5 Kasım 2012 Pazartesi

MİDYE BÖREK-PORSİYONLUK BÜZGÜLÜ BÖREK

midye ,porsiyonluk büzgü börek

bir kilo yufka aldınız.......dörtte ikisyle bir börek çeşiti yaptınız...diğer dörtte ikisiylede başka bir börek çeşiti........bu böreklere toplam üçyüz gramlık bir harç kullandınız.......ne diyorum ben yaaa....:))))))


anladığınız üzere bir önceki pileli böreklerden artan yufkalar ve iç harçlardan bu börek doğdu......ben uydurmadım ama uydurandan Alah razı olsun.........yapması zevkli,kolay...yemesi leziz........tabi leziz olması tamamen iç harçla alakalı bişey..........

kesinlikle tavsiye ederim........basit bir hareketle böyle değişik bir börek çıkıyor ortaya....
ismi ile ilgili bir kaç rivayet var ,midye börek,büzgülü börek diye ..ben iki ismide sevdim.......sizce neye benziyor?.......

midye börek

belki siz bu tarifi göreli yapalı çok oldu ama ben ilk kez denedim....görüyordum ama denemeyi hiç düşünmemiştim........içini her türlü içten yapabilirsiniz.......

midye-büzgülü börek

hafta sonu eltime kahvaltıya davetliydim....giderken götürdüm.......ordada çok beğendiler.......
bende hazır pileli böreği deneyen varsa artan yufkalarla bunuda denesin diye ekleyeyim dedim......
hemen hızlıca tarife geçiyorum...zaten tarif belli ama yinede yazalım..adet yerini bulsun...:))))

midye börek yapılışı


malzemeler.......
  • 2 adet yufka
  • pileli börekten artan iç harçlar ve sıvı harç
  • üzeri için yumurta sarısı
 yapılışı.....
  1. yufka tezgaha serilir......dört eşit parçaya kesilir......
  2. sıvı harçtan sürülür....(yumurta,sıvı yağ,süt)
  3. üçgen yufkanın geniş tarafından başlayarak parmak hareketi ile ileri doğru ittirerek uç kısma kadar büzgü olşturulur.......
  4. yanyana iki yaprak gibi görünen parçaları birbirinin üzerine gelecek şekilde yerleştirilir.....
  5. büzgülü kısım yukarda , üst üste gelmiş yufka kısmı aşağıda olmak üzere, alt kısma iç harç yerleştirilir..(patatesli veya peynirli veya kıymalı)
  6. iç konulan kısımdan başlayarak çok sıkmadan sigara böreği sarar gibi büzgülü kısma kadar sarılır.......
  7. büzgü üste gelecek şekilde yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir....
  8. üzerine yumurta sarısı sürülür......ve 200 dereceli fırında üzeri kızarana kadar pişirilir......
 not....
  1. taze ve ince açılmış yufkaları tavsiye ederim..kalın yufkalardan büzgü zor olabilir...
  2. iç harcı ve sıvı harcı sürekli yaptığınız harçlar varsa onlardan yapabilirsiniz.......
  3. iki yufkadan sekiz tane börek oldu.....üçgenleri daha küçük yapıp bu sayıyı artırabilirsiniz......büyük börekler oldu zaten........


19 yorum:

Dilekhaniminmutfagi dedi ki...

uzunca bir süre mutfağımızdan eksik olmayan bir börek ti ellerine sağlık çıtır çıtır olmuşlar:)

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

Bu nefis böreği bir çok arkadaşta gördüm ama denemek kısmet olmadı .Hraika görünüyor ellerine sağlık
sevgiler

Unknown dedi ki...

hem sunumu şık, hem lezzeti belli. arada yaparım bunu, ben de bir türlü bloğa koymadım. sizinki her zamanki gibi görüntüsünden tam notu hak ediyor. elinize emeğinize sağlık. kalın sağlıcakla...

birincisin dedi ki...

Bende yapmıştım:)Harika oluyor,çıtır çıtır.Misafir sofraları için değişik görseli olan bir börek,ellerine sağlık.Sevgiler:)

O tabak bitecek dedi ki...

aaa pek de kolaymış yapılışı ellerine sağlık devremm.. :))

Melike - Habibe dedi ki...

bende yapmıştım :) yeturdan almıştım ozmanlar tarifini şık bencde böyle görselliği olan tarifler daha çok ilgimi çekiyor senin büzgülü pileli böreklerinde çok güzel ellerine sağlık disalim :)

eda dedi ki...

durm sekline hayran kaldim, ellerinize saglik :)

zeymurancafe dedi ki...

canım cook guzel olmus ellerıne sağlık

Adsız dedi ki...

Şeklinden dolayı sunumu çok güzel olmalı. Sayende öğrendim,yarın pazar kahvaltısına ıspanaklısıyla ilk denemeyi yapmak istiyorum :-)
Teşekkürler.

Cocukla Cocuk dedi ki...

pileli borek e de bu borege de bayıldım ..pastırmalı borekte de olur mu acaba??

NALAN dedi ki...

sabah okudum öğleden sonra yaptım çok güzelde resimlemişşiniz paylaşımız için teşekkürler eskisi gibi enerjim yüksek olsa resmini çekip mail olarak atrdım size sunumu ve tadı güzeldi teşekkürler.eski blogcuyum şimdilerde sadece takipçi nalan

Disalce dedi ki...

sevgili nalan demek sende bizdensin...keşke bloğunu yazmaya devam etsen enerjin yükselir aslında....blog başına çok bağlıyor insanı.....

tarifi deneyim beğenmene çok sevindim...özelliklede burada beğeninini paylaşmana..teşekkür ediyorum....:)

Yemek ve Hobi dedi ki...

cok guzel görünüyor resmini bir iki yerde görmüstüm ama tarifi ilk sizde gördüm mutlaka deneyecegim sizinki kadar guzel resim cekebilirmiyim bilmiyorum ama nasip ellerinize saglik selamlar seher

Adsız dedi ki...

Sevgli disal günlük sesiz ziyaretçilerinizden biriyim süper fikir ve tarifleriniz için size teşekkür ediyorum.Bu tarifede hayran oldum(görsel) 2 defadır deniyorum fakat çıtır olmasını sağlayamadım.Peynrli olmasına rağmen.(Patatesli olunca genelde zaten yumuşak oluyor)Ben bu böreğe havalı börek diyorum gerçekten çok havalı sunum oluyor :))

Disalce dedi ki...

merhaba sevgili takipcim...böyle tanımadığım ama beni takip ettiklerini bildiğim izleyicilerimden yorum aldığım zaman çok daha mutlu oluyorum....

tariflerimi beğenmenize çok sevindim.güzel sözleriniz için çok teşekkür ederim...

bu böreği ikramdan hemn önce pişirdiğimde daha çıtır oluyor...ama biraz beklese yumuşuyor...aslında içine sürdüğümüz harçla alakalı bişey...

benim kullandığım harç yani süt yumurta yağ üçlüsü yumuşatıyor normaldede..

sadece yağı ve suyu karıştırıp yufkalara sürerseniz daha çıtır olacaktır...ister tereyağ eriti ister zeytinyağı,mesela 2 yemek kaşığı tereyağ ve yarım çay bardağı suyu karıştırıp sürerseniz daha çıtır olacaktır..

havalı börek ismide çok hoş olmuş gerçekten :)))

Adsız dedi ki...

Sevgili disal aydınlatıcı bilgilerin için teşekkür ediyorum.Nacizane deneyimimi paylaşmak istiyorum ben su ve süt ile yumurtasız olarak denedim olmadı, yalnızca yağ kullanarak deneyip illaki bu böreğin havasını kullanarak dostlarımla paylaşmak istediğim bir börek olduğunu da belirtmeden geçemeyeceğim.:)) sevgilerimle

Disalce dedi ki...

evet süt yumuşatıyor galiba..ama yağ ve su karışımı çıtır yapıyormuş...ben genelde yumuşak sevdiğim için böyle yapıyorum ama bu tarifi arkadaşlarım su ve yağ ile yapıyorlar...:) beğenmenize çok sevindim gerçekten...basit malzemelerle böyle bir börek hoş oluyor....
yorumunuz için ayrıca teşekkürler...:)

Adsız dedi ki...

Bu börek çıtır çıtır börek yemek isteyenlerin zevkine hitap etmiyor.Sadece yağ kullanarak haftasonu gelen misafirlerim için hazırladım yine yumuşak oldu.Havasını kullanmak isterseniz yumuşacık pamuk börek olarak afiyet olsun.Bu tarifle bizi tanıştıran sevgili arkadaşımızında emeğine eline sağlık sevgilerimle......

Disalce dedi ki...

sevgili arkadaşım yorumunuz için teşekkür ederim...fikirlerinizi belirttiğiniz için ayrıca çok teşekkürler.....

bu böreği ilk yaptığımda fırından çıkarır çıkarmaz sofraya koymuştum..dışı çıtırdı ama belli süre beklerse kesin yumuşar ...çoğu börek öyledir aslında....

her zaman fikirlerinizi yazmanız beni çok mutlu edecek...deneyeceklere fikir olması açısından yorumlarınız benim için değerli ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak