25 Eylül 2012 Salı

MİKRODALGADA BAZLAMADAN PİZZA


hayırlı salılar herkese......

haftanın ilk gününü dünde bıraktığımıza göre, artık hızla gelir cuma diye düşünüyorum..... ver elini cumartesi ver kolunu pazar derken dönüp duracak anlaşılan.....bu yazıya nokta koyayım çünkü pazartesi eli kulağında oldu birden:)))

o zaman geleceği bırakıp günü yaşayayım bari:))

hala güzel güneşli günlerdeyiz.....hava soğumaya başlasa da camı açmadığımız süre dışarısı hep sıcak gibi görünüyor......soğuk dediysem sabah erken ve akşamlardan bahsediyorum..gün içinde sıcaklar devam ediyor yani...

güzel bir sabaha sıcacık ekmek pizza karışımı bir kahvaltılıkla başlamak gibisi yok......ne yapsam diye düşünenler için,peynire zeytine ,bala tereyağa arkadaş olacak kendisi......

kalın bazlama artık heryerde satılıyor.....bunları bana kayınvalidem yaptı ama marketlerde pazarlardada artık bol bol satıldığını gördüm.......

yapılmasıda o kadar zor değil aslında...un su tuz mayadan çok sert olmayan hamur yapıyoruz....mayası gelince hamurdan büyük bezeler alıyoruz.....meselaa iki portakalı birleştirin..öyle bi beze.....

biraz daha beze şelinde mayalansın.....elinizle bastırarak büyütün veya merdane ile....orta ateşte yağsız tavada arkalı önlü pişirin...işte bu kadar.....

şimdi pizzamıza geçelim....basit ama lzzetli...

mazlemeler......
  • bazlama
  • sucuk
  • kaşar
  • tereyağ
yapılışı....
  1. bazlama ortadan ikiye kesilir....yani arası açılır......
  2. içine ara ara terayağ sürülür.....
  3. yuvarlak doğranmış sucuk ve rendelenmiş kaşar serpilir..
  4. mikrodalgada otomatik ayarda 1 buçuk dakika kadar ısıtılır...
  5. kaşarlar eriyince alabilirsiniz.....
 not......
  1. tereyağ ve kaşarlar ermiş, sucuk hafiften yağını bırakmış oluyor....nefis yumuşacık bir tadı var...sıcak sıcak servis etmek için son dakkada yapmanız nefis sonuç verir.....önceden yapılırsa kaşarlar sertleşebilir....
  2. içine sosis,salam,ve istenilen her pizzalık malzeme eklenebilir....
  3. afiyet olsun .....

16 yorum:

Melike - Habibe dedi ki...

ilk yorum benden gelsüüünnn :)
disalcim güzel bir seçenek kahvaltılık için ellerine sağlık ...günler dediğin gibi su gibi geçişp gidiyor dün benim kız diyorki cuma günü nezamn annee :) ve daha dün pazartesi okulun ilk günüyken

birincisin dedi ki...

Haklısın o kadar hızlı geçiyor ki günler:)Ellerine sağlık...Bazlama pizza daha önce duymadım ama neden olmasın,iyi fikir..Afiyet olsun,sevgiler:))

bırtutamkekik dedi ki...

HOOŞGELLDİNNN MUTFAKLARIN ENN TATLI ANNESİ...:)
BAYILMACALARR BAŞLADI DESENE YİNE SALİHAAMM..:)
BEN BİR BAZLAMA HASTASI OLARAK BU TARİFİ HAFTA SONLARI SOFRALARIMDAN PEK EKSİK ETMEM..
BAYILA BAYILA DA YERİM..
SONRASIDA BİRAZ SIZLANSAMDA KİLO ALDIM DİYE,BU LEZZETTTEN VAZZGEÇÇMEMMMM....:))
ELLERİNE SAAĞLIKK GÜLÜMM..
ÖPÜLDÜNNN,

Özgür Tatlar dedi ki...

burasi bir soguk bir soguk.offf ki off

LaMa dedi ki...

oo geleneksel ve modern bir arada :) aklimizda bulusun , yiyenlere afiyet bal seker olsun

Gönülünce dedi ki...

Burnuma misler gibi bazlama kokusu geldi koştum geldim:))....Nefisss olmuş yanına da çay daha ne olsun...Ellerine sağlık canım...
Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Bazlamanın her türlüsüne bayılırım da bu da ayrı bir güzel olmuş sanki. Mikrodalgam yok ama normal fırında, tost makinasında falan olur herhalde?

Ellerine sağlık Disalim..

Dik Dik Giy SEZEN dedi ki...

Blogunuzu yeni keşfettim.Tarifleriniz harika.Yaratıcılığınıza ve yeteneğinize bayıldım.Ellerinize sağlık.Sevgiler...

Betül İnce dedi ki...

Çok güzel ve kolay oluyor gerçekten, ellerine sağlık.

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

salihacım ellerine sağlık.
bizde bazlamanın yeri başka sıcacık ısıtıp tereyağıyla mükemmel.
ellerine sağlık canım aldım.

sibelyalcincom dedi ki...

pazar kahvaltıları için güzel bir tarif olmuş ellerinize sağlık:)

Baharcicegi dedi ki...

Her ne kadar pazarda marketlerde satilsada bazlama kayinvalidenin yaptiklari gibi lezzetli olmaz
Bazen bende yapiyorum bazlama, iyi fikir deneyecegim
Ellerine saglik Salihacim

mutfak dedi ki...

Teşekkürler Mutfağımıza yenilik getirdin. sağolun

Leyla Poyraz dedi ki...

canım bazlama nefis görünüyor..inanki elimi uzatıp alasım geliyor..ellerine sağlık..

Aybike Ceylan dedi ki...

Disal'cigim, uzzuuuuun zamndir gelemedim ama hersey her zaman ki gibi HARIKA, ellerine saglik.

Sevgi ve selamlar...

ozlem dedi ki...

pazar sabahı için harika bir kahvaltılık, ellerinize sağlık

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak