4 Ekim 2012 Perşembe

TOMBİK BİBER TURŞUSU

biber turşusu (2)

ve 20-25 günde olan turşularımız hazır.....


ben daha tatmadım çünkü acı biberle aram yok...ama eşim her yemeğin yanına ister.....onun için onun aldığı tadı anlatacağım size:)

öncelike çok acı olduğunu söyledi..acıyı sever ama hazırlardaki değilmiş..çok fazla acıymış.....bunun için ne yapılmalı bilmiyorum...

dışının biraz sert olduğunu söyledi..yani turşu oldu ama dışı sert kaldı.....
yumuşamasında serımsağın etkisi olabilirmi.ben katmadımya.....yada sirke miktarınımı artırmak gerekiyor....
yada hem kabuk set olmasın hemde çok zehir gibi olmasın derseniz acaba kaynar suda az bekletsek mi....bunları bilemiycez ..ancak seneye bu dediklerimi tekrarlayarak tekrar deneyeceğim...

bu olumsuz yorumu yazdım ama biber turşum bitmek üzere....yinede beğenerek,terleyerek,gözleri kızararak ta olsa yiyor eşim:))))))) acıyı sevmek başka bişey demek ki:)))))
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................

tombik biber turşusu

merhaba arkadaşlar....

tembelliğim üzerimde...arayı açmıyım dedikçe bloğa daha az uğrar oldum....kafam başka yerlerde....yeni eve geçme telaşında.........o yüzden ne mutfakta değişik tarifler deniyorum ,ne de elim herhangi bir işe gidiyor.........saldım çayıra mevlam kayıra bir durum var şu anda bizde:)

ne yeni eve uğraşıyorum ne de eski eve....arada kaldım......arada kaldım deyince aklıma susam sokağında ki bi bölüm geldi.......".arada kaldııımmm " diye şarkı söyleyen bir canavar vardı...birilerinin arasında sıkışıp kalıyordu :)) bir yandan da bu şarkıyı söylüyordu....:))
hah işte buldum :DD







yani ne kadar yukarda yazsam da yinede yaşayan bir evdeyim ve hayat devam ediyor.....basit olan ne varsa yapıyorum yani:)) bu turşuda basitin basiti oldu benim için....sonuç olarak nasıl bir tat çıkacak bende merak ediyorum..çünkü ilk biber turşum kendisi....

biber turşusu

benim acıyla olan ilişkim genelde kısırda falan vardır.....öyle acı biber düşkünlüğüm yoktur....

eşim sever turşu halinide.....marketten genelde böyle hazırını alırım ama bir blogcu olarak denemeden olmazdı ....

arşivin karnınıda doyurmak lazım...

işte benim sarımsaksız ,basitt biber turşum...

sarımsaksız deyince ,turşu severler diyecekler ki sarımsaksız turşu mu olurmuş....valla bende bilmiyorum belki olur:)))))

hazır turşu şişensinin içeriğini okudum sarımsak yazmıyordu.....bende sevmiyorum zaten.....evdede sarımsak yoktu...ne zaman oldu ki........ :))) böyle olunca öyle oldu.................:)

tombik biber turşusu yapılışı

malzemeler.....
  • yarım kg. tombik biber
  • yarım lt. üzüm sirkesi
  • 2-3 yemek kaşığı salamura tuzu
  • 1 havuç
  • bir tutam maydanoz
  • kaynatılıp soğutulmuş su
yapılışı....
  1. biberlerin çürükleri ayrılır....yıkanır.....
  2. kavanoza doldurulur.....aralara dilimlenmiş havuç atılır...
  3. şişe yarısına kadar sirke ile doldurulur.....
  4. tuzu üstten atılır...ve sirkeli şişenin diğer yarısıda kaynatılıp soğutulmuş su ile tamamlanır...
  5. en üste maydanoz konulur....
  6. şişenin ağzı kapatılır ....
not......
  1. turşunun ne zaman hazır olacağını bende bilmiyorum....hazır olduğunda yazıma ekleyeceğim..tabiki tadını falanda yazacağım....( 20-25 gün sürdü)
  2. kaynatılmış su yerine hazır suda kullanabilirsiniz.....
  3. havucu renk katsın diye öylesine ekledim .katmayabilirsiniz....
  4. sarımsak isteğe göre katılabilir....

8 yorum:

BAL ANNE dedi ki...

ne güzel anlatmışın=)) tebessümle okudumm... cok basıt yazmısınn lutfen tadını haber et.......

bırtutamkekik dedi ki...

SALİHACIM,KAVANOZU ALIP DÖNÜVERECEKTİM ARKAMA Kİ,İLK TURŞUNMUŞ,KIYAMADIMM..:)))
AĞIZ TADIYLA YENİLSİN CANIM..
ŞİMDİDEN GÜZEL OLACAĞI BELLİ,PEK AHENKLİ DURUYORR KAVANOZDA;)
EV TELAŞINI ÇOK İYİ ANLIYORUM,YARADAN YARDIMCIMIZ OLSUN HER DAİM..
YOĞUN BİR MARATON BEKLİYOR DESENE SENİ;))
GELELİM YARDIMA SIKIŞIRSAN,SESLEN BAAKK...:)
ÖPÜYORUM CANIM,HAYIRLI CUMALAR...

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ellerine sağlık canım, afiyetler olsun; bazen arada kalır insan ama geçer merak etme..

Sevgiler,
Evren

Gönülünce dedi ki...

Her şey en kısa zamanda yoluna girer inşallah...Turşun harika görünüyor şişe de pek afilli:))...Ben de yaparım bu acı biberlerden...Sarımsak koymam hatta:))...Şişenin tamamını elma sirkesi ile doldururum...Harika oluyor küçük bir şişe denemelisin...
Ellerine sağlık...

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

maşallah sana:))
ellerine sağlık.

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

kuzum yardıma gelelim istersen.
her şey yoluna girer merak etme ama biz senin yanındayız unutma oldumu:)))
kolay gelsin salihacım.
:)))
benim aklım hala turşuda:))
sağlıcakla ye :))))

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...


disalciğim, kavanozda , videoda nefis..
şenlendik :)
-------------------------------

kolaylıklar diliyorum taşınma hazırlıklarında..
zor işler !

Özgür Tatlar dedi ki...

sen de tembelsen biz kendimizi biryerlerden atalim ozaman.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak