31 Ekim 2012 Çarşamba

PATATES MANTISI( GNOCCHİ)

gnocchi-niyokki

şu an içimden ve dışımdan bir ses bloğa,çorba eklemeliydin diyor......havalar soğumuş, kaloriferler yanmamış ,hırkalar çoraplar ortaya çıkmışken üzerinde dumanı tüten bir çorba ekleseydim fenamı olurdu......

neyse zaten dengeyi hiç tutturamamış bir blogcu olarak ,çorbayıda yazın eklerim artık:))

bu tarifi elimden geldiği kadar mantıya benzetmeye çalıştım....huyumuz kurusun işte ,çakma mantı yapmasak olmaz:))

aslında sarımsak kullanmadığım için mantı çok yapan ve tüketen biri değilim.....bizim evde olmazsa olmaz bir yemek değildir......normal mantıya bile düşkünlüğü olmayan ev sakinlerine niyokkiyi sevdirmek kolay olmadı....

şahsen patatesi ve yoğurtlanmış hamur fikri bana harika geldiği için ben çok sevdim tadını......birde naneli sosu ile tam bir mantı havasındaydı.....

tarifin tek sorunu hamurun yoğun hissedilmesinde..beni rahatsız etmedi aksine bir dolgun tat verdi ama diğer ev sakinlerine ağır geldi.......tabi incecik kesilmiş eriştelere , minik minik ve içi kıymalı veya patatesli yapılmış mantılara alışınca bu tarif onlara yavan geldi.....

bence merak edenlere denemeye değer.......acaba nasıl olur dediğiniz tarifleri deneyin aklınızda kalmasın...:)

marketlerde hazırlarını sürekli görüyordum ve merak ediyordum.....hatta bi defasında alıp denemiştim ama hazırın hamuru daha sert ve tatsızdı.....evde yapılan daha güzel oluyor.....devrem halenzemde de görünce birde ev usulünü yapayım dedim......ben sevdim ..tarif için teşekkür ediyorum canım arkadaşıma...

tarifi aynen kopyalıyorum.....eklediklerimi ve eklemediklerimide yanına eklerim.....:)
kopyalayamıyoruuummm....yazıyorum....:)))

gnocchi-niyokki yapılışı

malzemeler......
  • 3 adet orta boy haşlanmış patates
  • 1 yumurta
  • 2-3 su bardağı un..( bu oran değişebilir)
  • tuz,karabiber
kaynatmak için
  • 2 lt.su ,
  • tuz ve 1 yemek kaşığı zeytinyağı

üzeri için ....
  • tereyağ,toz kırmızı biber ve nane
  • yoğurt

yapılışı....
  1. haşlanmış patatesler çatalla pütür kalmayana dek ezilir....
  2. içine yumurta kırılır,tuz karabiber ve aldığı kadar un ilave edilir.....
  3. çok sert olmayan bir hamur yapılır.....
  4. tezgahta hamurdan uzun seritler yapılır.....parmak kalınlığında olan şertlerden iki üç cm.lik parçalar kesilir..
  5. çatalla bu parçalara bastırarak çatal izi çıkarılır ,şekil verilir....
  6. kaynayan suya atılır ve hamurlar suyun üzerine çıkmaya başladıktan sonra beş on dakika daha haşlanır....
  7.  suyu süzülen hamurlar tabağa alınır...üzerine çırpılmış yoğurt ve ,tereyağda kızdırılmış naneli sos dökülür......
not............
  1. hamurlar pişerken biraz şişebiliyor..bu yüzden en başta şekil verirken elinizden geldiği kadar ufak ufak yapmaya çalışın......
  2. bu malzemeler fazla oluyor......yani 6 kişilik gibi..daha az yapmak için haşlanan patates sayısını az tutun.....az patates,az hamur az porsiyon.:)
  3. yoğurda sarımsak koyarsanız daha iyi olur..ben eklemedim......
  4. yoğurma şekil verme pişme zamanı aşağı yukarı 1 buçuk saatimi aldı.......çatalla değilde elle şekil verirseniz zamanı aşağı çekmiş olursunuz.....

10 yorum:

Nimo dedi ki...

Ağzımın suyu aktı tabii aldım hemen tarifi. Mantıyı çok seven biri olarak mutlaka deneyeceğim bakalım ev halkı haksızlık mı yapmış sana :)

Ellerine sağlık :)

Halenze dedi ki...

Devrem senin elin değince herşey bi değişik oluyo. Elelrine sağlık pek şık gözüküyo mantıların:))

zeynebinsofrası dedi ki...

Çok pratikmiş.Bende mantı gibi içine koyup bükmekle uğraşıyordum patatesi.bir daha böyle denicem.ellerine sağlık...

Melike - Habibe dedi ki...

güzel olmuş disallll ellerine sağlık deneyeceğim :)

Serap Uzun. Karakazandan dedi ki...

Değişik otantik tarifleri denemeyi severim inş ben de deniycem.Eline sağlık cnmm...

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

Çok pratik bir mantı olmuş ellerine sağlık.
sevgiler

birincisin dedi ki...

Değişik ,güzel bir mantı tarifi ellerine sağlık:)Sevgiler:)

Gönülünce dedi ki...

Ben sarımsaklısını alayım:))...Hımmm nefis olmuş ellerine sağlık canım...

Özgür Tatlar dedi ki...

ben gecen sene yapmistim,binpisman olmustum,tadi guzel ama cok ugrastiriciydi.yinede 2 tabak yedigimi hatirliyorum.

Deli Kız Pınar Mutfakta dedi ki...

o kadar çok severimki anlatamam.en son almanyada gittiğim bir italyan restorantında yemiştim.nefisti.ve sonra ben bunu evdede yaparım demiştim.aradan ne kadar zaman geçmiş.ellerine sağlık valla hemen yapacağım

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak