26 Mart 2008 Çarşamba

KIYMA SOSLU PATATES SALATASI......

merhaba arkadaşlar.......

sevgili arkadaşım yemekgüncesinin etkinliğine bu güzel tat ile katılmak istedim.........arkadaşıma kolaylıklar diliyorum.....

en sıkıldığım konu gelen misafirime hangi salatayı yapacağım.....ve diğer yaptıklarımla uyuşup uyuşmaması......hatta gelenlerin yemediği bir şey varmı...mesela maydonoz gibi........

kafamda önceden tasarlarım......tatlı.....tamam......tuzlu ......tamam......salata......?...?....?
hep bu hale düşerim.......kısırı geçen yapmıştım.......makarna salatsını şunlarda yedik.......mercimek salatası ....cık.....o sevmiyo pek.........

eee nolcak bu durumda.......herkesin sevebileceği,börek tadında bir salata tabiki.......

işte tarifi.......lezzetli oluyor.........tabi disalce bir tarifle.........patates sağolsun.....her zaman bayılarak yiyoruz...........

dilimli halini koyamadım.......patates biraz parçalandı...sebebi çok haşlanmış olmasıydı....tadı harikaydı ama........yine yapacağım ve dilimli halinide eklerim o zaman......

malzemeler.......
  • patates.....
  • kıyma.....
  • tuz....baharat......
  • salça.....
yapılışı.........
  • patatesler az haşlanır.....rendelenir........tuzla karıştırarak borcama bastırılarak konulur...
  • sıvı yağda ,kıyma baharat ve salça ile kavrulur......
  • patateslerin üzerine serilir.........
  • 180 dercede fırında biraz kızartılır.......
NOT........ASIL TARİFTE KIYMALI İÇE SOĞAN,BİBER VE DOMATESTE EKLENİYORDU.....AMA YUKARDA BELİRTTİĞİM GİBİ BEN SOĞAN YEMEZSEM,ARKADAŞ DOMATES YEMEZSE BİZDE BÖYLE YAPARIZ........KEL PATATEEEESSSSS........

76 yorum:

Gönül dedi ki...

kuşummmmm harika olmuş ellerine sağlık....sende ben gibi kararsızsın demekki:))) sevgilerimle öpüyorum

Adsız dedi ki...

selam canım..kıymalı patates çok güzel bir öneri misafir için..eline saglık arkadaşım.nefis görünüyor.sizlere afiyet olsun..sevgilerimle..

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Tek kelime ile bayıldım harika olmuş.Ben yaparsam soğan sarımsak koymayı düşünüyorum çokkkkk severim çünkü.Şimdi bir dilim olsa üzerinede aşağıdaki tatlıdan olsa hımmm nefisss olurdu...Ellerine sağlık arkadaşım harikasın öpt...

Adsız dedi ki...

hehehehe ayaol yakında ayıra ayıra haşlanmış patates çıkacak ortaya disalim.. hehehe :))

Yahuu soğan yenmezmi bak gene söylüyorum gel vazgeç şu inadından seninle verelim kendimizi soğan sarımsağa. üfüüür üffüüür kokalım :)))

Hayatım kıymalı patataes nefis olmuş. Annemde soğansız yapar bu mereti.. ben orjinal tarifin böyle olduğunu sanıyordum. :)

Ellerine sağlık.

sımmsıkı kucaklıyorum seni.

www.misssgibi.com

nil-nennenmutfakta dedi ki...

Çok pratik ve lezzetli ellerine sağlık canım sizlere afiyet bal olsun....

PAPATYA PRENSES dedi ki...

kel patatesss:))) bayıldım bu tabire:))

ellerine sağlık canım benim,patates ister kel ister küt saçlı ister örgülü olsun ben her haliyle yerim:))

Betül İnce dedi ki...

Bana patates ve kıyma, patates ve peynir ver, bayılırım hangi formda olursa. Çok güzel bir görüntüsü var Disal'ciğim, ellerine sağlık.
Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

MERHABA
:)))gerçekten haklısınız herkesin sevdiğine göre birşeyler yapmak zordur ama siz yolunu bulmuşsunuz elinize sağlık...

sevilay mutfakta dedi ki...

selam

sevilay mutfakta dedi ki...

selam
çok kolay ve lezzetli bir yemek
ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

canım merhaba evet o yemiyor bu onu yemiyor..
seçim zor oluyor bazen..eline sağlık aldım iki dilim nefis olmuş.

Adsız dedi ki...

selamm ellerine sağlık arkadaşım harika görünüyor valla benimde çok takıldığım bir konudur şu salata meselesi saol valla bana bir alternatıf çık tı emeklerine sağlık tarifini aldım yayınladım davetimi kabul edip katıldığın için çok teşekkür ederim mutlu günlerr

made in funda dedi ki...

canım etkinlikte gördüm koştum geldim canım.çok nefis olmuş belli.ellerine sağlık.çayla nefiss nefiiis olur.

Adsız dedi ki...

canim bak ben zor misafir degilim disalim gelip yeriiiim yani, ee hani davet bana:D canim bende pek severim bana patates olsun tamamdir nefis yapmissin her zaman ki gibi, opuyorum seni

www.kelebeklisaniyeler.blogcu.com

Fulya dedi ki...

Canım harika bir lezzeti olmuştur mutlaka.Zaten bende patates deyince akan sular durur.

Adsız dedi ki...

Selam canım..Teşekkür ederim güzel sözlerin için..Keşke yakın olsakta sana her gün kek yapsam:))Patates harika olmuş eline sağlık..İlk kez karşılaştım böyle bir tarifle..akşam yemeğide olur bu..Bu akşam yemeğimin adı yok ta hala:))Sevgiler canım..

Unknown dedi ki...

ellerine saglik disalcigim.
bole bir tarifi ilk kez goruyorum. denerim insallah en kisa zamanda. kel patates :)
kolay gelsin. s.aleykum
www.menteskizi.blogcu.com

Neşeli Sesler dedi ki...

ilahi valla alemsin..:)
Harika olmuş gerçekten ellerine sağlık

pelince dedi ki...

Kel papates süper:)Ellerine sağlık,bende yaparsım eklerim soğanımı:)Ellerine sağlık,görüntü süper.
Bu arada un kurabiyesi fotoğrafı ile ilgili çok haklısın.Çok net görüntü alınamıyor.

Öpüyorum..

hatice dedi ki...

patatesli tüm tarifler harika , hemde pratik bir tarif,
canım, ellerine sağlık..

anneminkizıyim dedi ki...

Merhaba canim, bas sagligi dilegin icin cok tesekkürler. Allahim cümlemizin gecmislerine rahmet etsi, mekanlarini cennet etsin insallah, sevgiler...

Adsız dedi ki...

buharı bile üstünde nefis bir lezzet olmuş
ellerine sağlık
kocaman sevgilerr

Aynur dedi ki...

eee bu simdi salata cinsinemi giriyo ayol::))

kel patatese cok güldümmmmmm::)))

ellerine saglik cok guzele benziyo

iyii aksamlar canimcim

www.aynurdantarifler.blogspot.com

HULYA dedi ki...

Disal'ciğim,
kıymal patates hem pratik hem de çok lezzetli bir yemek bence.Ellerine sağlık canım çok lezzetli olmuşa benziyor.Sevgiler
(MUTFAKTA BIRI MI VAR??? )

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Disalcimm
Harika görünüyor
Ellerine sağlık
bu yemeğin benzeri eski iş yerimde sık sık çıkardı.
Çok lezzetli oluyor,tadına yabancı değilim

sevgiyle kal

. dedi ki...

CANIM DISALIM;
CANISIII BU NE MUHTESEM OLMUS KIYMALI PATATESLI DAHA NE OLSUN:)))
ELLERINE SAGLIK,AFIYET SEKER BAL OLSUN.
SEVGILER VE YORUMUN ICIN COK TESEKKÜRLER TATLIM.

Adsız dedi ki...

Disalcım nefis bir tarif, ben hiç bu şekilde yapmadım ama mutlaka deneyecegim, değişik tarifler hoşuma gidiyor...:))
ellerine sağlık canım...

Adsız dedi ki...

Patatesin her türlüsüne hayır diyemem doğrusu,çok nefis görünüyor ellerinize sağlık...

MUTFAKISTAN dedi ki...

artik sogan yemegi denesen cocuklarinda senden ogrenecek ,yemeyecek bence dene misss ne guzel soylemis hahahaha
eline saglik domates,sogan olmasada super,afiyet olsun

gezgincigencler dedi ki...

mmmmm süper lezzetli bir yemek ellerine sağlık hayatım

sevgiler

gezgincigencler dedi ki...

mmmmm süper lezzetli bir yemek ellerine sağlık hayatım

sevgiler

Yaren dedi ki...

Patatesli lezzet hic kötü olurmu,harika görünüyor Disalcim ,ellerine saglik.Ayrica asagidaki revanide süper olmus mmmm ellerine saglik canim benim.Sevgiyle kal canikom.

Adsız dedi ki...

Kıymanın pişerkenki kokusu beni çıldırtır, muhakkak ekmeğin bir köşesine kıyma harcını sıkıştırır yerim, hele ki patatesle, üüff üff yeme de yanında yat:) ellerine sağlık...

NiNo dedi ki...

Kel mel bosver adı patates olsunda nasıl olursa olsun.Ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

canımmm ellerine kollarına saglık.. harıka gozukuyor.. sen yapcan da kotu mu olacak..
sen sogan yeme ben domates nolacak bızım halımız:))))
afıyet bal seker olsun sıze:)
optum balımm:)
gunun guzel gecsın hayatım..


fatostuncay.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Kolay ve güzel bir tarif olmuş. Üzerine biraz da kaşar serpsek olur mu? Ellerine sağlık.

muko dedi ki...

patatesli olan herşeyy süper olur bence,harika olmuş eline koluna sağlık..

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

misssss gibi kokuyor burasi :) cok lezzetli görünüyorlar arkadasim, ellerine saglik .... revanin ve patlican tavanda misss olmus ...

kocaman sicacik sevgilerimle ..

Adsız dedi ki...

Cancagizim patatesli yemegin cok lezzetli görünüyor,ellerine saglik.Öpüyorum tatlisim.

Tuğba dedi ki...

Çok hoş bir salata olmuş canım,hatta yemek olarakta sunulabilir.
Ellerine sağlık..
sevgiler..

saniyesultan dedi ki...

canım ellerine sağlık merak ettim her yemek nerdeyse soğanla yapılır sen yemediğine göre ne yapıyorsun?

Adsız dedi ki...

hııım güzel görünüyor ellerine sağlık hem pratik hem de kesin çok lezzeti bir yemek patetes ve kıyma ikilisi süper
sevgiler selamlar...

heybem dedi ki...

kız ben senin kel patatesini yeyim emi..maşaallah maşallah imrendiriyosun yaptıklarınla.ali görse bu yaptıklarını sen niye yapmıyosun diye başımın etini yer..anlatamamki ona bunun da bi sanat olduğunu..muuuuuuuuuuccck.....
sevildiğini bil tatlım yaaaa..

Adsız dedi ki...

selam
imdattt dadinmi patates yetişir
bir sürü çeşit yapılır pek severim patates,yemeğin çok güzel olmuş
ellerine sağlık canım
banada beklerim
iyi akşamlar
sofrakeyfi.blogcu.com

Adsız dedi ki...

yeni siteniz hayirli olsun gizel olmus.
elinize saglik yemeginizde
cok lezzetli gorunuyor...

www.baharkonagi.blogcu. com

Adsız dedi ki...

Selam canım,
Ellerine sağlık nefis görünüyor...Ben de bunun benzerini pazar kahvaltısına yapıyorum bazen, seviyor bizimkiler sevgilerimle

fatosun mutfagından... dedi ki...

ccanımm ellerine sağlıkkk ..hayırlı cumalar

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Disal'im,
valla haklisin, ne güzel olurdu orada da börek veya manti tatilleri olsa, alemsin beni güldürdün yine ekran basinda.

Senin kiymali patates yemeginde süper görünüyor, patates ve kiyma bence birbirine cok iyi eslik eden malzemeler, ellerine saglik diyorum arkadasim.

Selamlar ve öptüm..

Adsız dedi ki...

Merhaba
Bize buna oturtma deriz
Ama soğan olanından =)
Eminim harika olmuştur ellerine sağlık. lezzetavcisi

Melek* dedi ki...

can�m patatesin �ok g�zel olmu� bol k�ymal� ellerine sa�l�k

Adsız dedi ki...

Günaydın canım. Nefis olmuş.
Patates ve tavuğa ben de pişmiş soğan koymam. Bana göre tadını bozuyor.Onun için tam benlik. Ellerine sağlık. Sevgiler.
guldenelkan.blogcu.com

elif dedi ki...

çok nefiss görünüyo canım. ellerine sağlık.
bana yaptığın yorumun için çooook teşekkür edrim canım. senden yorum almak beni ayrı bi mutlu etti.

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Ellerıne sağlık canım.Kucak dolusu sevgıler...

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

canım ellerine sağlık kel olsun nolursa olsun hee bide soğanlı olsun :)ama illada patates olsun..nefis olmuş canikom..
öptüm

Adsız dedi ki...

Bakiler sevgiler adına nice dilekler vardır. Ölümü bile ayırır saymayan gönüller vardır. Mesafeler araya set çekmişse ne çıkar, dualarda birleşen gönüller vardır. Hayırlı cumalar.. semiha
www.karabiberinmutfagi.blogcu.com

NiNo dedi ki...

canim ellerine saglik ne guze lgorunuyor bu bole mis olmus misss

Adsız dedi ki...

Elinize sağlık...

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Disal'immmm,

Kel patates haaa, pek güldürdün beni:)))

Ben de çok düşünürüm o yer, bu yemez diye....

Ellerine sağlık canikom,

Kocaman öpücükler, sımsıcak sevgiler...

Ayse Pamuk dedi ki...

ohhhh enfes olmuş tabak tabak yenir valla ellerine sağlık

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

Oy oy oyyyyyyyyyyy daha dumanı üstünde be disalcim hımmmmm olsada yeseydik olmazmıydı şimdi :) Ellerine sağlık nefis görünüyor.

Sevgiler...

keskinli dedi ki...

selam topragam
sen kel patates bayagi lezzetli görünüyor kel mel idare edecegiz artik ne yapalim ellerine saglik öptüm canim hayirli günler

MAVİ VE PORTAKAL dedi ki...

çok güzel bir alternatif olmuş.eline saplık.

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Disal'cim ellerine sağlık, valla ben bunu salata diye değil, ana yemek olarak yerim,süper görünüyor.. Patatese biz de bayılırız, her türlüsü enfes olur..

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

hihihihihi...kel patates...hihihihi...ay ömürsün...
tatlı disalim ellerine sağlık nefisss görünüyor valla...
çok öptüm canım

Adsız dedi ki...

DAVEEET

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 20 http://nasibim.blogcu.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/ tarafından hazırlanmıştır.
Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş çayına gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler.........

------------------------------------------------------------------------------------------

SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;31.03.2008--13.04.2008 Tarihleri arasında PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE EV SAHİBELİĞİNİ www.mucizembenibul.blogcu.com
Yani BEN YAPACAĞIM SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLER KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ ETKİNLİĞİMİZE İNŞAALLAH.TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ "20" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI.TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI. GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR.BEN SİZE GERİ DÖNÜP.TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE......

capankizimutfakta dedi ki...

CANIM, COK LEZZETLI GOZUKUYOR, BUNA BENZER BIR TARIFTE BEN OKTAY USTADAN ALMISTIM, TEPSI KOFTESI . BIRGUN YAPAR YAYINLARIM DENERSIN, ELLERINE SAGLIKBU ARADA. HAYIRLI HAFTASONU DILIYORUM...

çınarkurabiye dedi ki...

canıım harika görünüyor.oldukçada sevilecek bir tattır eminim. tarifini hemen alıyorum.ellerine sağlık hayatım.bende patatesli bir salata ekliycem yarın umarım benimkinide beğenirsin..öptüüümm :)

sevgiler
gözde

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım disalim,
Ne güzel bir konuya parmak basmışsın.
Her misafirin ayrı huyu var,o neyi yer-bu neyi sever diye düşünüp,mönüyü hazırlamak zorundayız.
İster çay olsun,ister yemek, mönüyü ayarlamak yemekleri yapmaktan daha zor geliyor.
Senin dediğin gibi bu bununla olmaz,şunu yeni yapmıştım,bunu şu yapmıştı derdi hiç bitmez.
Neyse ben bu kıymalı soslu patates salatasını çok tuttum,bol domates ve soğan eklemiş olarak ilk fırsatta deneyeceğim.
Ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

disalcım merhabalar:)) iyi pazarlar herzamanki gibi yine çok güzel tarifler yayınlamışsın ellerine sağlık.sevgiyle kal banada beklerim.sevgiler...

mutfakgunesi.blogcu.com

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerine sağlık Disalciğim,nefis görünüyor.

Patates ve kıyma ikilisine bayılırım ama ben bol soğan ve domates ekleyeceğim:)))

sevgiler...

EZGi :)) dedi ki...

canım enfes görünüyor ellerine saglık kocaman sevgiler

Adsız dedi ki...

Rüzgârın kemanını çaldığı, damlaların cama vurduğu bir pencerede yatağına uzanıp ta keşke dediğin tüm güzellikler gerçek olsun. iyi aksamlar ve mutlu bir hafta diliyorum sevgili arkadasim hosçakal canim benim.

kelebeklisaniyeler.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Selam canım..İyi geceler dilemeye geldim..iyi geceler mutlu haftalar..

Leziz Sofralar dedi ki...

Canim ellerine saglik yine misss gibi bir tarif dogrusu bayildim,sevgiler...

Cafe Gusto dedi ki...

Disalciğim ellerine sağlık..sevgiler...

Baharcicegi dedi ki...

Kel patates salatasi nefis olmus yemek olarakda yenir.Sogani azda olsa yemeyi denesen diyorum cünki benim kizda ayni senin gibi sogan sarimsak yemez.
yakin akrabamdan biriside sogan yemedigi icin bize yemege geldikleri zaman ne pisirecegimi sasiriyorum.
Eline saglik canim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak