21 Aralık 2007 Cuma

SOSİSLİ MAYALI KURABİYE



selam arkadaşlar....
kiminin dolabında pastası eksik olmaz....kiminin kurabiyesi.....kiminin ise benim gibi hamuru....

alışkanlıklarımdan sık sık bahsediyorum...bişeye taktımı takarım....ramazan boyunca neredeyse her sofraya ekledim bu sosislileri.....ilk yaptığımda ve ikincide ve üçüncüde eşim çok beğendi....bende yapmaya devam ettim....

ama bişey farkettim ki.....artık eşim yemiyor....görmekte istemiyor....
siz siz olun abartmayın.....ben neden bıkmadım anlamadım.....

mutlaka deneyin derim....bir lokmalık oluyorlar....tadı bence harika...ve artanı dolabın alt kısmına koyduğunuz zaman uzunca bir süre bozulmuyor...zaten bozulmasına izin vermiyorsunuz...dolaptan aşırılacak bir tat.....

okulların açılma telaşı,ramazan telaşı derkeeen zaman geçti...kışda geldi çattı..... çok yakın bir zamanda monoton hayata geçiş yapmak üzereyim...soba kurulacak.....çıtır çıtır yanacak...bende dibinde pineklemeye başlayacağım.... maalesef oturduğumuz ilçede doğalgaz yok....kaloriferli daireler ise çift maaşlı insanlar tarafından zaptedilmiş durumda....

şimdi size soba ve kaloriferin artı ve eksilerini yazayım....
  1. soba bir odayı ısıtır......kalorifer heryeri.......
  2. sobada yemek yapabilirsiniz.....kaloriferde yapamazsınız.....
  3. sobalı oda hem yatak odanızdır,hemde yemek....diğeri ...malum......
  4. soba sizi atletik yapar.....diğer odalara koşarak gider gelirsiniz....
  5. sobada çift mevsim yaşarsınız.....kaloriferde tek.....
  6. sobada kestane yapabilirsiniz....kaloriferde aslaaa....
  7. soba çocuklara cıssss'ın anlamını öğretir....kal...öğretemez...
  8. sobanın baş harfi S...kaloriferinki ise K......
  9. sobanın arkasına kedi gibi kıvrılır ateşi yüzünüze vurur, kaloriferin vurmaz.......bir de soba üstünde nohut kavurma yapılır, bir de soba üstüne tel takılır çoraplar felan asılır(((son şıkkımızda sevgili arkadaşım misssden)
bu ramazan kışa dek gelmedide mutfakta donmaktan kurtuldum....şaka tabiki kapı gibi ufom var....ben nereye o oraya..... geçelim artık tarife......

malzemeler....
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 su bardağı ılık su
  • 1 su bardağından biraz az sıvı yağ
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • biraz tuz
  • bir paket kuru maya
  • aldığı kadar un
içi malzemesi.....
  • sosis(ölçüsüz)
  • ketçap salça karışımı
  • kekik
  • az tuz
yapılışı......
  1. hamuru için önce sıvılar karıştırılır...
  2. sonra aldığı kadar un ilave edilir....mayalanmaya bırakılır....
  3. ketçap salça karışımına biraz kekik ,tuz eklenir...
  4. sosisler uzunlamasına ikiye bölünür.....yarım serçe parmağı kadarda tekrar ortadan kesilir....sosa karıştırılır.....
  5. mayalanan hamurdan büyük bezeler alınır....
  6. yarım santim kadar açılır....karelere kesilir...yaklaşık üçe üç santim kadar(mantıdaki gibi)
  7. her kareye bir sosis konularak resimdeki gibi iki uç birleştirilir....
  8. yağlanmış tepsiye dizilir....üzerine yumurta sarısı sürülerek 180 derecede üzeri kızarana kadar pişirilir....

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak