3 Kasım 2012 Cumartesi

PİLELİ BÖREK

 pileli börek tarifi


ne zamandır yapmak istediğim pileli böreğe nihayet kavuştum...yapması basit,görüntüsü nefis,tadıda ayyynı börek gibi:))))

yani bir börekte olması gerekenler bu börekte var....:))

ben taşındım taşınacağım taşınıyorummm derken aradan yıllar geçmek üzere.....ne taşınamadık evmişsiniz diyenler olabilir.....bizde şaşıyoruz kendimize ,haberiniz ola:))

tabiki teknik sebeplerden dolayı......çoktan bitmesi gereken işler hala beklemede......

yoksa bu evin temeli atılırken üzerine umaysııız,yavaaaş,acelesi olmayan sorumsuuuz birimi geldi.....:)  hani el işine(dantel vs)  başlarken o esnada gelen misafirin hızlı veya yavaş oluşu o el işinin bitmesine etki edermişya .....bu evin temeline kesin eli yavaş biri geldi...ne eli yavaşı yaa hiiç iş yapmayan biri geldi ..kesin yanii....:))

neyse bu kadar lafın ardından ne diyoruuz...hep birlikte lütfen ..." hayırlısı olsun "......." geç olsun güç olmasın"......

bugün kaloriferler ilk kez yandı....deneme yanışı belkide.....ama çok güzel bir duygu...ev birden ılıklaştı..demekki diğer günler soğukmuş yani..ben üşüdüğümü anlamamışım.......dışarda şakır şakır yağmur,içerde sıcak hava.....bak birde kahve olaydı eyi olurdu......:)))

neyse artık tarife geçeyim.....



iç harcı üç çeşit yaptım...hepsinide deneyim dedim......hepsininde tadı ayrı ayrı güzel oldu......bizimkilerden geçer not aldı.......zaten yufka belliii iç belli.......tadını tahmin edersiniz.....benden size sunum önerisi bunlar....deneyenlere şimdiden afiyet olsun....

pileli börek.

pileli börekleri tepsiye götürürken dikkat edin elinizin içine iyice yerleştirin....ki iç harç dökülmeden ,kıvrımlar açılmadan gitsin yerine....:)

pileli börek..
fotoğraflarla güzel ilgilenemedim....güzel çekeyim dedikçe hava kapandı,yağmurlandı.....artık olduğu kadar....

pileli börek yapılışı

malzemeler.....
  • 3 adet yufka
  • 3 adet patates,maydanoz,dereotu,tuz,zeytinyağı
  • küçük bir kalıp beyaz peynir,maydanoz
  • 100 gr kıyma,maydanoz,tuz,zeytinyağı
  • üzerine sürmek için 1 yumurta sarısı (beyazı sıvı harcın içine eklenebilir)
sıvı harç için......
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 yumurta 
  • 1 çay bardağından bir parmak eksik sıvı yağ
yapılışı.......
  1. öncelikle sıvı harç çırpılarak hazırlanır......
  2. bir yufka tezgaha serilir....üzerine sıvı harç sürülür.....
  3. patatesli harç için ,önce patatesler soyulur..rendelenir,yıkanır..zeytinyağında üç dört dakika kavrulur..içine yeşillikler doğranır...tuz eklenir.....
  4. peynirli harç için peynir ufalanır ve maydanozla karıştırılır...
  5. kıymalı harç için ,kıyma yağda kavrulur....yeşillik ve tuz ilave edilir.... arzuya göre pul biber baharat konur..
  6. tezgaha serilen yufkaya bu harçlardan biri ,yufkanın her yerine gelecek şekilde serpilir......
  7. ve yufka iki taraftan ortaya doğru büzdürülerek pileler yapılır........
  8. uzun şekle gelen yufka bıçakla tam ortadan iki parçaya bölünür...tepsiye rahatça taşımak ve tepsiye sığdırmak için...
  9. yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizilirler....üzerlerine yumurta sarısı sürülür...
  10. 200 dereceli fırında üzeri kızarana kadar pişirilir.......
not....
  1. üç harcıda aynı tepside pişirdim.......
  2. içine sürdüğüm sıvı harç börekleri yumuşak tuttu...güzeldi..kıtır kıtır isterseniz sadece yağ ve suyu karıştırarak sürebilirsiniz.....
  3. üç harçlada lezzetli oldu...
  4. yufkaları büzdürdükten sonra tepsiye götürürken dikkat edin..iyice kavrayın..büzgüler açılmasın.....

13 yorum:

Serap Uzun. Karakazandan dedi ki...

Hepsi birbirinden güzel görünüyor,ben peynirlisini secerdim.Hepsi için eline sağlık cnm. Kış gelince fotolar biraz değişiyor 

Selam ve dua ile...

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

çok harika olmuş ellerine sağlık

Melike - Habibe dedi ki...

görsellik ön planda çok şık bir börek olmuş canım ellerine sağlık :)
sabırsız seni üç çeşidi birden çıkardın heee :)

bırtutamkekik dedi ki...

Yerimm yerim ben bu pileciklerii kiii.... nefiss nefiss. Ellerine saglik saliham.sevgiler canim...

birincisin dedi ki...

Bir börekte olması gerekenler bu börekte dediğin gibi var:)Ellerine sağlık..Resimler sıkıntı yapmasın bence gayet güzeller..Benim resimlerimi görüyorsun, hiç beğenmiyorum ama elimden bu geliyor ne yapayım:( İçerik önemli diyorum:))Anlatımına bayılıyorum,sayfalarca yazsan okurum inan:)Ev içinse kolaylıklar diliyorum.Hayırlı günler:))

hunerlieller dedi ki...

Bir tepside üç farklı lezzet..ben hepsinin tadına bakayım:)eline saglık canım.börek (pileli pileli)nefis görünüyor.sevgiler.

Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

elelrinize sağlık çok güzel ve pratik. ilk yufkayı tepsinin içiersindede büzebiliriz değilmi?

Disalce dedi ki...

Nursevincim tabiki buzulebilir..butun yufka sigmazsa ikiye bolerekte tepsiye serip buzebiliriz..

Adsız dedi ki...

Daha Sağlıklı ve Lezzetli Yemekler...
LAVA döküm demir tencere ve tavalar; her yemek tarifi için örneğin;
çorbalar, rostolar, ızgaralar, pilavlar, güveçler ve tatlılar,
kekler, kiş veya ekmekler gibi fırınlanmış yemek tarifleri için kullanılabilmektedir.

Nesilden Nesile LAVA!
LAVA döküm demir tencere ve tavalar uzun ömürlüdür.
Doğru kullanım ve bakım ile tencere ve tavalarınızı ömür boyu mutfağınızda kullanabilir hatta çocuklarınıza, torunlarınıza hoş bir anı olarak bırakabilirsiniz.

Sevgi Dolu Yemekler Lava'da Pişer...
LAVA döküm demir tencere ve tavaları; 40 yıllık tecrübe ve birikimi ile Eskişehir ‘de Türkiye ‘nin ve bölgesinin en ileri döküm ve emaye (Ferrotechniek Lisanslı) teknolojisine sahip LAVA tesislerinde üretilmektedir.
Here is my web page :: Organik hayat dostu döküm tencere ve döküm tavalar

LEZiZ DÜSLER dedi ki...

Misler gibi olmus valla, görüntü muhtesem lezzetinide tahmin edebiliyorum, ellerine saglik. Sevgiler

Baharcicegi dedi ki...

BIR BÖREKTE 3 AYRI LEZZET NEFIS GÖRÜNÜYOR
BURDA SATILAN YUFKALAR OKADAR KALINKI BIRKA PILELI BÖREK YAPMAYI KATLANMIYOR BILE YOKSA BU ZARIF BÖREGI HEMENCIK YAPARDIM

*mehtap dedi ki...

ben bu pileli böreği unutmuştum,hatırlattığın için teşekkür ederim Disal,eline sağlık nefis görünüyorlar,olsa da bizde yesek..

serap uzun-karakazandan dedi ki...

Disalim,yorumla ilgili yazmisin ama hic bilmiyorum cnm ya.Bir baktim ayarlara ama anlayamadim.Ismini ve blog adresini yazman yeterli,olmuyormu? Yine de heryere sifreni verme (*_*)

Selam ve dua ile...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak