23 Ekim 2012 Salı

DALAK KÖZLEMESİ VE MİM


merhaba arkadaşlar.....

bayrama az bir süre kaldı.....artık evlerde bir temizlik bir hazırlık vardır ki benim evde başlamadı hala:))))

ben kendimi taşınmaya o kadar adapte etmişim ki bayrama hazırlık bile yapamıyorum......

taşınmıyorumda daha.....bayram sonrasına kaldı artık......ziyarete gelenlerle bakışacakmıyız nedir...acil bir plan yapmalı ve dolaba bişeyler hazır edip koymalıyım..:)) çok acil ama.....

bu arada kutulanan eşyaları bi odaya depmeli,yıkanıp serilmeye kıyılmayan halıları tekrar sermeliyim.....

neyse bugün yazılacak başka şeyler var onun için bu konuyu burda kapattım gitti:))

yaa kapatayım diyorum kapatamıyorum :))) daha önce dalak yediniz mi hiç....tadı güzeldir tavsiye ederim...benim annem hep közler dalağı.....o haline alışık olduğum için bende közedim.....

ben küçükken bir dalağı nasıl hunharca katletmişim onu anlatayım sonrada mimimi cevaplayayım olurmu..:)

anneciğim birgün dalak közlemiş hani küçük elektrikli kapaklı mini ocaklar var onun içinde......o esnada kapı çalınca dalağı orda bırakıp gelen kişiyle muhabbete başlamış..korkmayın canım fişini çekmiş ocağın...:))

ama sohbet sonrası dalağıda unutmuş orda......şunuda belirteyim annem dalağı çok sever.....:) bende mutfağı toparlarken o ocağı temizlemek istedim..içine bi baktım böyle kapkara olmuş bir şey....üzüldüm yanmış zannettim....annemin dalak közlediğinden haberim yok tabi....içindeki o siyah şeyleri bir güzel çöpe attım...ocağı yıkadım.....aradan çok geçmedi annem aranıp duruyor...ocağa bakıyor dolaba bakıyor..dalağı arıyormuş meğer.....bana sordu gördün mü dedi...:) bende -ben onu atııım yanmıştı o dedim...:)))))) annem bi sinirlendi ama anlatamam:))) gözünden sakındığı dalağını atmıştım bi kere:))) aman dikkat edin siz..dalağın rengi biraz koyu oluyor atmayın sakın:)))))))))) 

dalağı nasıl yaptığımı anlatayım hemen....

yapılışı.........
  • dalak kalınsa bıçak yardımı ile inceltilir.....parça etler halinde yağsız tavada kısık ateşte tuzlanarak arkalı önlü közlenir.........arada bir çatalla üzeine bastırarak içininde iyice pişmesini sağlayabilirsiniz....
  • tavada olmassa belki tost makinesindede güzelce közlenebilir.......afiyet olsun.....
...................................
ve bir mim.....
sevgili canım arkadaşlarım habiş ve meliş tarafından mimlenmiştim ..az daha unutuyordum yazmayı .aklım bi karış havada tabiki:)))

bakalım sorular neymiş ve ben ne cevap yazacağım.....

 -ÇANTAMDAKİ BEŞ ŞEY......gazelin malzemelerinden başka bişey çıkmazya bakalım:)
yedek kıyafetler......yedek tokalar....ıslak mendil..bez ve zar zor sıkıştırdığım cüzdanım...bunada şükür:))

-ODAMDAKİ BEŞ ŞEY.....arkama bakmak dahi istemiyorum yine altından gazel çıkacak çünkü...:)
yani tahmin ettiğim gibi oyuncakları.....elinden düşürmediği biberonu.....telefonum nihayet......kitabım....veee bugünler için sakladığım hırkam:))))

-BU AY PLANLADIĞIM BEŞ ŞEY.......Allah kısmet ederse...
taşınmak......taşındığım eve bazı eşyaları almak.....gazeli asyanın odasında uyumaya alıştırmak...çok kitap okumak.....daha planlı olmak mesela.....evet anahtar sözcük bu palnlı olmaya çalışcam inş...:)))

-ALAMK İSTEDİĞİM BEŞ ŞEY....bu beşe sıkıştırılacak bişey mi bi kadın için:)biz bunu beşyüz yapalım...:)
mesela bakım ürünleri.....ev eşyaları helede yeni taşınıyorken....giyim kuşam akka olabilir:)) bu konu fazla uzar.....şükredip olanla yetinelim en iyisi.)))))))

habiş ve melişe çook teşekkür ediyorum....ben mimleyemeden kalkıyorum çok işim var çok..:)))))

4 yorum:

bırtutamkekik dedi ki...

uzuuunca bir dönem kansızlık ile boğuşmuş ve nerede ise hafta da iki üç kez,eş tarafından dalak yemeye götürülmüş bir dalakseverim benn..:))
evde yapmadım hiç,
ama ben enn çok harlı atesin külüne gömülüp pişmiş haline bayılırımm..:)
tabağı aldımm gülümm..:
ellerin dert görmesin.
hayırlı bayramlar şimdiden...
muhabbetle...

Serap Uzun. Karakazandan dedi ki...

Bayrama yakışan bir tarif olmuş cnm, eline sağlık. Hayırlı bayramlar.

*mehtap dedi ki...

Küçükken yedim di ama hiç pişirmedim .İyi bayramlar kolay gelsin..

birincisin dedi ki...

Dalak közlemesi demir eksikliği dolayısı ile arada yerim.Dalak en iyi közde olur bence başka türlü ben yiyemem:)Anneni anlıyorum:))Bayramın kutlu olsun,selam ve sevgiler:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak