22 Kasım 2014 Cumartesi

PARMESAN PEYNİRLİ EV YAPIMI KRAKER

peynirli kraker
parmesan peynirli kraker


iyi geceler sevgili okuyucu ...

uyku tutmadığından değil de , bloğa bişeyler eklemeliyim tasasından gece gece buralardayım işte...

ütüden nasır tutmuş ellerimi birazda klavyede koşturayım dedim.....malum işleyen demir pas tutmaz ( nasır tutar) :)

hani köylerde büyük işler için hanımlar bir araya gelirya.... ekmek yapmak için , düğün yemeği yapmak için vs.....

bence ütü günleri falan olsun... her ay birinin evinde toplanıp o evin ütüsünü komşular yapsın :)) hatta elinizi sıcak sudan soğuk suya sokturmasın...hep iltifat etsinler size o gün.....ayın hanfendisi olsun işte....

ütü yaptığıma sevinsemde bir yanım hala yıkanmayı bekleyen ,,akabinde tekrar ütülenmeyi arzulayan çamaşırlarda ....acıkmak gibi bişey bu....karnınızı doyuruyorsunuz, tekrar acıkıyorsunuz...ütüyü yapıysunuz , tekrar çıkıyor....

birileri artık ütü istemeyen kıyafet çıkarabilir mi..yoksa ben kırışık giyme modası başlatacğım...:)

krakerin altına ütü meselesi hiç yakışmadı farkındayım..ama okuyan hemcinslerim beni çok iyi anlayacaklardır.....çünkü bu her kadının korkulu rüyasıdır...

ev yapımı peynirli kraker
parmesan peynirli kraker


ev yapımı tarifleri seviyorum....dışardan alma devri kapanmaya başladı neyse ki...sık sık yapamasam da , ara sıra yapmak mutlu  ediyor beni...ve tabiki ev sakinlerimi....

daha önceleride peynirli denemeler yapmıştım ama parmesanın verdiği tadı yakalayamamıştım...

10 üzerinden 8 verebileceğim bir tarif....2 puanı ise bir gün sonraya hafif yumuşadığı için kırdım :))) yeni piştiğinde kıtır kıtırdı çünkü....fırında biraz daha bekletsem ,yada düşük ayarda kurutarak pişirsem bu sorunu ortadan kaldırabilirim belki..

yiyenlerden tam not alan krakerimin birde çubuk olanını yaptım kiii gerçekten çocuklar çok sevdi...

işte tarifmizin ayrıntıları.....

peynirli kraker
parmesan peynirli kraker

 parmesan peynirli kraker nasıl yapılır?

malzemeler......

  • 2 su bardağı un ( ben üçe yakın kullandım)
  • yarım paket kabartma tozu
  • 50 gr. tereyağ
  • 1 su bardağı buzlu su
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 yumurta 
  • 1 çay bardağı parmesan peyniri
  • deniz tuzu
  • 1 yemek kaşığı susam
  • 1 tatlı kaşığı pul biber,kekik 

yapılışı.......


  • oda ısında ki yağ ve yumurta karıştırılır.....
  • buzlu su eklenir.....
  • peynir ve baharatlar ilave edilir...
  • un ve kabartma tozu ilavesi ile  kulak memesi yumuşaklığından daha sert bir hamur elde edilir....
  • hamurdan iki büyük beze alınır...un yardımıyla bir beze açılır  tırtıklı hamur keseceği ile küçük kareler kesilir...
  • yağlı kağıt serilmiş tepsiyedizilir...üzerine önce fırça yardımı ile zeytinyağ sürülür..sonra deniz tuzu serpilir....
  • önceden ısıtılmış 200 dereceli fırında pişirilir.......çabuk pişiyor yanmamasına dikkat edin..!

not.....

  1. içinde peynir olduğu için bir gün sonraya biraz yumuşuyor..ama o halde bile lezzetli..
  2. çabuk pişiyor dikkat yanmasın..
  3. ben hamurun yarısını kare,yarısınıda çubuk yaptım..istediğiniz şekilde yapabilirsiniz..
  4. içine istediğiniz baharatları ekleyebilirsiniz...
  5. parmesanı daha fazla koyabilirniz...
  6. dışına da tuz serpildiği için içine çok tuz atmanıza gerek yok...
  7. afiyet olsun..

5 yorum:

Hansa dedi ki...

sen nasıl bişisin kanka ya :)))

Adsız dedi ki...

Sesiz takipçin;

Enerjinize hayran olmamak mümkün değil :)
özellikle püf noktalarını,yaşadığınız olumsuzlukları ile paylaştığınız tarifler için teşekkür ediyorum.Ütü işine gelince komşum olmanızı arzu ederdim size o aradığınız ütü günü keyfini yaşatabilmek için :) içtenlikle yazıyorum ben ütü yapmaktan son derece keyf alanlardanım :)) şaşırdınız mı? hele planlamışsam tüm işlerimi günün geri kalanı benimse ütü daha keyifli hal alır çünkü detaylarla daha fazla ilgilenirim.Keyifli sağlıklı günler sizin olsun sevgilerimle....:))

Disalce dedi ki...

çokk sevgili sessiz takipçim..:)

sen ütüyü yaparken bende sana pasta falan yapardım :)))

çok teşekkür ederim güzelll hoş düşüncelerin için ...çok sevgiler:)

nurselinatolyesi dedi ki...

Ütüyü ben de sevmem,o yüzden birikir, toplu halde yaparım ama dediğin gibi yenileri de sotada bekler :))
Krakere bayıldım,çocuklar için yapacağım,teşekkürler...

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım krakerler çok güzel görünüyor , ütü içinde gerçekten kolay gelsin:) ütü zor zanaat:(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak