcan ve patates bol yağda kızartılır.....
  4. şişe, patlıcan,patates,köfte,biber domates istenilen şekillerde dizilir.....
  5. şişler tepsiye yerleştirilir......
  6. domates biber ve köfte çiğden dizilir......
  7. sos için bir domates rendelenir.....bir yemek kaşığı salça ve bir su bardağı kadar su karıştırılır..tuz ve kekik ekilir.....
  8. şişlerin üzerine gezdirilir.......
  9. tepsi folyo ile kapatılarak 200-220 derecede arada bir kontrol ederek pişirilir.....
  10. köfteler piştikten sonra yemek hazırdır.....birazda folyo çıkararak üzeri kızarana kadar fırında tutulur......
not......
  1. soğan ve sarımsak yemediğim için ne köfteye ne yemeğe koymadım..isterseniz,köfteye sarımsak ekleyebilirsiniz..ya da salçalı sosa sarımsağın çok yakıştığını söylüyordu kuzenim.....
  2. ben fırında suyunu hemen çekmesin diye tepsiyi folyo ile kapattım...bu şekilde kaynarken fırının içini de kirletmiyor...hemde suyunu çekmiyor.....ve daha çabuk pişiyor... 
  3. son bir not, yemek servis aşamasında patlıcanlar şişten firar etmek isteyebilir...dikkat:)) pişen ve yumuşayan patlıcanları narince servis edin..:)

8 yorum:

Leyla Poyraz dedi ki...

canım yemek nefis görünüyor..ellerine sağlık..acep ne yazacaksın diye..bir sonraki postu da merakla bekliyorum..
çünküm senin yazıları okurken, çoook keyif alıyorum...haa bide şeker paremi benim için öpü ver..Rabbim kolaylık versin..sevgiler..

Melike - Habibe dedi ki...

disalimmm Salihammmm bence foto çok güzel gün ışığında olsa kimbilir nasıl çıkacaktı :) yemeğinde nefasetin üstünde afiyet olsun kuzulara yarasın :)

Bir Dilim Düş dedi ki...

OOOffffff Ssalihaaaaa offff...Daha yeni uyandım gece çok çalışmıştım, sonra tüm gün hiç bir şey yiyemedim üstüne de bu fotoğrafı görünce daha da acıktımmmmmmmmmmmmm...
Ellerine sağlık...

Sevgiler,
Evren

Emirlehayatguzel dedi ki...

Ellerinize sağlık,
Değişik,şık bir sunum olmuş,beğendim,

Sevgilerimle,

emirlehayatguzel.blogspot.com

fuat gencal dedi ki...

Ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

Saygılar..

birincisin dedi ki...

Ellerine sağlık,nefis görünüyorlar.Resimler oldukça güzel.Gün ışığını yakalamak bundan sonra biraz zor olacak herhalde her yerde yağış var.Unutkanlık konusunda sanki beni anlatıyorsun:)Selam ve sevgiler:)

Serap Uzun. Karakazandan dedi ki...

Aşk olsun Saliha beni anlaticaktin nasıl unutursun bunu 
Ellerine sağlık cnm, bu yemeği mutlaka deniycem ama burada ki patlicanlardan lezzetini yakalayabilirmiyim emin değilim.Tekrar eline saglık esmer kuzularına şifa afiyet olsun 

Melike - Habibe dedi ki...

bir sonraki postta unuttuğun yazıyı unutmadık disaalll :) seni mimledik disaaaall :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak