9 Kasım 2012 Cuma

GÜVEÇTE ETLİ TÜRLÜ YEMEĞİ

güveçte türlü yemeği

hayırlı cumalar.....hayırlı günler olsun inşallah.....

börek ,tatlı derken sıra yemek eklemeye geldi .....

türlüyü çok severim.....türlü merakım çocukluğumdan gelir.......annemlerin yaptığı türlü konservelerin tadı damağımda......artık öylesini göremiyor ve yiyemiyorsam da tazesinden yapıyorum sık sık....

belki diyorsunuzdur şimdide yapabilirsin konserve diye....

ama düşünsenize eskiden yaz sebzesi kış sebzesi diye ayrılırlardı.....kışın patlıcan fasulye bulunmayacağı için ayrı bir lezzeti oluyordu sebzelerin.......birde bunların zaten organik lezzetinin oldunu düşününce o zamanların türlü tadını kısaca konserve tadını şimdilerde bulmak zor yani....

artık yazın yaptığım sebze yemeklerinin bile tadı yok.....domates zannettiğim şeyden doğru düzgün melemen yapamaz oldum......eskiden doğrayarak yaptığım melemleri ,şimdi maalesef domatesi rendeleyerek yapıyorum....

ya ben dertlenmek için yazıma başlamamıştım nerden uzadı bu konu..içimi dökesim varmış:)))))) neyse bunları herkes biliyo....hepimizin yaşadığı durumlar....

güveçte etli türlü

sabah bloğumu düşünürken bişey dikkatimi çekti..aslında bloğumun büyük bir özelliği var...hani bazı bloglar glutensiz yapar..bazıları vegan(hayvansal gıda tüketmez)........benim bloğumda soğansız ,sarımsaksız bir blog....benim gibi soğan sıkıntısı çekenlere göre......:))) bu nerden aklıma geldi.. tabiki şimdiki eklediğim yemeğe sarımsak katmadığımı düşündüğüm için...

belki bazıları sarımsaksız güveçmi olur derler.....olmaz tabi ama bende öyle:))) sarımsaksız soğansız bir güveç.....benim için böyle lezzetli olduğu için ben tadını çok sevdiğimi söyleyebilirim..ama soğanseverler için belki çok tatsız olabilir.......

vee tarife geçiyorum..çoğunuz biliyorsunuz zaten ama adettendir yazalım:))

bu yemeğin yanına birde acı biber turşusu ıımmhh.....

bu arada bi ara biber turşusu yapmıştım hani......onu görmek için tıklayın....postu güncelledim.....kaç günde olduğunu ordan görebilirsiniz.....

güveçte türlü-disalce

malzemeler.....
  • 200 gr. kuşbaşı dana eti(kuşbaşından daha küçük doğranabilir)
  • 250 gr. yeşil fasulye
  • 2 adet küçük patates(büyükse 1 adet)
  • 1 adet patlıcan
  • 2 adet sivri biber
  • 1 adet kırmızı kapya biber
  • 4 adet domates
  • yarım yemek kaşığı salça(domates kırmızı ise koymayabilirsiniz)
  • tuz,zeytinyağı
 yapılışı......
  1. dana eti güvecin en altına konulur.....
  2. üzerine küçük küçük kırılmış yeşil fasulye eklenir.....
  3. üzerine yuvarlak doğranmış domates,
  4. onunda üzerine yuvarlak doğranmış  patates konur.....
  5. kapya biber ve sivri biberde eklenir...
  6. yine domates serilir....
  7. aralara tuz serpebilirsiniz...
  8. ve yuvarlak doğranmış patlıcan konur....
  9. en üstede domates konularak zeytinyağı gezdirilir....
  10. yarım kaşık salça bir çay bardağı su ile çırpılıp üzerine dökülür....
  11. güvecin ağzı folyo ile kapatılır.....
  12. kaynayana kadar orta ateşte,kaynayınca kısık ateşte yaklaşık bir saat pişirilir....
  13. bir saat içinde kontrol etmeyi unutmayın.....

10 yorum:

muhabbetsofrasi dedi ki...

seninde eline sağlık canım...

birincisin dedi ki...

Ellerine sağlık,mevsiminde tadı bambaşka oluyor sebzelerin..Güveçte etli vede türlü sebzeli bir yemek,afiyetler olsun,sevgiler:)

Özgür Tatlar dedi ki...

sarmisaksiz olmaz diyorum bende ama olsa bir tabak gotururdum simdi.ellerine saglik.

Gönülünce dedi ki...

Arkadaşım sen damak tadına göre yap ye ama ben bol sarımsaklı ve soğanlı yapayım:))...Bak aklıma soktun enn kısa zamanda yapmalıyım...Nefis yemeğin için ve güzel yazın için yüreğine ellerine sağlık...
Sevgiler...

Hansa dedi ki...

her ne kadar şu bloglar farklı börek tatlı tarifleri aranmak için açılsada ben vazgecmem tencere yemeğinden arkadaş.....eline sağlık cicim :))

Serap Uzun. Karakazandan dedi ki...

Hiç sogansiz yemek olur mu arkadasım? Aman sen yapıp yakıştırırsın eline sağlık cnm tabii hersey mevsiminde güzel, bende mevsim dısı birsey almıyorum.

Selamlar.

Aicha Dalgic dedi ki...

Bayildimmmmmmm
Delissimoo olmusss harika
Gorunuyor:)
Ellerinize saglik afiyet bal seker
Olsunn
Çok seker bir blogunuz var çok
Birde fotolarin kalitesi çok guzel
Yemekler çok leziz gorunuyor
Bende size seve seve bloguma
Beklerim
Bisous bisous
www.fraise-framboise.blogspot.com

eda dedi ki...

hmmm iste cok severiim bunu ben ;) bu arada Disalcim, bana biraktigin yorumun cevabini buraya kadar getirmeyi dogru buldum(bugun nedense içimden oyle geldi;)) :
ben sana tesekur ediyorum disal'cim gelistirilmemis olsada sen yine o yetenegini bir yokla bence : en azindan bir hobi olarak,hem dinlendirici ,hem zannetmedigin kadar guzel bir seyer ortaya çikabilir ...( yalniz unutma resmini çirkinde oldugunu dusuncende, sonuna kadar git ve mutlaka resmini bitir, bitmemis bir faliyet kendini gostermez,elbette tatmin olunmaz ! : buda benden sana onemli bir ipucu ;)!)

Adsız dedi ki...

Güveçte pişen yemeğin tadına doyum olmuyor. Biz genelde annemlerde odun ateşinde yapıyoruz bu yemeği. Fotoğrafta öyle canlı ve güzel çıkmış ki canım çekti. Ellerinize sağlık. Pek beğendim doğrusu.

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

Ellerine sağlık
Güveç ayrı bir lezzet katıyor yemeğe

sevgiler

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak