4 Kasım 2014 Salı

KAHVELİ KREMALI EK

kremalı nefis kek
kahveli kremalı kek

yıllar önce gittiğim bir  misafirlikte yediğim  pastayı hiç unutamam.....rulo pasta yapmıştı ev sahibi...zaten şekerli şeyleri seven ben pastayı her halukarda beğenecektim..klasik bir pasta gibiydi tabi ben o ilk lokmayı yiyene kadar...

nefis bir aroma ağzıma yayıldı....tadına bayılmıştım.....

ama o zamanlar blogcu falan değildim....tariflerin internetten değilde elden ele dolaştığı yılların hikayesini anlatıyorum size.....

kahve tadını herzaman çok severdim...ama bu pastada çok başka bir tat vermişti....belkide karnım acıkmıştı tadı süper geldi bilemiyorum şimdi...:)

bu anlattığım olayla pastamın bir alakası yok onu söyleyimde vay efendim bu kadar ballandırdın güzel olmadı,vay efendim bu kadar anlattın dediğin gibi değildi falan yazmayın yani....:)

işte o nefis pastanın tarifini sordum....arkadaş bana "kekin içine kakao katıyorum diye türk kahvesi koymuşum" deyince   kahveli kekin sırrıda ortaya çıkmış oldu..kakao-kahve karışması nefis bir pasta olarak çıkmıştı karşıma...ev sahibide nefis bir pasta ikram etmenin gruru içindeydi...

belkide korkmuştu bile yaptığı yanlışlığın pastasını mahvedeceğini...ama gerçekten tadı hala damağımda.....


ama ben hiç denemedim keklerime türk kahvesi.....biri benim için kakao kutusuna kahve koymalı...bir yanlışlıkta ben yapmalıyım ..


kremalı kahveli  ağlayan pasta
kremalı kahveli kek

kahveli kekleri sevince ben ,eltimde yer yemez bu pastanın tarifini aldım....onun pastasıda çok nefisti...ellerine sağlık...

ilk fırsatta denedim....kahvemin aromasını tam alamadım ama yinede bir gün bekleyince daha güzel olmuştu...kremanın tadını çok beğendim çoğu pastaya uygulayabilirim....

üzerine çikolata sosu ,kakao falan ekleyebilirsiniz....


kahveli nefis kek kremalı
kahveli kremalı kek

kahveli kremalı kek

malzemeler...

  • 3 adet yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • yarım su bardağına yakın su
  • 1 su bardağından biraz az ayçiçek yağı
  • 1 paket (25 gr) kakao
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • un ( kek kalıba akıcı şekilde dökülecek kıvamda)

krema malzemeleri....

  • 3 su bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı nişasta(tepeleme)
  • 1 yemek kaşığı un ( tepeleme)
  • 4 yemek kaşığı şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 poşet krem şanti+yarım su bardağı soğuk süt

kekin üzeri için.....

  • 1 su bardağı soğuk süt
  • 1 poşet üçü bir arada kahve(kahve aroması tam ağza dağılsın derseniz iki poşet kullanın...karamelli kahvede deneyebilirsiniz)

 yapılışı.....

  1. kek için şeker ve yumurta iyice çırpılır....
  2.  su ilave edilir çırpılır....diğer malzemeler eklenerek çırpmaya devam edilir...
  3. dikdörtgen orta boy bir tepsi yada borcam yağlanır kek içine dökülür...(normal fırın tepsisinden küçük)
  4. kek pişince ilk sıcağı çıkınca 1 su bardağı süte karıştırılmış üçü bir arada kahve kekin her yerine dökülür....(az olduğunu düşünürseniz ekstra süt ve kahve dökebilirsiniz...)
  5. krema için krem şanti hariç diğer malzemeler karıştırılır...topak kalmayacak şekilde  karıştırarak pişirilir....
  6.  krem şanti yarım bardak soğuk süt ile çırpılır ve soğuyan kremaya eklenir..karıştırlır..
  7. krema kekin heryerine eşit şekilde sürülür....üzerine ister çikolata sosu ister kakao ister çikolata rendesi ile servis edebilirsiniz...
not........
  1. bir kaç defa yaptığım için gönül rahatlığıyla şunu yazabilirim ki kremayı çırparken genellikle çok koyu bir kıvam oluyor...bu kremaya yarım su bardağı kadar soğuk sütü azar azar ilave ederek kremayı (çırparak) yumuşatabiliyorum..böyle olunca tadı ve dokusu daha harika bir krema oluyor...tavsiye ederim....süt miktarını siz azaltıp artırabilirsiniz...
  2. ayrıca kekimizin içine yağ koymaya gerek olmadığını duydum ,bu da yağ koymak istemeyenlere duyurulur....ben yağsız halini de yaptım pandispanya kıvamında güzel bir kek oldu....yağ şart değil..hatta hiç katmayın bana kalırsa..ben iki halinide yaptım ikiside güzel ama yağsız daha hafif...

11 yorum:

berna dedi ki...

o değil de ben o kahveli pastayı merak ettim iyi mi ? ��

Emine dedi ki...

merhaba disal hnm elinize sağlık her tarifiniz gibi bu da harika disal hnm bu tarif için en büyük dikdörtgen borcam kullansam uygun olurmu acaba birde birde çikolata sosu tarifi yazarmısınız rica etsem cevabınızı bekliyorum sevgiler

Adsız dedi ki...

SesizTakipçi...:)

Bu lezzete eminim herkes bayılacak...:
Ben yine nacizane deneyimimi paylaşmak istiyorum.Kakaolu yaptığım tüm kek,kurabiye ve pastalarda vazgeçilmezim olan sade klasik granül kahve yani nescafe ve bazen de aralarına biraz tarçın...yakışırmı demeyin deneyin...:)
Çok sevgili dostlarım ve eşim badem aroması olduğunu hissederek ve severek tükettiler ilk yaptığımda eşim birazda gurmedir ama işte insan bazen algıda yaanılabiliyor..hoş iyide oldu güzel bir lezzet yakaladım....sevgilerimle...

lezzetiharikalarmutfagi dedi ki...

tam benim damak tadıma göre en kısa zamanda deneyeceğim, ellerinize sağlık.

Disalce dedi ki...

Eminecimm kendim hiö yapmadım (utanarak yazıyorum kiiii) :)) hazır kullanırım genelde...ilk fırsatta denemeye çalışcam:))

Disalce dedi ki...

sevgiliii takipçim...bende bu dediklerini uygulayacağım canım istedi şahsen :))))))

Adsız dedi ki...

tariflerinizi okumadan önce yazdığınız yazıları okumayı çok seviyorum sırf oyazıları okumak için tık tıklamaya geliyorum

eda

Bir Dilim Düş dedi ki...

Offf offf bu görüntü beni benden aldıııı... Yapayım da aklımda kalacağına midemde kalsın...

Sevgiler
Evren

Adsız dedi ki...

Kek çok güzel gözüküyor ellerinize sağlık
Benimde başıma gelmişti böyle bi yanlışlık porsiyonluk köstebek pastaya kakao yerine türk kahvesi katmıştim pişirdikten sonra farkedip çok üzülmüştüm neyseki misafirler çok beğenmiş tarifini istemişlerdi :)

kpss0173 dedi ki...

bu kek kalıbı nasıl bir şey nereden aldınız acaba

Disalce dedi ki...

sevgili kpss bu kek kalıbını ben a101 marketten almıştım..dikdörtgen bir kalıp..içi seramik kaplama...gayet kullanışlı bir kalıptır..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak