7 Kasım 2012 Çarşamba

VİŞNE SULU,ELMALI TRUFF

vişne sulu,elmalı truff


truff deyince aklınıza ilk ne geliyor.......
neyse şimdi benim yazacağım aklınıza gelmiyorsa çaktırmayın susun:))))

benim aklıma ilk gelen kalan malzemelerden  yapılmış toplar......belki sizin aklınıza bol çikolatalı nefiss atıştırmalıklar geliyor olabilir..dedimya çaktırmayın benim aklıma gelen sizin aklınızada geliyormuş gibi davranın:))))

bu truflarda böyle doğdu diyebilirim.....evde biraz elma yığıntısı olmaya başladı....markette bayılarak aldığım elmalar bi köşeye konulup bi dahada ellenmiyor bizde......açken susuzken alışveriş yapmanın sonuçları bunlar...

mutfakta dolanırken elmaları gördüm......birden aklıma küçükken yediğim elmalı toplar geldi......öyle uzun zaman oldu ki o toplardan yemeyeli.......

sonra akşam çayın yanına yapsam nasıl olur ki dedim..hatta böyle fişnemsi bi tadıda olsun istedim...içimdeki ses onay verdi..bu arada içimdeki ses benden bağımsız yaşayan bir ses....bana genelde muhalefet eden bir sestir..ama bu truflara oda dayanamadı..:))

yaptım işte..güzel oldu yani....daha önceki çikolatalı trufumuz için tıklayın..o bir harikaydı..neyse konumuz o truff değil:)))

vişne sulu elmalı toplar

dışlarınıda kapladık mı oldu sana truff.....ne kattım ne ettim bende tam hatırlayamıyorum ama unutmadanda yazmak lazım....dışını kakao+hindistan cevizi (kakaolu hindistan cevizi) ile ve hind.cevizi ile kapladım..çocuklar tabiki kakaolu hind. cevizliyi daha çok sevdiler......

trufumuzun içinede bu çikolatalardan doğradım...ben şölenin bu çikolatalarını çok seviyorum...karamellisi,hindistan cevizlisi,fındıklı fıstıklısı var..hepsinden doğradım hatta elimde ufaladım...siz başka çikolatalarda doğrayabilirsiniz....

elmalı top,şölen çikolata

malzemeler.....
  • 2 paket petibör bisküvi
  • 2 adet elma(küçükse 3 adet)
  • 100 ml. vişne suyu(yarım su bardağı)
  • 100 ml. sıvı krema (yarım su bardağı)
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • bir avuç fındık
  • dışını kaplamak için 3 yemek kaşığı kakao ve 3 yemek kaşığı hindistan cevizi
yapılışı......
  1. bisküviler ufalanır.....elmalar soyulur rendelenir....
  2. bisküvi,elma ,fındık kırıkları,kakao ve vişne suyu ile krema eklenir...
  3.  bütün malzeme karıştırılıp dolapta dinlenmeye bırakılır....
  4. harç yuvarlanacak sertliğe geldiğinde küçük toplar yapılır...
  5. kaplama için kakao ve hindistan cevizi bir kapta karıştırılır...
  6. toplar bu karışıma bulanır......
  7.  arzuya göre bazı toplar beyaz hindistan cevizine bulanır....
not........
  1. bisküvileri ufaladıktan sonra sıvı malzemeleri katmadan önce yavaş yavaş eklemede fayda var....
  2. elmalarında suyunu bıraktığını düşünürsek vişne suyunu yavaş yavaş ekleyebiliriz..
  3. ben vişne ve kakaolu tatları çok yakıştırıyorum.....arzuya göre siz sütte ekleyebilirsiniz.....
  4. harcımıza yağ eklemedim....böylede çok güzel oldu..... 
  5. harcınızı ilk karıştırdığınızda böyle karışık bulamaç gibi görünebilir...dolapta dinlenince birde yuvarlanıp kaplanınca bu düşüncenin yerini nefis truflar alacak:)
facebookta da takip etmek istiyorsanız adresimize tıklayın......
http://www.facebook.com/DisalinGozundenMutfakhttp://www.facebook.com/DisalinGozundenMutfak

9 yorum:

birincisin dedi ki...

Güzel fikirler sonunda tatlı bir atıştırmalık çıkarmışsın,ellerine sağlık:)Sevgiler:)

muhabbetsofrasi dedi ki...

eline sağlık....

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Saliha,
Trufflar nefis görünüyor, ellerine sağlık.
Bende truffları yada bonbonları elde kalmış malzemelerden yaparım : )
Vişne ve kakao çok uyumlu oluyor, birde elma ekleyerek lezzet patlaması yapmışsın : )

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık tek lokmalık nefis
sevgiler

NarTaneleri dedi ki...

Elmayi pisirmedin mi Disalcigim,
bu aralar ben de gelenlere trufflar yapiyorum,ellerine saglik

Serap Uzun. Karakazandan dedi ki...

Harikasın Saliham disalim 
Nefis olmuş turuflar bir lokmalik nefis eline sağlık cann.

Baharcicegi dedi ki...

içimdeki ses onay verdi..
iyikide onay vermis icindeki o ses
Visneyle hic denemedim ama benim gibi mayahos tatlari seven biri olarak hemen denenecekler arasinda liste basi
Ellerine saglik canim

sevtap(karabidikim) dedi ki...

Uffff, o nasıl güzel bir görüntü öyle ellerine sağlık...

zeymurancafe dedi ki...

bunlar nefıs gorunuyor canım ellerıne sağlık sevgıler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak