21 Aralık 2007 Cuma

ŞEHRİYE SALATASI

 salata


merhaba arkadaşlar....

bir önceki yazımda sobanın artılarından bahsetmiştim....
şu an o artıların güzelliklerini yaşıyorum.....fokur fokur kaynayan çaydanlığım.....yanına eklediğim yedi sekiz kadar kestanem.....birazdan mideye inmeyi bekliyorlar....

geçenlerde blog blog dolaşırken sevgili blog ablam doğadanın sayfasında çok güzel bir salata gördüm...hemen denemek istedim....çünkü salata çeşitleri iyice tükenmeye başlamıştı....
  • kısır
  • patates salatası
  • makarna salatası
ve bunların değişik sunumlarından başka bişey yapamıyorduk....arkadaşımında doğum gününe dek gelince onlara değişik bir salata yapayım dedim.....çok güzel oldu...daha doğrusu arkadaşlarım çok beğendi......
sizde deneyin....
ben bazı değişiklikler yapmak zorunda kaldım.....
  • sarımsak kullanamadım......biliyorsunuz sevmiyorum....
  • ve baharatlı cipste kullanamadım.....içinde sarımsak ve soğan olduğu için......
  • gerisi hep aynı......
 cipsli şehriye salatası

    malzemeler
    • yarım paket tel şehriye
    • bir kase yoğurt
    • 3 yemek kaşığı mayonez
    • 3 adet salatalık
    • 10 -15 kadar kornişon (ben evdeki salatalık turşusundan kullandım)
    • ve cips(nasıl arzu ederseniz)
    • tuz ve sıvı yağ
    yapılışı
    1. şehriye sıvı yağda pembeleşinceye kadar kavrulur.....
    2. üzerini geçecek kadar sıcak su ilave edilir...tuzu atılır,suyunu çekene kadar pişirilir....
    3. bir kase yoğurda mayonez eklenir..karıştırılır....ben azıcık tuz ilave ettim....
    4. şehriyeler suyunu çekince bir kaba alınır...
    5. üzerine rendelenip suyu sıkılan salatalıklar eklenir....
    6. onunda üzerine kornişonlar doğranır...ilave edilir....
    7. en üste mayonezli yoğurt dökülür.....
    8. servis sırasında ise cipsler çok küçültülmeden üzerine serpilir....
    afiyet olsun...........

    Hiç yorum yok:

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
    Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak